Re: Nawiedzeni

From: "Redart" <r...@w...op.to.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nawiedzeni
Date: Fri, 3 Sep 2004 19:29:10 +0200
Sender: r...@o...pl@host-217-172-231-143.gdynia.mm.pl

Użytkownik " Pyzol" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:cha5k7$h1f$1@inews.gazeta.pl...

Hmmm ....
Miałem wielką ochotę CKP coś odpowiedzieć w tamtym wątku, ale
dałem sobie spokój - szkoda czasu. A tymczasem dzisiaj dowiaduję się,
że "straszne rzeczy się tam działy".

Hmm ...
Myślę, że porównania do Bin Ladena itp. są trochę za mocne.

Wiesz, Pyzolku, to jest tak: są ludzie, którzy wykonują złożoną
robotę i tacy, którzy nimi zarządzają. CKP widziałbym jako
kogoś, kto chyba niezbyt celnie spróbował tego typu "logiczne'
myślenie przenieść w sferę metafizyczną. Czyli
"ja tu zorganizuję wielkie modlenie". Jestem szef, a kto chce, niech
wykonuje robotę pod moją pieczą."
No i oczywiście strasznie się w tym zgubił.
Myśle, że bardzo wielu ludzi myli rozwój duchowy z promocją
własnego "ja razem z Bogiem".
Czy można ich o to winić ?
Każdy człowiek jakichkolwiek prób by nie dokonywał w zbliżaniu
się do absolutu, wpada w pułapkę "chciałbym, by Absolut
MNIE wyróżnił". Każdy z nas próbuje dotrzeć do Boga poprzez
ustanowienie TRWAŁEJ relacji z Bogiem opartej o namacalne
KONKRETY. Dla jednych takimi konkretami są cuda, dla innych
takim konkretem są ślepo wypełniane przykazania, inni
postanawiają "zorganizować dobro cudzymi rękami(sercami)"
i zobaczyć sie potem w telewizji.
"Ja" potrzebuje "konkretu". Ty to nazywasz dumą i pychą. Ja
bym dopowiedział "naturalną dumą i pychą".
Dlatego też lubię tę "pustkę" w buddyzmie, która każe za konkret
przyjąć brak konkretu. Która każe pozostać uważnym i rozumieć
zmienność i nietrwałość rzeczywistości.
Nie każdego jednak stać na opieranie się na pustce.
Mam wrażenie, że Ty wyrażając swoje "nie zbliżaj się do mojej
duszy bo psami poszczuję", a wcześniej wymieniając litanię znanych
czarnych charakterów próbujesz dookreślić swój własny konkret
na zasadzie negacji. Trafiła Ci się gratka: gdyby wszyscy byli
tacy fajni jak Ty, nie byłabyś wyróżniona ... A tak czujesz się wyróżniona.
Ależ moja kochana - a może to Szatan podsuwa Ci Rydzyków pod nos,
żeby zmącić ostrość spojrzenia we właściwym kierunku ? :)))
W końcu Ci wszyscy panowie to stworzenia Boże i ich pobyt na tej
Ziemii (w Twoim życiu) nie jest dziełem przypadku ! :) Wątpię,
by Bóg myślał w tak pokrętnych kategoriach: "oto zesłałem Wam
szatański pomiot, byście wiedzieli JACY NIE MACIE BYĆ".
A to co mówisz wg. takiej filozofii właśnie jest ułożone ...

Są ludzie słabi, dla których pewna doza pychy jest siłą, która trzyma
ich przy życiu, nadaje kręgosłup. Nie warto im tego zabierać. Na
pewno nie wtedy, gdy jedynym powodem jest to, by samemu poczuć
się lepiej.
Co innego, gdy osoby te mają realną siłę.
Ale czy CKP wg. Ciebie wyrządza komuś krzywdę ? Potraktowałaś
go BARDZO ostro.