Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "quasi-biolog" <q...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nazisci do parlamentu??
Date: Thu, 6 Jul 2006 10:48:38 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 93
Message-ID: <e8ipq6$1dv$1@inews.gazeta.pl>
References: <e86jti$r18$1@atlantis.news.tpi.pl> <e8b6mp$4l3$1@atlantis.news.tpi.pl>
<1tvcbw9ie5lti$.10r742mtt9gml.dlg@40tude.net>
<e8ft7m$f9e$1@nemesis.news.tpi.pl> <e8gqlm$r8i$1@atlantis.news.tpi.pl>
<v...@4...net>
<e8ikgm$e30$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: aapn218.neoplus.adsl.tpnet.pl
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1152182918 1471 172.20.26.241 (6 Jul 2006 10:48:38 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 6 Jul 2006 10:48:38 +0000 (UTC)
X-User: quasi-biolog
X-Forwarded-For: 172.20.6.62
X-Remote-IP: aapn218.neoplus.adsl.tpnet.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:347100
Ukryj nagłówki
Duch <n...@n...com> napisał(a):
> Strachy na lachy - mozna dodać giertychowi nazwe nacjonalistyczny... i
> dalej faszystowski i co? Bedzie tworzył obozy koncetracyjne?
A kto mowi, ze bedzie? Ozon, Gazeta Polska, Nasz Dziennik, Prawy.pl, Semke,
Opoznialski, Najfeld, Ziemkiewicz i Korwin Ci powiedzieli, ze Gazeta Wybiorcza
tak mowi? A moze bys tak sam pomyslal i zweryfikowal u zrodel, to co Ci do
prawego ucha wrzeszczy konserwatystowska tuba propagandowa?
(...)
> Nie obracajmy sie w jakis mitach.
I kto to mowi?
> Jak na razie posunięcia Giertycha sa dla mnie dobre.
Mhm. "Jesli dla Ducha sa dobre, zatem musza byc dobre obiektywnie."
No to ja dla kontrastu powiem, co mysle o ministrze Giertychu i jego
zapowiedziach. A co?
0) Czlowiek bez kwalifikacji (dotad nic wspolnego z edukacja nie mial) i
przygotowania do pelnionej funkcji (ministrem zostal z dnia na dzien, w wyniku
zaplaty za polityczna prostytucje) w dodatku z powodu politycznego interesu
(tj. lechtania endeckiego elektoratu i odroznianiu sie od PiSu) skazany na
dzialania pozorne, li tylko o propagandowej wymowie. W dodatku z natury rzeczy
skonfliktowany ze srodowiskiem, z ktorym powinien prowadzic dialog.
Sztuczny rozdzial ministerstwa na 2 resorty - od edukacji przedmaturalnej oraz
wyzszej + nauki - moze utrudnic koperacje, tak wazna zwlaszcza w dobie
docierania Nowej Matury bedacej podstawa rekrutacji do szkol wyzszych.
Nie wrozy to Giertychowi sprawnego rzadzenia.
1) Nie zajal sie tymi problemami, ktore sa w moim przekonaniu dla polskiej
edukacji najbardziej palace:
# ukrocenie nauczycielskich przywilejow (np. zmiany w Karcie Nauczyciela),
pozwalajace zwiekszac jakosc zenujaco niskiego poziomu kadry w drodze ostrej
weryfikacji kompetencji, selekcji i konkurencji;
# zwiekszenie mozliwosci kooperacji kadry akademicjiej z liceami (jw. - w celu
poprawy jakosci nauczycieli);
# wprowadzenie skutecznego systemu egzaminacyjnej selekcji uczniow (rozdzial:
specjalki, zawodowki, technika, licea);
# usensownienie profili w liceach ogolnoksztalcacych;
# rozwoj edukacji prywatnej;
# w kwestiach programowych: zwiekszenie liczby godzin poswiecanych na
przedmioty scisle i przyrodnicze kosztem humanistycznych, zwlaszcza w
odpowiednich profilach; dodatkowo: wzajemna "kompatybilizacje" programow
przedmiotow przyrodniczych (fizyka, chemia, biologia, geografia) i scislych
(matematyka, informatyka); unowoczesnienie i zracjonalizowanie programow
przedmiotow przyrodniczych (w tym zastosowanie internetu w kazdym z
przedmiotow); racjonalizacja nauczania jezyka polskiego (wiecej nauki o jezyku
i poprawnym jego zastosowaniu kosztem jalowej historii literatury);
# usprawnienie systemu sprawdzania Nowej Matury i jego kompatybilizacja z
systemem rekrutacji na uczelnie wyzsze.
2) Dodanie dodatkowej lekcji historii - bez sensu; kosztem 4. godziny W-F - z
dwojga zlego, lepsza historia.
Podzial historii na historie Polski i powszechna: irracjonalny. Nauczanie
zadekretowanego "patriotyzmu" (przy jednoczesnym usunieciu WOSu) - zbedne,
irracjonalne (przynudzanie bogoojczyznianymi farmazonami o intencjach
indoktrynatorskich zamiast wychowania obywatelskiego), antyskuteczne kuriozum.
"Narodowy Instytut Wychowania" - zbedny i kosztowny w dodatku potencjalnie
szkodliwy (centralizacja, obiekt walki politycznej, potencjalne narzedzie
indoktrynacji ideologicznej).
Dzialania czysto propagandowe.
3) Cenzura internetu - zbedne i antyskuteczne (program blokuje i
przepuszczato, czego nie powinien). Dzialanie pozorne.
4) Monitoring video w szkolach - zbedny i niezwykle kosztowny oraz
nieskuteczny. Dzialanie pozorne.
5) Afera "kompasowa" - oburzajaca walka ideologiczna. Dzialanie czysto
propagandowe.
6) Obiecanka 5% podwyzek dla nauczycieli - jak sie bodajze okazalo, to zwykla
manipulacja typu "kreatywnej ksiegowosci" (podwyzki i tak byly przewidziane
dla calego sektora budzetowego). Dzialanie populistyczne i nieuczciwe.
7) Styl prowadzenia polityki (nieustnne konferencje prasowe w sprawach byle
czego, gloszenie teorii spiskowych, manipulacja faktami, brak jakiejkolwiek
checi dialogu, szczucie protestujacej mlodziezy policja) - zenujacy.
No dobra, tyle ode mnie. A teraz czekam na konkrety od Ciebie, Duchu.
pozdrawiam
quasi-biolog
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
|