Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Chiron" <c...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nienawiść
Date: Fri, 22 Oct 2010 08:42:47 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 82
Message-ID: <i9rbp5$one$1@news.onet.pl>
References: <i9jv0c$9u6$1@news.onet.pl> <i9kekp$h5t$1@inews.gazeta.pl>
<1...@4...net>
<i9knj4$jnv$1@inews.gazeta.pl> <i9krfs$4q5$1@inews.gazeta.pl>
<i9kta1$bq0$1@inews.gazeta.pl> <q...@t...karma>
<i9mmul$otu$1@news.onet.pl> <15drjyzlrt65g$.dlg@trenerowa.karma>
<i9nlpr$g2v$1@news.onet.pl> <1...@t...karma>
<i9onq1$3ne$1@news.onet.pl> <zelulrlz9buu$.dlg@trenerowa.karma>
<i9pd0u$759$1@news.onet.pl> <i9pdpp$9l7$1@news.onet.pl>
<i9ph64$lre$1@news.onet.pl> <i9q5bm$hqe$1@news.onet.pl>
<i9q6sn$mls$1@news.onet.pl> <i9q83h$q06$1@news.onet.pl>
<i9qa9j$voj$1@news.onet.pl> <i9qdh9$7jt$1@news.onet.pl>
<i9rbd0$nn7$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: staticline25371.toya.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1287729765 25326 217.113.230.73 (22 Oct 2010 06:42:45 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Oct 2010 06:42:45 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <i9rbd0$nn7$1@news.onet.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3502.922
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3502.922
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:565114
Ukryj nagłówki
Użytkownik "zażółcony" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:i9rbd0$nn7$...@n...onet.pl...
Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
news:i9qdh9$7jt$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
> news:i9q83h$q06$1@news.onet.pl...
>> Socjalizm to współczesna forma niewolnictwa. Na czym ona ma polegać? Czym
>> się Twoje poglądy (cele) różnią od celów czerwonych Khmerów? Ano -
>> praktycznie niczym. Gdzie jest więcej socjalizmu- w Chinach czy Szwecji?
>> Oczywiście- Szwecji. Owszem, nie można ze względu na drogę, jaką obrali
>> khmerowie- było by to nadużycie. Ale_cele_są_te_same. Celem jest
>> "wyprodukowanie" człowieka niezdolnego do samodzielnego życia,
>> współczesnego niewolnika- który uważa, że państwo ma mu zapewnić opiekę-
>> więc państwo mu ją "zapewnia": "darmowe" szkolnictwo, służba zdrowia (nie
>> mylić z medycyną). Rzeczywiście- każdy socjalistyczny rząd przykłada się
>> bardzo do "darmowego" szkolnictwa. Dlaczego? Oczywiście- najważniejsze,
>> to wykształcić od małego dziecka swojego wyborcę: bezradnego półidiotę, o
>> wszystko proszącego swój rząd.
>> Redi- co niby złego w nierównościach społecznych? Żydowski ekonomista-
>> noblista powiedział coś takiego: każecie ludzi za to, że chcą zarabiać
>> pieniądze- nakładając na nich wysokie podatki i jednocześnie nagradzacie
>> tych, którzy pracować nie chcą- płacąc im zasiłki- i dziwicie się, że
>> taka gospodarka jest niewydolna? Nie chcesz zauważyć, że socjalizm
>> demoralizuje? Inna sprawa- inny wymiar demoralizacji- to działalność
>> socjalizmu polegająca na kształceniu ludzi pozbawionych własnej kultury,
>> przeszłości, tradycji, religii. Taki "nowy człowiek"- odarty z godności,
>> będzie marzył tylko o tym, żeby coś dobrego wypić i elegancko zakąsić.
>> Nie będzie się stawiał władzy.
>
> Aleś się zapalił ...
> Pomyślałem sobie, że zapomnielismy jeszcze o zielonych, którzy
> przecież też są czerwoni. A więc niech wieloryby wyginą, bo to, co robią
> zieloni to tylko uczenie wielorybów, że wszystko w życiu jest za darmo ...
> ====================================================
===========
> Myślałem, że chcesz uczciwej odpowiedzi- przepraszam.
Mi chodzi o odpowiedź 'prawdziwą holistycznie' a nie 'prawdziwą
w kontekście chwilowej fiksacji'.
Tego, co napisałeś po prostu nie da się w takiej postaci traktować
poważnie. Jest to czysta anarchia ubrana w słowa antysocjalistycznej
retoryki.
Ale brakuje KONSTRUKTU. Z tego, co ja napisałem, zrobiłeś
negatyw i jeszcze dodatkowo podniosłeś kontrast.
Dla ilustracji tego, w jaki sposób potraktowałeś bezpłatne
szkolnictwo, postaram się stworzyć analogię na jak najbardziej
neutralnym, ale za to technicznym gruncie.
Piszesz więc mniej więcej coś takiego:
... po co wprowadzono druty zbrojeniowe w budownictwie ?
Ano po to, żeby napędzać biznes w hutnictwie. A efekt jest dziś
taki, że to tylko podnosi koszty budowy, powoduje problemy
logistyczne (żelazo i wapienie, huty i cementownie
- niekoniecznie chodzą parami) i przyczynia się do ogromnego
zużycia energii, w tym niszczenia lasów i zwiększonej emisji
dwutlenku węgla ...
I tak to wygląda. Dużo całkiem logicznych obserwacji,
ale po złożeniu ich do kupy wnioski (precz z drutami zbrojeniowymi !)
Mam więc nadzieję, że Twój tekst pozwolisz potraktować jako
'prawdę i uczciwość lokalnej fiksacji', a nie 'prawdę i uczciwość
przemyślaną'. Jeśli jednak Ty na poważnie i tak właśnie skrajnie,
jak to wyżej nakreśliłeś traktujesz tezę 'precz z darmową szkołą'
to ... staję wobec Ciebie bezsilny ... :(
====================================================
===========
Mogę Ci odpowiedzieć krok po kroku- ale tak chyba będzie lepiej. Tak- to
znaczy zawęźmy to, ok? Napisz proszę - plusy i minusy przymusowego
szkolnictwa na koszt wszystkich podatników. (Uwaga! Nie ma darmowego
szkolnictwa!). Może w tym temacie coś wspólnie ustalimy?
Chiron
Prawda, Prostota, Miłość.
|