Re: Niskie poczucie własnej wartości

From: "Mirek Z..." <m...@l...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Niskie poczucie własnej wartości
Date: Fri, 26 Jan 2001 22:51:09 +0100

Użytkownik "Mister Twister" <m...@y...com> napisał w wiadomości
news:94lu4b$2ba$1@h1.uw.edu.pl...
> Jak sobie z tym radzić?

"Dajcie mi punkt podparcia a poruszę całą ziemię" powiedział kiedyś jakiś
bardzo mądry człowiek (niestety nazwiska jak zwykle nie pamiętam). Tak samo
jest i z niskim poczuciem własnej wartości. Musisz znaleźć punkt podparcia.
Kogoś na kim zawsze możesz się oprzeć, kogoś kto będzie umiał Cię docenić za
to kim jesteś, za to co robisz ect. Jak znaleźć taką osobę (czyt.
przyjaciela)? No cóż... pierwsza zasada Murphy'ego dot. przyrody, a
mianowicie "w przyrodzie nie ma nic za darmo"! Musi to być osoba, dla której
możesz coś zrobić, którą będziesz mógł także docenić za to, jaką jest.
Zobaczysz, że bardzo szybko to się zwróci.
Ale to nie wszystko... musisz także umieć przyjąć czasem nawet ostre słowa
krytyki i musisz nauczyć się nimi nie przejmować a starać się poprawić.

Nie twierdzę, że jest to wcale łatwe... Ja takiej osoby szukałem przez ponad
sześć lat!!! Lecz trwało to tak długo, bo szczerze mówiąc powiem Ci, że
wiedziałem, że muszę się zmienić i to nie tylko zmienić wewnętrznie ale
także zewnętrznie. Być może szukałem odpowiedzi na pytania "Jak?"... być
może szukałem osoby, której będę potrafił zaufać bez granic... Szczerze Ci
powiem, że taką osobę poznałem przez całkowity przypadek. Teraz jest dla
mnie najwspanialszą przyjaciółką na świecie. Mogę mówić o niej tylko i
wyłącznie dobrze. I ma się to też w drugą stronę. No więc nigdy nie wiesz,
kiedy może Cię to spotkać.

Ale na sam początek mogę Ci dać radę, jaką dała mi moja kochana starsza
siostra... najważniejsze to się nie przejmować!

--
Pozdrówka
Mirek Z...