Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi

111. Data: 2010-12-28 06:20:08

Temat: Re: [OT]Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
Od: Dominik & Co <d...@c...invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27-12-2010 20:46, Plumpi rzecze:

> Albo "indyczyć się" ;)

Zbaranieć, wodować, lądować, przyziemiać,
ubóstwiać, udomowić i jeszcze pewnie stadko
innych by się znalazło...

--
Dominik (& kąpany)

112. Data: 2010-12-28 06:49:06

Od: Dominik & Co <d...@c...invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24-12-2010 14:04, Jan Werbinski rzecze:

> Wychodzi na to, że dla domu się nie opłaca. Drogi gadżet. Snobizm.
> Dowartościowanie się przed sąsiadami.

Kolega z pracy wykonał sobie własnym sumptem.
Szkoda, że nie wie, iż mu się nie opłaca,
bo jest bardzo zadowolony ;-)

Wydaje mi się, że każdy umie policzyć sam, czy taka
inwestycja mu się zwróci, ale jak widać, myliłem się :-)

--
Dominik (& kąpany)

113. Data: 2010-12-28 07:09:53

Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ksenon D2S nie jest znow taki drogi. Poza tym pierdzieli trzy po trzy w
> kolko o tym samym.

Nie o same ksenony chodzi. Sam nie wymieni bo to już nie te auta gdzie
spręzynkę odgiąłeś palcami i już żarówka w ręku.
Wymiana w warsztacie ksenonów w VW Passat kosztowała bagatela 850zł :)
W takim Bentley ze 2x drożej ?

Marek

114. Data: 2010-12-28 07:13:25

Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To zależy czy moczysz d...ko w wannie czy używasz prysznica oraz do jakiej
> temperatury grzejesz wodę w bojlerze.
> Wiadomo, że przy korzystaniu z wanny 80l dla jednej osoby może być zbyt
> malo.
> Ale używając prysznica z ograniczniekim przepływu do 8-10 litrów na minutę
> i do tego grzejąc do 80stC oraz mieszając wodę z bojlera z wodą zimną to
> spokojnie wystarczy dla 3-4 osób, które korzystają z prysznica tylko w
> celu kąpieli, a nie relaksu.

Mając dorastającą córkę w domu można by pomyśleć że nie ma na swiecie
takiego zbiornika ciepłej wody którego by nie oprózniła :)

Marek

115. Data: 2010-12-28 07:20:49

Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał w
wiadomości news:ifbvg1$57l$1@news.onet.pl...
>W dniu 27-12-2010 20:46, Plumpi rzecze:

> Zbaranieć, wodować, lądować, przyziemiać,
> ubóstwiać, udomowić i jeszcze pewnie stadko
> innych by się znalazło...

No już wiem, już wiem.... Doczytałem douczyłem...
A pani z polskiego nie lubiłem bo to żona komucha była.

Marek

116. Data: 2010-12-28 07:54:50

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

> Płaskie kolektory są już znane od lat 50'
> Co miało się ujawnić to się dawno ujawniło i zostało poprawione.

Samoloty są znane od 100 lat, a w nowych się zdarzają nieoczekiwane usterki.

> Jeżeli instalacja zrobiona poprawnie i nie dochodzi do jej przegrzewania
> to szlamu jest malutko.
> Po zlaniu glikolu zawsze go można przepuścić przez filtr taki jak do
> powietrza w samochodzie, zmierzyć temperaturę zamarzania refraktometrem
> albo wskaźnikiem pływakowym i w razie czego dolać koncentratu. Nie ma
> sensu wymieniać całości.

Skoro uważasz, że warto ryzykować.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

117. Data: 2010-12-28 07:55:35

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ma co brac pod uwage tych wymian.

> Ksenon D2S nie jest znow taki drogi. Poza tym pierdzieli trzy po trzy w

A Ty pierdzielisz w kółko o tym samym. Ktoś Ci płaci za krucjatę przeciwko
rozsądnie myślącym przeciwnikom solarów?

118. Data: 2010-12-28 07:57:54

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

> Rozumiem, ze Twoj zbiornik wisi w prozni i nie ma strat dobowych a i gorna
> warstwa wody podczas jej zuzywania tez ma ciagle stala temp. 45C przez 8 -
> 9 godzin niegrzania druga taryfa? Masz nas za idiotow?

Wg danych Siemensa przy utrzymywaniu temperatury 65 stopni ma stratę 1,05
kWh/dobę czyli 26 groszy. Przy ustawieniu na 45 stopni bez używania wody jej
dogrzanie po 8 godzinach to praca grzałki przez KILKA MINUT.

TAK, TEMPERATURA WODY W IZOLOWANYM ZBIORNIKU UTRZYMUJE SIĘ PRZEZ WIELE
GODZIN.

119. Data: 2010-12-28 07:58:16

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> Maniek, ale II taryfa to nie tylko noc, ale także jest w ciągu dnia chyba
> 1 czy 2 godziny.

Bez znaczenia. Temperatura utrzymuje się znacznie dłużej.

120. Data: 2010-12-28 07:59:14

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> Dla tego napisalem 8-9 godzin, tyle mniej wiecej bedzie miedzy taryfa
> nocna a dzienna druga. Jakim cudem wieczorem po tylu godzinach chocby
> samego wiszenia zasobnika ma byc ciagle uzytkowa do kapieli woda? Jasio
> moze nie

Cud zaiste!

> [...]
> i co tam jeszcze. Toz to dobre dla singla spedzajacego dzien w pracy,
> czyli mamy dom jak hotel. Jak mozna porownywac takie cos scisle powiazane
> ze specyficznym sposobem zycia do calodniowej instalacji CWU w normalnej
> rodzinie? Zmiana zasobnika nie wiele tu zmieni, bo grzalka w zasobniku
> musialaby miec moc przewyzszajaca moje cale przylacze zeby zagrzac wode w
> ciagu tych dwoch godzin w ciagu dnia. Dzieci kiedy kapac, po 24 jak woda
> juz sie troche nagrzeje? Trzeby byc kretynem zeby brac to na powaznie a
> Jasio pewnie sam nie wierzy w to co pisze. Za miesiac nie uwierzy jak to

DOBRYM LUDZIOM...
sprawdzony producent piecow na EKO
Jak zmarnować życie pracując na innych?
Jak zmarnować życie pracując na innych?