Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi

41. Data: 2010-12-26 20:03:35

Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"kurdebalans" <n...@g...pl> wrote:
> całość
>
> Po co chcesz to robic?
> Polecam lekturę KKS.
> Może będzież miał taniej ale będziesz się lękał zaglądnąć do skrzynki na
> listy.

Każdego kto chce zaoszczędzić traktujesz jak złodzieja?
Może sformułuję to inaczej: elementy instalacji kupię w firmie instalacyjnej
znajomego.
Dlatego, że teoretycznie on dostanie lepszy rabat w hurtowni, w której chcę
to nabyć, poza tym łatwiej będzie mi uzyskać dotację, gdy pokażę jedną
fakturę na całość instalacji. Ponadto i tak będę potrzebował go do wykonania
próby szczelności i napełnienia instalacji glikolem.
Uważasz, że jest to niezgodne z prawem?

--
Bartek

42. Data: 2010-12-26 20:19:29

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W zaokrągleniu koszt to 3500zł + kolektor. Kolektor próżniowy ulrich (24
> rury, 3,9m2) to wydatek ok. 2000zł.

Lepiej zainwestuj w dwa plaskie Hewalexa.

Pozdro.. TK

43. Data: 2010-12-26 20:38:35

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości

> Pisząc "wszystkimi urządzeniami" nie miałem na myśli tylko tych do
> podgrzewu wody ale także 300watowe telewizory, komputery, elektronarzędzia
> w garażu, jakieś urządzenia pomiarowe w warsztacie i mnóstwo innych
> których w nocy raczej nie używam, natomiast w dzień jak najbardziej. Nie
> wyobrażam sobie zasuwać do domu o 13:00 po to aby w ciągu dwóch tych dwóch
> godzin ugotować obiad albo po to aby wsadzić naczynia do zmywarki.

Po co miałbyś to robić? Na G12 prąd w szczycie kosztuje 60 groszy, a G11 50
groszy. Warto o 10 groszy się bić kosztem wygody, w przypadku urządzeń
zużywających mało energii?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

44. Data: 2010-12-26 20:39:43

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

> Rozumiem że TV oglądasz tylko w godzinach 10:00 - 6:00 chyba że jest
> włączony 24h/dobę i tu dostrzegasz zalety dwóch taryf:)
> To samo dotyczy mnóstwa innych urządzeń urzywanych
> _u_mnie_raczej_w_ciągu_dnia. Nie przywykłem
> dłubać coś w garażu albo w warsztacie elektronarzędziami w godzinach
> nocnych.

Ja też. Używam kiedy chcę. Stać mnie. Droższy o 20% prąd w szczycie jest
rekompensowany z nadwyżką tańszym prądem o 50% poza szczytem, który używają
urządzenia kontrolowane zegarami.

45. Data: 2010-12-26 21:50:08

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawid wrote:

> To po co te solary?
> Masz agregat na pogodę? :-)

do agregatu podłącza sie baterię promienników podczerwieni i solary hulają
aż miło.

46. Data: 2010-12-27 08:15:37

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie podanie kilku takich czynników w "odpowiedzi" jest bez znaczenia
> przy uznaniu *odpowiedzi* za trolling? :-)

NIEPODANIE
"Cząstkę nie z rzeczownikami pisze się łącznie, nawet gdy rzeczownik
pochodzi od czasownika i dziedziczy po nim schemat łączliwości
składniowej".

-- Mirosław Bańko, PWN

47. Data: 2010-12-27 09:00:45

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

> NIEPODANIE
> "Cząstkę nie z rzeczownikami pisze się łącznie, nawet gdy rzeczownik
> pochodzi od czasownika i dziedziczy po nim schemat łączliwości
> składniowej".

Odróżniasz analfabeto podanie - np kawałek papieru od podania - czynność?
;)

48. Data: 2010-12-27 09:18:08

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

> Przejzyj archiwum, te i inne czynniki sa wiekszosci dobrze znane od
> dobrego roku, a Werbinskiego juz zal czytac. Ma jakas manie i tyle.

To jest otwarte parcie na trolling, dziwi mnie, ze dopina swego - tyle ludzi
daje sie nabierac.

49. Data: 2010-12-27 09:49:32

Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jest otwarte parcie na trolling, dziwi mnie, ze dopina swego - tyle
> ludzi daje sie nabierac.

Moje spostrzeżenia.
Jeżeli komuś moja racja jest nie na rękę to choćbym nie wiem jak bym się
starał to albo znajdzie ten ktoś na siłę nowy argument albo zmieni tor
dyskusji na inny mniej istotny szczegół a to co jest ważne po prostu
cichaczem pomija i nie przyjmuje do wiadomości kluczowych wypowiedzi do
tematu. Równocześnie zaczyna się gra w "czułe słówka", nauka gramatyki i
wycieczki osobiste dotyczące wykształcenia. Owszem mi nieraz tez się to
udziela ale nigdy nie byłem tym pierwszym który zaczął.

Co do przemilczania wielu odpowiedzi niech przykładem będzie moje wyliczenie
na podstawie realnego zużycia gazu z mojej instalacji a które to napisałem
parę postów wyżej.
Nikt, kompletnie nikt nie napisał poniżej tej wypowiedzi cokolwiek, ani na
tak, ani na nie.
Po prostu zostało przemilczane gdyż suche fakty są niewygodne i z nimi się
dyskutować nie da i bić piany też nie można.

Marek

50. Data: 2010-12-27 10:45:57

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dyskusji na inny mniej istotny szczegół a to co jest ważne po prostu
> cichaczem pomija i nie przyjmuje do wiadomości kluczowych wypowiedzi do

Ale to jest zupelnie inne zjawisko.

DOBRYM LUDZIOM...
sprawdzony producent piecow na EKO
Jak zmarnować życie pracując na innych?