Nawiewniki -jak zlikwidować?

1. Data: 2011-02-12 08:21:53

Temat: Nawiewniki -jak zlikwidować?
Od: "Karol" <B...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Wieje, że hej , więc chciałbym wreszcie zlikwidować nawiewniki, coś
podobnego, ale bez regulacji:
http://www.sajo.pl/en/nawiewniki/z-regulacj-higorste
rowan/isola-hy-plus.html

W bloku nie ma gazu, a mamy mi. 4 w salonie! Czy macie doświadczenie, jak to
ładnie usunąć i profesjonalnie zakryć szczelinę?

2. Data: 2011-02-12 10:06:06

Temat: Re: Nawiewniki -jak zlikwidować?
Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam! Wieje, że hej , więc chciałbym wreszcie zlikwidować nawiewniki, coś
> podobnego, ale bez regulacji:http://www.sajo.pl/en/nawiewniki/z-regulac
j-higorsterowan/isola-hy-pl...

bo ma wiać... od tego są nawiewniki... znaczy się wilgoć w
pomieszczeniu i są otwarte,

> W bloku nie ma gazu, a mamy mi. 4 w salonie! Czy macie doświadczenie, jak to
> ładnie usunąć i profesjonalnie zakryć szczelinę?

jak już musisz, to może nie usuwaj tylko po prostu zatkaj czymś,
odkręć, w dziurę w ramie włóż kawałek gąbki i przykręć z powrotem...
jak za miesiąc będziesz postował tu: woda się skrapla na szybach,
grzyb mi na ścianach wyłazi... albo na pl.sci.medycyna: coś mnie głowa
boli ostatnio... to po prostu odetkasz i będzie dobrze...

pozdrawiam
s_13

3. Data: 2011-02-12 11:56:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Feb 2011 09:21:53 +0100, Karol napisał(a):

> Witam! Wieje, że hej , więc chciałbym wreszcie zlikwidować nawiewniki,

Boszsz, dopiero ktoś tutaj chciał se je zakładać :-PPP

4. Data: 2011-02-12 13:50:16

Od: "Lukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol" <B...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> W bloku nie ma gazu, a mamy mi. 4 w salonie! Czy macie doświadczenie, jak
> to ładnie usunąć i profesjonalnie zakryć szczelinę?
Masz białe okna?
Jak scesz żeby nie było widać, weź szeroką białą taśmę samoprzylepną z
tworzywa (ostatnio widziałem takie w markecie budowlanym na dziale z
wentylacją). Ja użyłem zwykłej przezroczystej. Otwórz okno i zaklej otwór w
oknie (może być w samym oknie albo w ramie osadzonej w murze). Jak będzie
potrzeba usunąć (część albo całość) po prosu odkleisz.
--
lukasz

5. Data: 2011-02-13 08:26:57

Od: "Karol" <B...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Boszsz, dopiero ktoś tutaj chciał se je zakładać :-PPP

Wyrwane z konekstu!!! -imam ich aż 4 ! czy nie wystarczy 1 ? Jakie jest
Wasze doświadczenie, bo może rzczywiście lepiej zachować 2 na minimalnie
ograniczonej szczelinie? Czy na ok nie bez nawiewnika będzie skraplać się
woda, gdy to inne ma nawiewnik?

6. Data: 2011-02-13 15:39:43

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Karol" <B...@T...pl> napisał(a):

> [...]
>
>W bloku nie ma gazu, a mamy mi. 4 w salonie! Czy macie doświadczenie, jak to
>ładnie usunąć i profesjonalnie zakryć szczelinę?

Zanim cokowiek zlikwidujesz to zniwecz ich dzialanie np.
poprzez zaklejenie i zobacz czy to sie nie odbije negatywnie
na mikroklimacie.

7. Data: 2011-02-14 08:45:32

Od: "Dziobak" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz" napisał

To na serio chory pomysł. jak to zrobisz wezwij strażaka, będziesz zrywał w
podskokach.

pozdrawiam

dziobak

8. Data: 2011-02-14 23:19:38

Od: "Lukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dziobak" <d...@h...pl> napisał w wiadomości

> To na serio chory pomysł. jak to zrobisz wezwij strażaka, będziesz zrywał
> w podskokach.

A co ma do tego strażak?
Podobnie jak u pytającego - w budynku nie ma gazu - a zdaje się takiego
dotyczyło pytanie. W miszkaniuu z gazem sam bym się nie odważył, a co
dopiero doradzać drugiemu.

Mimo zalepionych na zimę nawiewników z wentylacją nie mam problemów, na
anemostatach mam ciąg. I nie, że w kiblu ciągnie wstecznie, przelatuje przez
mnieszkanie i kuchnią wypada na zewnątrz. Wszędzie jest ciąg jest
prawidłowy. Jest sporo innych nieszczelności (drzwi wejściowe do mieszkania,
nieszczelność na uszczelce w jednym czy w dwóch oknach itp).

W moim bloku wentylacja wspomagana jest mechanicznie, czego skutkiem jest
permanentne dmuchanie z nawiewników nawet gdy mają przełączniki w pozycji
"zamknięty". Z resztą żadnego nawiewnika nie da się poprostu zamknąć -
zawsze pozostaje szczelina minimalnego przepływu. Te u mnie mają minimalny
przepływ 5 m3 przy różnicy ciśnień 10 Pa (wg danych producenta) i przy
niezbyt otwartych anemostatach dmucha z nich za mocno.

A co do obaw o mikroklimat i grzyba w mieszkaniu - zimą wilgotność na
poziomie 40%, przy temperaturze ok 21 st.C.

--
lukasz

9. Data: 2011-02-15 01:23:09

Od: "Dziobak" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz" napisał

> A co ma do tego strażak?

IMvHO to ,ze architekt nie był debilem i projektował zgodnie z normami
dotyczącymi wentylacji pomieszczeń mieszkalnych; to nie moje zdrowie poza
tym.

pozdrawiam

Dziobak

10. Data: 2011-02-15 19:07:17

Od: "t" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamiast nawiewników które dla niektórych sa zbyt
wydajne można zastosować poniższe rozwiązanie.
Niektórzy producenci okien stosują wycinanie górnego
fragmentu uszczelki(szczelina infiltracyjna) .
Udoskonalona wersja tej szczeliny jest wypełniona
uszczelką szczotkową,zapewniająca powolny przepływ
powietrza i zatrzymująca kurz z podwórka .

Źródło cennych informacji o diecie. Bez nudnych tematów.
Ciekawy artykuł o owczym pędzie kredytobiorców
Czyszczenie okien
czym się różni wiertarka udarowa od młota udarowo - obrotowego?
Cheap Nilk air max 90 shoes 90's shoes wholesale www.shoestrade.biz