Nieregularny rytm serca

1. Data: 2003-05-24 13:57:11

Temat: Nieregularny rytm serca
Od: Tomek Jarzynka <t...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

chcialbym prosic o porade przedlekarska ;) Juz drugi raz, gdy w ciagu
ostatniego pol roku sluchal mnie internista, spytal, czy mam jakies klopoty
z sercem. Cisnienie mam w normie (120/60), tetno raczej tez (moze troszke
wyzsze, niz norma), ale nawet w stanie "odpoczynku" raz na 10-30 uderzen
zdarza sie jedno nadmiarowe, albo podwojne, albo jeszcze inaczej inne.
Lekarz powiedzial, ze jesli czuje sie z tym dobrze, to raczej nie ma sie
czym martwic, ale moze to bagatelizacja problemu. We wtorek chyba i tak
wybiore sie na EKG i zastanawiam sie, czego sie spodziewac, czy cos moze
mi byc? Czy moze lepiej wykonac zamiast/dodatkowo echo serca (kazde
badanie kosztuje...)?

Dzieki z gory za odpowiedzi,
--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee (at) cpi (dot) pl

"Tajemnic? powodzenia jest szczero??. Je?eli potrafisz j? udawa?, sukces
masz zapewniony.
-- Camille"

2. Data: 2003-05-24 14:54:32

Temat: Re: Nieregularny rytm serca
Od: Zbigniew Lisiecki <z...@e...org> szukaj wiadomości tego autora

sob 24. maj 2003 15:57 Tomek Jarzynka wrote:

> [...]
> tak wybiore sie na EKG i zastanawiam sie, czego sie spodziewac, czy cos
> moze mi byc? Czy moze lepiej wykonac zamiast/dodatkowo echo serca (kazde

Witam,jestem lekarzem medycyny wewnętrznej,a nie kardiologiem,myślę,że
podane pzrez ciebie objawy zaburzeń rytmu serca nie kwalifikują się do
leczenia, a wymagają profilaktyki tzn. zdrowego ?rybu życia -niepalenia
papierosów ,niepicia alkoholu,mocnej kawy i herbaty,zalecany jest
umiarkowany wysiłek fizyczny,spacery unikanie stresu.
asia.
_
--
http://zbyszek.evot.org - do care about others with your voice

3. Data: 2003-05-24 14:56:40

Od: Tomek Jarzynka <t...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Lisiecki wrote:

> [...]
> leczenia, a wymagają profilaktyki tzn. zdrowego ?rybu życia -niepalenia
> papierosów ,niepicia alkoholu,mocnej kawy i herbaty,zalecany jest

A w jakich ilosciach alkohol zle wplywa na serce? Bo slyszalem, ze w
umiarkowanych raczej ma dzialanie kardioprotektywne.

> umiarkowany wysiłek fizyczny,spacery unikanie stresu.

Ucze sie w liceum. Mam wiec zajecia W-F. Czy powinienem unikac naprawde
duzego wysilku fizycznego (nie gry w siatke, ale np. sprawdzianu z biegu
na 1km, gry w pilke nozna na duzym boisku), co mozna zrobic, by sprawdzic,
czy taki wysilek (gdy moj puls skacze do 100-120+ i czasem odczuwam klucie w
okolicy serca) moze mi zaszkodzic?

Te same pytania zadam oczywiscie kardiologowi, ale chcialbym tez
poznac czyjas opinie zawczasu.

