Niesmiala prosba

1. Data: 2004-12-10 18:54:30

Temat: Niesmiala prosba
Od: "Waclaw" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)
Wiem ze podniesie sie "wielkie larum" ze temat boreliozy byl juz walkowany
ale chcialem zwrocic sie o pomoc do moze jakiegos lekarza czytajacego grupe,
lub do osoby z podobnymi problemami.
Chory lat 30, prawidlowa budowa ciala, brak innych powaznych chorob oprocz
boreliozy (wg. lekarza specjalisty od chorob zakaznych - podobno wyleczona),
brak odchylen od norm w roznorodnych badaniach krwi.
Objawy: bole nog (miesni, kosci, stawow), bole kregoslupa, stany
podgoraczkowe
do 37,6. Ostatnio pojawiło sie mocne dretwienie calych stop, uczucie zimna,
dotyk na
stopach slabo wyczuwalny, tak jakby byly dotykane przez cos bardzo grubego.
Co uslyszalem
Lekarz specjalista chorób zakaznych: "borelioze juz leczylismy, to na pewno
nie to"
Lekarz specjalista neurolog: "to na pewno powikalania od boreliozy, prosze
sie
zwrocic do lekarza specjalisty chorob zakaznych"
Lekarz pierwszego kontaktu: "moze to nerwica rzucila sie panu na nogi" (bez
komantarza)
Lekarz specjalista psychiatra z podobno dobra znajomoscia neurologi:
"choroby psychiczne
nie wywoluja stanow podgoraczkowych, to musi byc jakas choroba organiczna,
mysle ze to borelioza"
Ja tez mysle ze to borelioza, tylko ze cytuje "juz bylem leczony i to na
pewno to nie to".
Moje pytanie jest proste jak drut - czy mozna cos z tym zrobic czy mam nadal
udawac
ze jestem wyleczony i czekac na dalsze powiklania jakie wywoluje zle leczona
borelioza?
Czy pomoze mi ktos?
Pozdrawiam :) , choc juz mi sil i na to brakuje
Waclaw

2. Data: 2004-12-10 20:26:03

Temat: Re: Niesmiala prosba
Od: "docia" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> borelioza?
> Czy pomoze mi ktos?
> Pozdrawiam :) , choc juz mi sil i na to brakuje

hej,
może głupio zapytam, po wyleczeniu boreliozy zrobiłeś testy po odczekaniu
odpowiedniego czasu (minimum to chyba 8 tyg. od zakończenia leczenia)

Dorota
(nie lekarz)

3. Data: 2004-12-10 21:06:05

Od: "Piotr" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

cześć. Nie znam się za dobrze na leczeniu boreliozy ale może te szczątkowe
wiadomości jakie pozostały mi w głowie ze studiów Ci trochę pomogą:

- borelioza - to choroba która rozwija się powoli i z reguły przechodzi pewne
etapy. Dość charakterystyczne jest to że przenoszona jest najczęściej przez
kleszcze - więc w wywiadzie gdzieś tam powinno być ugryzienie przez kleszcza

- jeden z etapów boreliozy to tzw rumień wędrujący - może brzmi to jakoś
inaczej ale idea jest taka ze na skórze w okolicy gdzie wniknęły borelie (chyba
to są krętki ) powstaje rumien który poszerza się jednocześnie zanikając po
środku. Coś takiego w wywiadzie silnie wskazuje na boreliozę.

- w chwili obecnej dość powszechne są testy - spróbowałbymm tego by mieć pewność

- co do gorączki to może być ona spowodowana wieloma czynnikami. niestety jedna
choroba nie wyklucza drugiej a objawy mogą sie nakładać

- drętwienie stóp i zaburzenia czucia - i tu dochodzimy do najważniejszego: w
różnicowaniu boreliozy jest choroba która nazywa się stwardnienie rozsiane.
Początek może być podobny więc rozpoznanie na początku jest trudne, nawet dla
specjalistów. Tu - patrz testy lab.

życzę zdrowia

PRZYKRY ZAPACH Z UST (izraelska metoda CO2)
PRZYKRY ZAPACH Z UST (izraelska metoda CO2)
Wieczny wysięk (woda) w kolanie :-(
KIWI pytanie
Pyralgina moze zabic"