Naturalne planowanie rodziny

1. Data: 2001-02-07 09:20:00

Temat: Naturalne planowanie rodziny
Od: Malgorzata Wrochna <w...@f...med.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapraszam na strony poœwi?cone naturalnemu planowaniu rodziny:

http://free.med.pl/wrochna

Zawieraj? one:
- opis fizjologii cyklu miesi?cznego,
- dok?adne przedstawienie metody objawowo-termicznej Roetzera
ze szczególnym uwzgl?dnieniem sytuacji trudnych
(wykresy nietypowe, czas po porodzie itp),
- omówienie niebezpiecze?stw antykoncepcji,
- wybrane cytaty z nauczania Koœcio?a,
- linki do innych stron o podobnej tematyce.

lek.med. Ma?gorzata Wrochna
--
______________________________
| |

2. Data: 2001-02-07 10:13:18

Temat: Re: Naturalne planowanie rodziny
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

odnosnie strony http://free.med.pl/wrochna

7 Feb 2001, Malgorzata Wrochna wrote:

> Zawierajš one:
> - opis fizjologii cyklu miesięcznego,
> - dokładne przedstawienie metody objawowo-termicznej Roetzera
> ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji trudnych
> (wykresy nietypowe, czas po porodzie itp),
> - omówienie niebezpieczeństw antykoncepcji,
> - wybrane cytaty z nauczania Koœcioła,
> - linki do innych stron o podobnej tematyce.

dobrze zrobiona strona - generalnie nie da sie jej nic
zarzucic poza naciaganymi radami odnosnie "jestem w ciazy
co mam zrobic" - raczej ksiadz w konfesjonale tutaj nie pomoze.
A jesli jestem przy tym temacie to nie moge nie wykorzystac
mojej ironicznej natury - otoz zapewne lepiej byloby
aby ugrupowania chrzescijanskie jakie rzadza Polska zamiast
mowic o polityce prorodzinnej to ja realizowali w praktyce.
Jest to wazny punkt przelozenia zjawiska - jestem w ciazy
co mam robic. Osoby zwiazane z srodowiskami chrzescijanskimi
powinny o to wlasnie walczyc - tym bardziej ze temu rzadowi
nieduzo czasu juz zostalo.

Zeby byla jasnosc chodzi o to aby nie mieszac medycyny
z religia a jesli juz tak chcesz to napisz na pierwszej
stronie, ze strona ta przedstawia poglady na te sprawy
zgodne z nauka kosciola katolickiego i jest kierowana
do osob, ktore chca je stosowac w praktyce i bedzie OK

Pozdrowienia

Piotr
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2001-02-07 18:41:32

Od: "regen" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
.am.torun.pl...
> [...]

>zgodne z nauka kosciola katolickiego i jest kierowana
>do osob, ktore chca je stosowac w praktyce i bedzie OK

Eee - chyba przesadzasz. Jasne , że rady o konfesjonale sa dobre dla
katolikow , ale mysle , ze znajdzie sie wiele osob - wyznawcow innych
religii czy tez ateistow , ktore chetnie przeczytaja o fizjologii czy
skutecznosci roznych metod antykoncepcji. Moze ktos przestanie
bezkrytycznie wierzyc w prezerwatywe jako obrone przed HIV albo przeczyta o
, skrzetnie ukrywanym przez firmy farmaceutyczne , dzialaniu poronnym
pigulki antykoncepcyjnej .

Fakt , ze gdyby oddzielic od tej strony www sprawy religijne, to byc moze
same konkrety bylyby bardziej przekonywujace .

Pozdrawiam
regen

4. Data: 2001-02-08 12:37:06

Od: <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Zapraszam na strony poœwięcone naturalnemu planowaniu rodziny:

Niektóre teksty są wykładające!!! Np poniższy:

"W głębi serca pragniemy kochać i być kochani w szczęśliwym i trwałym
małżeństwie. Nie chcemy ani grzechu, który oddziela nas od Boga, ani też nie
chcemy nikogo krzywdzić. Współżycie przed ślubem jest jednym i drugim i nie ma
nic wspólnego z wolnością."