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee (at) cpi (dot) pl

"The statement below is true. The statement above is false. "

4. Data: 2003-05-24 16:25:14

Temat: Re: Re: Nieregularny rytm serca
Od: La Luna <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętnego dnia Sat, 24 May 2003 16:54:32 +0200, Zbigniew Lisiecki
<z...@e...org> wystukał/a złowieszcze słowa:

>Witam,jestem lekarzem medycyny wewnętrznej,a nie kardiologiem,myślę,że
>podane pzrez ciebie objawy zaburzeń rytmu serca nie kwalifikują się do
>leczenia,

Do leczenia moze niekoniecznie - ale do dokladniejszego zdiagnozowania
to juz mysle ze jak najbardziej. Ja obecnie subiektywnie prawie wogole
nie odczuwam juz mojej arytmii (chyba ze jestem zmeczona lub wypije
niewielka ilosc alkoholu), podczas osluchiwania przez lekarza juz jest
zauwazalna ale przewaznie nie jakas szczegolnie powazna - jednak w
czasie holtera wychodzi juz troszke cos innego - bo bywa i lepiej i
gorzej - lekarz nie zawsze trafia w ten gorszy okres.
Przy slabej arytmii faktycznie - leczenia jako takiego raczej sie nie
stosuje, chyba ze dolegliwosc jest uciazliwa - ale mysle ze zawsze
warto sprawe dokladnie zdiagnozowac - chocby po to zeby co jakis czas
moc to skontrolowac i ocenic czy problem sie nie poglebia.
Ale to tylko moje zdanie - osoby zyjacej sobie spokojnie z arytmia :)

>a wymagają profilaktyki tzn. zdrowego ?rybu życia -niepalenia
>papierosów ,niepicia alkoholu,mocnej kawy i herbaty,zalecany jest
>umiarkowany wysiłek fizyczny,spacery unikanie stresu.

A tu sie zgadzam calkowicie :)
Choc pozwalam sobie co jakis czas na spory wysilek i nie narzekam :)
Wazne zeby byc caly czas w dobrej kondycji.
Unikanie stresu - widaomo ze nie zawsze sie da - ale wazne jest zeby w
sobie niczego nie dusic tylko odreagowac.

Pozdrawiam
Agnieszka Mockałło
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
Odpisujac na priv, usun "wytnij_to" z adresu

5. Data: 2003-05-24 16:49:38

Od: "loli_pop" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tez ucze sie w liceum (3 klasa) i mam bardzo podobne objawy
nigdy nie poszedlem do lekarza, nie pale, nie pije kawy.
Cisnienie raz na rowerze (argometrze) mialem maksymalne bodajrze
220 na 63.

6. Data: 2003-05-24 17:52:29

Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek Jarzynka wrote:

> A w jakich ilosciach alkohol zle wplywa na serce? Bo slyszalem, ze w
> umiarkowanych raczej ma dzialanie kardioprotektywne.

Czerwone wino, koniak (ale nie podrobka) - od czasu do czasu kieliszek
na pewno nie zaszkodzi....
Natomiast zdecydowanie odradzam picia "popularnych" trunkow w sporych
ilosciach.

Anka

7. Data: 2003-05-24 18:11:40

Od: Tomek Jarzynka <t...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anka Łazowska wrote:

> Czerwone wino, koniak (ale nie podrobka) - od czasu do czasu kieliszek
> na pewno nie zaszkodzi....

Ale przeciez wino jest zanieczyszczone, a to chyba etanol ma pozytywnie
dzialanie, wiec czemu nie wodka albo (skoro juz zanieczyszczone) to kufel
piwa?

> Natomiast zdecydowanie odradzam picia "popularnych" trunkow w sporych
> ilosciach.

Od tego sie chyba nie powstrzymam... jesli spora ilosc to np. 200cl wodki
raz na kilka tygodni.

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee (at) cpi (dot) pl

"All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound?"

8. Data: 2003-05-24 20:51:16

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

2...@a...neostrada.pl,
Tomek Jarzynka <t...@c...pl>:

> Ale przeciez wino jest zanieczyszczone, a to chyba etanol ma
> pozytywnie dzialanie, wiec czemu nie wodka albo (skoro juz
> zanieczyszczone) to kufel piwa?

To jeszcze ja sie dopisze, bo widze, ze dyskusja schodzi z istoty tematu.

Tomku, Twoje zaburzenia rytmu serca raczej nie sa niepokojace i zdarzaja sie
w tym wieku czesto. Najczestsza jest tzw. arytmia oddechowa, ktora wynika z
mechanicznego ucisku klatki w czasie oddechu - zaobserwuj, czy zaburzenia
rytmu nie wystepuja np. zawsze w czasie wydechu?

