Nerwica wegetatywna

1. Data: 2003-09-10 19:05:00

Temat: Nerwica wegetatywna
Od: "Vicky" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Plizz o pomoc - znacie jakieś dobre linki z opisem tej choroby, ewentualnie
własne doświadczenia , objawy itd.

Z góry dzięki
Pozdrawiam
Vicky

1. Data: 2003-09-10 19:14:26

Temat: Re: Nerwica wegetatywna
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Vicky <b...@a...pl> napisał(a):

> Plizz o pomoc - znacie jakieś dobre linki z opisem tej choroby, ewentualnie
> własne doświadczenia , objawy itd.

Lekarze mówią o nerwicy wegetatywnej, kiedy problemy związane ze stanem
psychicznym przekładają się na funkcjonowanie organizmu. To znaczy pewne
problemy psychiczne (świadome lub nieświadome) powodują, że odczuwa się na
przykład bóle głowy, są skoki ciśnienia, nudności, częstsze oddawanie moczu
itd... Te objawy nie zagrażają zdrowiu, ale są uciążliwe i nasilają lęk o
własne zdrowie, co zwrotnie może nasilać te objawy.

Pozdrawiam, Madzia

1. Data: 2003-09-10 19:22:01

Od: "Vicky" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bjnt6i$bs4$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> problemy psychiczne (świadome lub nieświadome) powodują, że odczuwa się na

A jak się wykrywa te nieświadome?
Są na to jakieś testy albo cuś ?

> [...]
> itd... Te objawy nie zagrażają zdrowiu, ale są uciążliwe i nasilają lęk o
> własne zdrowie, co zwrotnie może nasilać te objawy.

Właśnie chodzi mi o te objawy - jakie mogą być ...
bo wszystkie badania podstawowe są w normie....

Pozdrawiam
Vicky

1. Data: 2003-09-10 19:35:11

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Vicky <b...@a...pl> napisał(a):

> A jak się wykrywa te nieświadome?
> Są na to jakieś testy albo cuś ?

Są testy, na przykład projekcyjne (typu rysunek). Rozmowa z
psychologiem/psychoteraputą mogłaby wiele wyjaśnić.

> moczu
>
> Właśnie chodzi mi o te objawy - jakie mogą być ...
> bo wszystkie badania podstawowe są w normie....

Takie jak pisałam i jeszcze wiele innych. To bardzo indywidulna sprawa. To
nie znaczy, że wszystkie występuję, ale u danej osoby różne objawy, mają
różne nasilenie. Na przykład jedna osoba skarży sie na bóle głowy. Inna na
same nudności. Ktoś inny głównie odczuwa kołatanie serca. Te objawy mogą być
związane z jakimiś przeszłymi doświadczeneniami. Na przykład ktoś w rodzinie
chorował na serce, to z obawy o własne serce, można odczuwać przyspieszone
bicie serca. Ale nie jest to choroba. Serce jest zdrowe, ale bije szybciej bo
emocje, odczucia tak spowodowały.

Pozdrawiam, Madzia

1. Data: 2003-09-10 19:37:17

Od: "Vicky" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bjnude$fm5$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> bicie serca. Ale nie jest to choroba. Serce jest zdrowe, ale bije szybciej

Wielkie dzięki :))

Pozdrawiam
Vicky

1. Data: 2003-09-12 12:49:39

Od: "Jacek B." <d...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bjnude$fm5

> [...]
przyspieszone
> bicie serca. Ale nie jest to choroba. Serce jest zdrowe, ale bije

A czy nie sądzisz, że każda z nerwic ma swoje jakieś objawy
wegetatywne? (pomijam już objawy osiowe, które ty z pewnoścuią znasz,
reszta niech sobie doczyta :) :), bo to wiadomo) ?

To znaczy, nie wiem, czy dobrze wyrażę swoje myśli w krótkim tekście,
ale chodzi mi o to, że praktycznie każda nerwica odbija jakieś objawy
wegetatywne, czasami tak mylące z np. jakąś konkretną chorobą, że
trudno to rozpoznać, czasem nawet leczy się tą pseudochoronbę :) - nie
chce mi się teraz rzucać przykładami, ale zdarzyło się do kładnie w
Katowicach (a pewnie i wszędzie), że lekarze leczyli objawy, a nie
przyczyny - chyba chodziło o duszności. Co do indywidualności, to
wydaje mi się, że to właśnie podstawowy punkyt!
Ps. Acha, :) - skutki nieczytania postów - piszesz niżej :)

1. Data: 2003-09-12 13:08:22

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek B. <d...@...pl> napisał(a):

> [...]
> wydaje mi się, że to właśnie podstawowy punkyt!
> Ps. Acha, :) - skutki nieczytania postów - piszesz niżej :)

Tak, w każdym rodzaju nerwicy objawy wegetatywne się pojawiąją. Ale w
przypadku nerwicy wegetatywnej stają się one kluczowe, czyli z powodu
czynnościowych zaburzeń somatycznych pacjent zgłasza się po poradę. W
przypadku nerwicy lękowej, zgłasza się z powodu lęku. W przypadku natręctw, z
powodu obsesyjnych myśli. W przypakdu dystymi, z powodu obniżonego nastroju.
A w przypadku nerwicy wegetatywnej z powodu na przykład dolegliwości, które
są interpretowane jako choroba ciała.
BTW nerwicy jako takiej już się nie diagnozuje, choć dalej termin nerwica
jest populanie stosowany. Nie wiem jak w DSM IV, ale w ICD 10, które u nas
króluje, termin nerwica już nie występuje.

Pozdrawiam, Madzia

1. Data: 2003-09-13 14:25:38

Od: "Joanna_Maria" <joanna_,m...@g...pl_wytnij> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> napisała:

> (..) Nie wiem jak w DSM IV, ale w ICD 10, które u nas
> króluje, termin nerwica już nie występuje.

A jest cos "w zamian"?

Joanna

1. Data: 2003-09-13 14:46:13

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna_Maria <joanna_,m...@g...pl_wytnij> napisał(a):

> A jest cos "w zamian"?
>
> Joanna

W przyrodzi nic nie ginie ;)

Jest to o wiele bardziej sprecyzowane. Do pojęcia nerwica można było jak do
dużego worka wszystko wsadzić i tak nie było wiadomo o co chodzi. Na przykład
nerwica natrętctw to zaburzenia obsesyjno-kompulsywne, ale te zaburzenie są
rozbite na kolejne pięć kategorii.

Pozdrawiam, Madzia

1. Data: 2003-09-15 14:35:20

Od: "Joanna_Maria" <j...@g...pl_wytnij> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> napisał:

> nerwica natrętctw to zaburzenia obsesyjno-kompulsywne, ale te zaburzenie

> rozbite na kolejne pięć kategorii.

Mam nadzieje, ze to nie tajne i znajde to ICD10 gdzies w sieci :)

Dzieki.
Joanna

Psychoterapia-prowokacja
PP - czyli Pilka-Psycholog
Przyjazn miedzy M i K - a jednak NIE...
ANKIETA - Dostępność testów psychologicznych
Lektura obowiązkowa