Re: Nieobowiązkowa obecność matematyki...

From: XL <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nieobowiązkowa obecność matematyki...
Date: Mon, 19 Oct 2009 00:01:17 +0200

Dnia Sun, 18 Oct 2009 23:32:03 +0200, Paulinka napisał(a):

> Wzięcie kredytu na mieszkanie to ryzyko i bardzo ważna decyzja, nie
> każdego na nią stać.

Ale więcej ludzi bierze kredyty, niż ich na to stać... O tym mówię, bo to
wynika właśnie z nieumiejętności liczenia kosztów kredytu. A potem się
okazuje w praniu, że nie ma na raty albo że odsetki przewyższają
oczekiwania.

> Poza tym są ludzie, którzy w miarę dobrze
> zarabiają, ale nie maja uregulowanej sytuacji ze swoim pracodawcą, np.
> pracują na umowę o dzieło i nie mają zdolności kredytowej.

Kredyty hipoteczne im się kłaniają.

> Rynek
> wynajmowanych mieszkań ma się dobrze.

A wiem - studenci też gdzieś muszą mieszkać. No i osoby, które zmieniają
miejsce pracy na tyle często, że posiadanie konkretnego mieszkania jest dla
nich bez sensu.

> Jednym słowem świeci Twoim i Twojego męża światłem odbitym.

A po co ma się rodziców? Poza tym mają oboje młodzi już niezłą sumkę
odłożoną samodzielnie. Pomimo pracy naukowej także zarabiają.

> Poświęcasz
> kawałek swojego majątku (jej oczywiście też się to należy, bo po Tobie
> dziedziczy). I wracamy do początku dyskusji, bo wielu ludzi nie ma
> rodziców, którzy mogą coś spieniężyć. Muszą wziąć kredyt.

Tyle, że nie rozpatruję tutaj słuszności brania kredytu, lecz
nieumiejetnośćprostoarytmetycznej oceny, czy człowieka na niego stać - no i
wielu nie stać, a biorą, bo nie umieją obliczyć swoich realnych obciążeń
kredytem.
--

Ikselka.