Dla spokoju mozesz wybrac sie na EKG, przy czym najlepsze jest EKG
calodobowe, tzw. proba Holtera (chodzisz z takim walkmanem normalnie 24h).

O ile nie masz jakiejs nieprawidlowosci krazeniowej - najprawdopodobniej
nie, ale to moze zweryfikowac badanie - to duzym bledem byloby unikanie
wysilku i ograniczanie go do np. tetna 120/min.

Dla wlasciwej kondycji krazeniowo-oddechowej wskazane sa regularne cwiczenia
aerobowe (czyli ruszanie sie intensywne, np. rower) z odpowiednio wysokim
tetnem, w Twoim wieku powinno to byc w granicach 150--160 na minute.

--
Robert

9. Data: 2003-05-24 20:59:36

Od: Tomek Jarzynka <t...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert wrote:

> [...]
> wynika z mechanicznego ucisku klatki w czasie oddechu - zaobserwuj, czy
> zaburzenia rytmu nie wystepuja np. zawsze w czasie wydechu?

Dzieki, sprawdze.

> Dla spokoju mozesz wybrac sie na EKG, przy czym najlepsze jest EKG
> calodobowe, tzw. proba Holtera (chodzisz z takim walkmanem normalnie 24h).

A gdzie to sie wykonuje i ile kosztuje?

> O ile nie masz jakiejs nieprawidlowosci krazeniowej - najprawdopodobniej
> nie, ale to moze zweryfikowac badanie - to duzym bledem byloby unikanie
> wysilku i ograniczanie go do np. tetna 120/min.

Ok, rozumiem, balem sie po prostu zawalu czy czegos takiego. W sumie
lubie sie zmeczyc, choc kondycje mam srednia ;]

> [...]
> cwiczenia aerobowe (czyli ruszanie sie intensywne, np. rower) z
> odpowiednio wysokim tetnem, w Twoim wieku powinno to byc w granicach

Czyli takie tetno (160) nie jest alarmujacym objawem? Jakie by bylo?

Dzieki za odpowiedzi,

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee (at) cpi (dot) pl

"Nieobecno?? to lekarstwo na mi?o??.
-- Miquel Cervantes"

10. Data: 2003-05-24 21:20:23

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1...@a...neostrada.pl,
Tomek Jarzynka <t...@c...pl>:

> A gdzie to sie wykonuje i ile kosztuje?

Jesli chcesz platnie, to w prywatnych przychodniach. Nie jest to nic bardzo
hi-tech, po prostu zapis EKG na tasmie magnetofonowej.
Ale kardiolog panstwowy zleci Ci bezplatnie, jesli bedzie uwazal, ze jest to
celowe.

> Ok, rozumiem, balem sie po prostu zawalu czy czegos takiego. W sumie
> lubie sie zmeczyc, choc kondycje mam srednia ;]

Trening, o ktorym pisalem, wlasnie poprawia kondycje. Zawalu mozesz sie bac,
jesli bedziesz systematycznie unikal wysilku, choc w Twoim wieku jest to
(mimo naglosnionych przypadkow) niezwykle malo prawdopodobne.

> Czyli takie tetno (160) nie jest alarmujacym objawem? Jakie by bylo?

Takie tetno jest wlasciwe dla intensywnego wysilku. W spoczynku takie tetno
byloby bardzo alarmujace.
Tetno (i cisnienie, jak masz czym) pomierz sobie w domu i z tymi pomiarami
idz do lekarza, bo u lekarza bedziesz mial wyzsze z powodu zdenerwowania.
Cisnienie mozesz tez zmierzyc bezplatnie w niektorych aptekach.

--
Robert

Prosba
prywatny pulmonolog w poznaniu
ospen 1500
KONKURS! Mozliwosc bezplatnego otrzymania nowego wydania duzych Tablic Chemicznych Wyd. Adamantan.
Dentystyczny - dysplazja