Pyralgina moze zabic"

1. Data: 2004-12-10 16:19:32

Temat: Pyralgina moze zabic"
Od: "juras" <j...@m...ru> szukaj wiadomości tego autora

Ciekaw jestem Waszych opinii o bezpieczenstwie stosowania lekow w Polsce i
zabojczej pyralginie.
LK
www.se.com.pl

taka ciekawostke znalazlem na liscie "dziennikarze

2. Data: 2004-12-10 17:17:28

Temat: Re: Pyralgina moze zabic"
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 10 Dec 2004 17:19:32 +0100, juras wrote:

> Ciekaw jestem Waszych opinii o bezpieczenstwie stosowania lekow w Polsce i
> zabojczej pyralginie.
[ciach]

Niezależnie od tego co tam było napisane, pokaż mi, łaskawco,
jakikolwiek lek, który NIE może zabić. Potem możemy rozmawiać.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2004-12-10 21:59:03

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:1410vdxzpcjf4$.dlg@always.coca.cola
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>
Było:

> [ciach]
>
> Niezależnie od tego co tam było napisane, pokaż mi, łaskawco,
> jakikolwiek lek, który NIE może zabić. Potem możemy rozmawiać.

*węgiel* :D - w podstawówce na biologii było, jedyny lek bez skutków
ubocznych.

A poważniej, w tym artykule jest napisane, że pyralgina powinna być
stosowana tylko pod bezpośrednim nadzorem lekarza.

Treść artykułu: Pyralginę można obecnie kupić bez recepty, jakiś czas temu
była dostępna tylko na receptę, dawniej za złych czasów gdy nikt się nie
przejmował zdrowiem Polaków była bez recepty.

Teza artykułu brzmi: pyralgina jest _lekiem_ przeciw bólowym przy którego
stosowaniu działania uboczne, mogą doprowadzić bezpośrednio do śmierci.
(Informacja o skutkach ubocznych podobno jest napisana drobnym drukiem ...)

Wniosek artykułu: Lek może być stosowany ale pod nadzorem

Na chłopski rozum (no bo jestem chłopem) sam pyralginy nie wezmę do ust. A
jak mi lekarz przepisze to zapytam czy koniecznie musi to być właśnie ona.
Mój prowadzący już się przyzwyczaił i cierpliwie mi tłumaczy, że tak ma być
albo coś zmienia (ketokonazolu nie chciałem brać i poszliśmy inną drogą).

http://evil.pl/pip/index.html

4. Data: 2004-12-10 23:51:35

Od: "Marcin M." <mm@CUT_IT_OUTbajkowe.net> szukaj wiadomości tego autora

On 2004-12-10 17:19, juras wrote:

> Ciekaw jestem Waszych opinii o bezpieczenstwie stosowania lekow w Polsce i
> zabojczej pyralginie.

generalnie lekarstwa sa zabojcze, a od czego zalezy jak bardzo, wiadomo juz od
wiekow ;-)

"Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, bo tylko dawka czyni trucizne"
Paracelsus

pozdr.
--
[ Marcin M. ][ JID: marcinm(at)jabber.org ]

5. Data: 2004-12-11 20:43:43

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 10 Dec 2004 22:59:03 +0100, Sławek SWP wrote:

> [...]
[...]
> [...]
> (Informacja o skutkach ubocznych podobno jest napisana drobnym drukiem ...)
>
> Wniosek artykułu: Lek może być stosowany ale pod nadzorem

Paracetamol spożyty w zbyt dużej dawce zamienia wątrobę w foie gras. Czy
to coś zmienia?

6. Data: 2004-12-11 22:16:14

Od: "mrmool" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Paracetamol spożyty w zbyt dużej dawce zamienia wątrobę w foie gras. Czy

co to jest: " foie gras "????

pzdr

7. Data: 2004-12-11 22:36:12

Od: " woj" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mrmool <m...@i...pl> napisał(a):
> co to jest: " foie gras "????

Podpowiedź: francuzi to jedzą /m. innymi/ na Boże Narodzenie :-)

8. Data: 2004-12-11 23:39:27

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:1irhmb0s5pc3v$.dlg@always.coca.cola
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>
Było:
> Paracetamol spożyty w zbyt dużej dawce zamienia wątrobę w foie
> gras. Czy to coś zmienia?

Pisałem trochę wcześniej o ketokonazolu, miałem go brać nie wzięłem,
leczenie w inny sposób potrwało dużo dłużej ale doprowadziło do ustąpienia
choroby (zmianę sposobu leczenia ustaliłem z lekarzem).
Podejrzewam, że istnieje stan zakażenia skóry, który będzie wymagał
natychmiastowego zastosowania tego specyfiku bez względu na uszkodzenia,
które mogą się pojawić w późniejszym okresie.
Od tego są lekarze aby ocenić ryzyko, potrzebę, porównać obie te rzeczy i
zastosować lek.

Jakieś dwa albo trzy lata temu była zorganizowana w telewizorze kampania
promocyjna różnych środków przeciw grypie, w wyniku której ludzie brali
kilka różnych środków zawierających paracetamol. Wygląda na to że to była
nieświadoma próba zmniejszenia populacji (?) (Później były ostrzeżenia aby
dokładniej czytać ulotki i zliczać gramy ;-) składników ...)
Na środkach z paracetamolem nawet drobnym drukiem nie napisali, o skutkach
ubocznych ! Czyli co jest gorsze paracetamol czy ten drugi środek ... z
pyralginy ? (Nie mogę sprawdzić jak się nazywa bo wczorajsze wydanie SE już
jest w płatnym archiwum)

Zresztą nie o to chodzi, pytanie chyba jest takie: Czy pyralgina jest na
tyle szkodliwa, że należy ją stosować pod nadzorem ? Czy wystarczy proste:
opamiętajcie się ! W telewizorze.

Czy wykonano badania i stwierdzono ryzyko wynosi X%, jeśli istnieje
conajmniej Y% potrzeba zastosowania tego środka to proponujemy go stosować
bo w Z% przypadkach nie pojawią się skutki uboczne ... ?

http://evil.pl/pip/index.html

re: [ot] ciekawa sprawa
odchudzanie
pomocy - rak piersi