Niewłaściwe zachowanie 11 letniego dziecka wobec rodziny

181. Data: 2003-08-14 14:33:28

Temat: Re: Niewłaściwe zachowanie 11 letniego dziecka wobec rodziny
Od: "Nixe" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka tak oto pisze:

:: Od początku można tak wychowywać.

Można, a nawet trzeba.
Ale jeśli się o to nie zadbało od początku, to lanie dziecka za własne błędy
wychowawcze, gdy te błędy wyjdą po parunastu latach, jest po prostu żenujące.
Lepiej już walnąć sobie w tym momencie młotkiem w głowę i starać się ratować
to, co jeszcze da się uratować.
Ale bynajmniej nie przy pomocy bicia, bo to jest tylko podcinanie gałęzi pod
sobą.

:: Ale rozpasionego bachora nie da się wyleczyć niecieleśnie.

Zrozumże w końcu, że żadne dziecko nie rodzi się rozpasionym bachorem, tylko
staje się nim na skutek takiego, a nie innego kształtowania go przez
dorosłych.
Reszta jak wyżej.

--
PozdrawiaM.

182. Data: 2003-08-14 14:55:10

Od: puchaty <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Istota agi ( fghfgh ) widocznie straciła kontakt z nadświadomością
popełniając:

> Jednak bawi mnie manipulacja faktami tak czesto robiona przez
> grupowiczów na pl.soc.dzieci czyli owo równanie, aby kazdego kto
> zastosuje klapsa przyrównac do zlego, znecajacego sie nad bezbronnym
> dzieckiem pchychola.
> Czemu bawi? Bo to jest demagogia, owszem w slusznym celu ale jednak.
> Hiperbolizacja, przejaskrawianie nie jest najlepsza droga do
> udowadniania slusznosci swoich metod IMHO.
> Nawiasem mówiac wlasnie zobiles rzecz podobna- usilujesz grac na moich
> uczciach, odwolujac sie do lzawego obrazu z przyszlosci.

Czy ja wiem? Może gdybym napisał te zdania zamiast w 2. osobie w osobie 1.
odebrałabyś to inaczej. Tak czy siak piszę o swoich doświadczeniach.
W dyskusji zabrałem głos ponieważ pojawiły się tu poglądy dość IMO mocno
podkreślające słuszność metody wychowawczej wykorzystującej kary fizyczne.
Nie zgadzam się z tym ale wiem też, że właściwie to nikogo nie przekonam.
Sam siebie raczej utwierdzam w słuszności swego wyboru. I powiem więcej. To
nie opinie ludzi będących przeciw klapsom ale właśnie argumenty tych za
klapsami utwierdzają mnie w słuszności takiego wyboru (na miarę tej grupy
oczywiście).

> A ja mam pelna
> swiadomosc, ze na swoim dziecku bede eksperymentowac bo kazde wychowanie
> tym wlasnie jest- i jak to w eksperymentach bywa- wielu rzeczy bede na
> pewno zalowac, na wielu bledach sie uczyc, gwarancji na wychowanie
> dobrego czlowieka nikt mi nie da.

Jasne.

> Na razie wedlug moich przekonan- IMHO
> klaps sam w sobie takim przewinieniem w procesie wychowawczym nie jest.
> Natomiast klaps stosowany automatycznie zamiast innych srodków bez proby
> ich zastosowania - owszem.

To prawda - pojawia się jednak niebezpieczeństwo niedostrzeżenia granicy.
Uważam, że lepiej jest zakładać, że się dzieci bić nie będzie i nawet
uderzyć je w chwili słabości niż zakładać, że chwila słabości usprawiedliwi
owo uderzenie. EOT jak dla mnie.

puchaty

183. Data: 2003-08-14 15:00:12

Od: puchaty <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Istota agi ( fghfgh ) widocznie straciła kontakt z nadświadomością
popełniając:

> Zgadzam sie, dla mnie równiez. Jednak wiele matek tylko taka milosc umie
> okazac - a ja nie umialam tego uczucia inaczej nazwac w krótkim zdaniu.

Cieszę się, że w upraszczaniu nie jestem samotny ;-)

puchaty

184. Data: 2003-08-14 15:04:47

Od: puchaty <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Istota Z. Boczek widocznie straciła kontakt z nadświadomością popełniając:

> Skoro smarkula (TAK) jest wg Ciebie dorosła, to wg mnie niech poznaje
> 'hard knock life' z dorosłej strony, właśnie takiej zasady: jest
> *akcja*, jest *reakcja*. :]
>
> 'Za pysk w pysk'.

