Re: Nieregularny rytm serca

From: "Robert" <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Nieregularny rytm serca
Date: Sat, 24 May 2003 23:20:23 +0200

1...@a...neostrada.pl,
Tomek Jarzynka <t...@c...pl>:

> A gdzie to sie wykonuje i ile kosztuje?

Jesli chcesz platnie, to w prywatnych przychodniach. Nie jest to nic bardzo
hi-tech, po prostu zapis EKG na tasmie magnetofonowej.
Ale kardiolog panstwowy zleci Ci bezplatnie, jesli bedzie uwazal, ze jest to
celowe.

> Ok, rozumiem, balem sie po prostu zawalu czy czegos takiego. W sumie
> lubie sie zmeczyc, choc kondycje mam srednia ;]

Trening, o ktorym pisalem, wlasnie poprawia kondycje. Zawalu mozesz sie bac,
jesli bedziesz systematycznie unikal wysilku, choc w Twoim wieku jest to
(mimo naglosnionych przypadkow) niezwykle malo prawdopodobne.

> Czyli takie tetno (160) nie jest alarmujacym objawem? Jakie by bylo?

Takie tetno jest wlasciwe dla intensywnego wysilku. W spoczynku takie tetno
byloby bardzo alarmujace.
Tetno (i cisnienie, jak masz czym) pomierz sobie w domu i z tymi pomiarami
idz do lekarza, bo u lekarza bedziesz mial wyzsze z powodu zdenerwowania.
Cisnienie mozesz tez zmierzyc bezplatnie w niektorych aptekach.

--
Robert