Czad totalny!!!! Znów ktoś martwi się o moje współżycie seksualne!! I co
gorsza miesza do tego WOLNOŚĆ!!!!!!

* piotr'ek *

5. Data: 2001-02-08 12:55:28

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Feb 2001 p...@p...fm wrote:

> [...]
> chcemy nikogo krzywdzić. Współżycie przed ślubem jest jednym i drugim i nie ma

dlatego w serwisie powinien byc wyrazny disclaimer, ze jest przeznaczony
dla osob akceptujacych nauke Kosciola w tym zakresie i po prostu
ludzie innych pogladow tego nie czytaliby. Taki disclaimer jest niezbedny
poniewaz oficjalna medycyna nie wypowiada sie w kwestii wspolzycia przed
czy po slubie i jesli mialby to byc serwis oglonomedyczny bez
uwzglednienia, ze ten serwis prezentuje poglady zgodne z nauka
Kosciola to byloby to naduzycie

P.
----

6. Data: 2001-02-08 21:19:22

Od: "Resselowie" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...
On 8 Feb 2001 p...@p...fm wrote:

> [...]

dla osob akceptujacych nauke Kosciola w tym zakresie i po prostu
ludzie innych pogladow tego nie czytaliby.

Ale to nie jest aż takie jednoznaczne, że NPR = katolicy I NIKT INNY.
Zauważ, że na przykład założycielami Ligi Małżeństwo Małżeństwo
(propagującej NPR) byli protestanci, John i Sheila Kippley. Osobiście znam
osoby stosujące NPR z powodów czysto ekologicznych - tak więc motywacja
religijna nie jest konieczna (choć jak sądzę najczęstsza).
Ewa

7. Data: 2001-02-09 06:27:47

Od: Malgorzata Wrochna <w...@f...med.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:
> [...]

> zgodne z nauka kosciola katolickiego i jest kierowana
> do osob, ktore chca je stosowac w praktyce i bedzie OK

Zgadzam si?, ?e nie nale?y mieszaae wiedzy medycznej z religi?.
Wydaje mi si?, ?e w sposób wystarczaj?co jasny oddzieli?am rozdzia?y
zawieraj?ce nauk? Koœcio?a od rozdzia?ów medycznych. Nie jest moj? win?,
?e sam temat wi??e problemy medyczne z etycznymi. Nie znaczy to jednak,
?e naturalne metody planowania rodziny interesuj? jedynie katolików.

> otoz zapewne lepiej byloby
> aby ugrupowania chrzescijanskie jakie rzadza Polska zamiast
> mowic o polityce prorodzinnej to ja realizowali w praktyce.

W tym miejscu chyba si? z Panem zgadzam.
--
______________________________
| |

8. Data: 2001-02-09 11:22:54

Od: <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Zgadzam się, że nie należy mieszać wiedzy medycznej z religiš.
> Wydaje mi się, że w sposób wystarczajšco jasny oddzieliłam rozdziały
> zawierajšce naukę Koœcioła od rozdziałów medycznych. Nie jest mojš winš,
> że sam temat wišże problemy medyczne z etycznymi. Nie znaczy to jednak,
> że naturalne metody planowania rodziny interesujš jedynie katolików.

TAK!!! Szczególnie poniższy cytat świadczy o tym doskonale:

Inż.nauk medycznych

9. Data: 2001-02-11 00:32:39

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> osoby stosujące NPR z powodów czysto ekologicznych - tak więc motywacja
> religijna nie jest konieczna (choć jak sądzę najczęstsza).

Nie sadze, ze inne osoby by nie czytaly.
Ale sadze tez , ze warto po prostu napisac jasno i wyraznie jaka jest
praktycznie skutecznosc tych wskazan.
W porownaniu z IUD ( z komponentem hormonalnym) wskazania NPR sa mniej wiecej
100 razy mniej skuteczne.

Pozdrawiam

dradam

Znajomości