Tylko problem w tym, że może to spowodować reakcję łańcuchową. Dobrze jak
tylko "do pierwszej krwi".

puchaty

185. Data: 2003-08-14 15:10:20

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>Tylko problem w tym, że może to spowodować reakcję łańcuchową. Dobrze jak
>tylko "do pierwszej krwi".

Syn moze miec przynajmniej ta nadzieje, ze z czasem bedzie wiekszy i silniejszy
od ojca. Gorzej z dziewczynami - chyba tylko sztuki walki...

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

186. Data: 2003-08-14 15:10:35

Od: puchaty <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Istota Grzegorz Janoszka widocznie straciła kontakt z nadświadomością
popełniając:

<a...@p...onet.pl> wrote:

> Jak dla mnie to okropne dziecko przeproszenie rodzica odbierze jako
> przyzwolenie na jeszcze większe poniżanie jego.

Generalnie okropne dzieci mają okropnych rodziców.

puchaty

187. Data: 2003-08-14 15:14:53

Od: puchaty <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Istota Nixe widocznie straciła kontakt z nadświadomością popełniając:

> [...]
>
>:: A jak dziecko jest już wyjątkowo rozpasione...
>
> Czyli: jeśli nie zostało wychowane.
> Czyli rodzice nie zrobili tego, co do nich należało. Czyli jest to wina
> rodziców.
> Dotąd wszystko jest jasne. Idźmy zatem dalej.
>
>:: ... to musi parę razy dostać,
>
> I tu już pojawia się niespójność.
> Dlaczego to dziecko ma dostać w tyłek za skutek niewłaściwego wychowania czy
> wręcz jego braku?
>
>:: bo inaczej się go nie wychowa.
>
> A tu to już w ogóle jakiś paradoks.
> Bić dziecko za to, że jest niewychowane i traktować to bicie jako metodę

Bardzo słusznie!
Stąd bierze się słowo porażka przewijające się to tu to tam.

puchaty

188. Data: 2003-08-14 15:16:51

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

puchaty wrote:

> Sam siebie raczej utwierdzam w słuszności swego wyboru.

I o to tak naprawde chodzi. Nie o przerzucanie sie argumentami
merytorycznymi dla wygranej w dyskusji a o przekonanie, ze postepuje sie
slusznie.

> To prawda - pojawia się jednak niebezpieczeństwo niedostrzeżenia granicy.

Masz racje. Nie wiem czy uda mi sie to niebezpieczenstwo w pore
dostrzec, tym niemniej bede sie starac.

> EOT jak dla mnie.

Ok choc troche szkoda. Lubie dyskutowac z ludzmi o innym niz ja zdaniu -
to wzbogaca. Dzieki za wymiane argumentow :)
pzdr
agi

189. Data: 2003-08-14 15:17:29

Od: tweety <C...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik puchaty napisał:
> A powiedz Tweety, czego Cię nauczyło lanie, które dostałaś? Czy
przypadkiem
> nie tego, że pewnych rzeczy nie należy MÓWIĆ bo inaczej dostanie się w
> twarz?
> Czy jak dostałaś w pysk, zacząłaś myśleć: "Od tej chwili mój ojciec już
> głupi nie jest". Zaczęłaś go bardziej szanować czy bojąc się lania zaczęłaś
> mu okazywać więcej szacunku myśląc swoje?

po 1-sze widac jak czytasz, napisałam wyraźnie, ze dostałam od ojca ale
obraziłam mamę
po 2-ie nauczyła mnie to tego, że ludzie nie są głupi i że trzeba się
siedem razy zastanowic zanim się coś powie i tego, że rodzicom nie wolno
takich słów mówić
po 3- cie nigdy sie nie dogadamy w tej kwestii, bo ja uwazam tak jak
ktos juz tutaj napisał, klaps a przemoc to dwie rózne rzeczy i
porównywanie rodziców dających klapsy do psycholii czy patalogii czy
porażki wychowawczej uwazam za jakis absurd.
Dla mnie EOT już wypowiadałam sie na ten temat na psd.

Magdalena + Karolina (27.10.97) + Krzysztof (05.01.03)
http://www.master.pl/~mwota/

190. Data: 2003-08-14 15:22:51

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>ktos juz tutaj napisał, klaps a przemoc to dwie rózne rzeczy i

A uderzenie w twarz rowniez miesci sie w kategorii 'klaps' ?

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

Gdy masz syna...pół żartem, pół serio