Niewolnictwo

11. Data: 2017-06-22 17:26:02

Temat: Re: Niewolnictwo
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.06.2017 o 17:19, Pszemol pisze:

> Wytłumacz...

Proste: odejście z hUnii wiąże się z gigantycznym haraczem, nawet dla
Wielkiej Brytanii to problem

12. Data: 2017-06-22 17:30:24

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.06.2017 o 17:26, pinokio pisze:
> Proste: odejście z hUnii wiąże się z gigantycznym haraczem, nawet dla
> Wielkiej Brytanii to problem

Im dłużej w hUnii jesteśmy tym gorzej. Wyobraźmy sobie że jesteśmy już
1000 lat, nagle chcemy odejść. Jak kolosalne odszkodowanie musielibyśmy
zapłacić?

13. Data: 2017-06-22 17:45:04

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> Im dłużej w hUnii jesteśmy tym gorzej. Wyobraźmy sobie że jesteśmy już
> 1000 lat, nagle chcemy odejść. Jak kolosalne odszkodowanie musielibyśmy
> zapłacić?

Nie histeryzuj. Odejście UK z Unii będzie przedmiotem negocjacji. Nie
wiadomo dziś jeszcze jak się to zakończy.

14. Data: 2017-06-22 18:04:07

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.06.2017 o 17:45, Pszemol pisze:
> Nie histeryzuj. Odejście UK z Unii będzie przedmiotem negocjacji. Nie
> wiadomo dziś jeszcze jak się to zakończy.

Z jednej strony dobrze życząc UK chciałbym jej odejścia, z drugiej
strony wiem, że bez niej Unia będzie gorsza.

15. Data: 2017-06-22 18:04:24

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> Z jednej strony dobrze życząc UK chciałbym jej odejścia, z drugiej
> strony wiem, że bez niej Unia będzie gorsza.

No zgadzam się z drugą częścią zdania i boję się, że samotna UK będzie
również gorsza.

16. Data: 2017-06-22 18:13:51

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.06.2017 o 18:04, Pszemol pisze:
> No zgadzam się z drugą częścią zdania i boję się, że samotna UK będzie
> również gorsza.

Dlaczego gorsza? Niegdyś nie dała się Napoleonowi ani Hitlerowi
zachowując własną tożsamość.

17. Data: 2017-06-22 18:40:20

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> Dlaczego gorsza? Niegdyś nie dała się Napoleonowi ani Hitlerowi
> zachowując własną tożsamość.

Kiedyś były inne czasy.

UK swoją potęgę budowały przez setki lat nie własną pracą tylko kolonizując
ogromne obszary poza swoim krajem i zmuszając ludzi tam mieszkających do
niewolniczej pracy.

W Unii korzystały z wielkości wspólnego rynku i brak ceł na handel w
Europie.
Po odejściu z Unii nie będą mogli korzystać z tych przywilejów.

Separatyzm i nacjonalizm które tak Ci się podobają bo są takie romantyczne
jak wymachiwanie polską szabelką są niestety bardzo niepraktyczne w
dzisiejszej globalnej gospodarce, gdzie taryfy celne są poważną barierą
która będzie przechylała wagę nowych inwestycji aby nie budować ich w UK,
poza Unią, tylko we Francji, Niemczech czy w Polsce (o ile my nie
zgłupiejemy i też nie będziemy chcieli się izolować).

18. Data: 2017-06-23 04:08:06

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol pisze:

> [...]
> aby nie budować ich w UK, poza Unią, tylko we Francji, Niemczech czy
> w Polsce (o ile my nie zgłupiejemy i też nie będziemy chcieli się

Rozwój tylko ekonomiczny społeczeństw bez rozwoju ducha zawsze kończył
się w... sadzawce. tak samo stanie się z hUnią. I chociaż jestem
zwolennikiem globalizacji to jednak uważam, że nie można kontynuować
budowy energo-żernego kolosa na glinianych fundamentach. A tym kolosem
jest dzisiaj właśnie hUnia "uwolniona od chrześcijaństwa i łasząca się
do postkomuchów". Zresztą, o ile mnie pamięć nie myli, to taka Francja
swego czasu uwielbiała wręcz Stalina. A Niemcy to może nie...?

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin

Dlaczego GWno tak dobrze stało?
Rzeczywistość londyńska.
Islam.
Islam - prawda z pierwszej ręki.