Niskie poczucie własnej wartości

1. Data: 2001-01-24 06:53:56

Temat: Niskie poczucie własnej wartości
Od: "Mister Twister" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak sobie z tym radzić?

1. Data: 2001-01-24 09:50:11

Temat: Re: Niskie poczucie własnej wartości
Od: "JP" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mister Twister" <m...@y...com> napisał w wiadomości
news:94lu4b$2ba$1@h1.uw.edu.pl...
> Jak sobie z tym radzić?

Ostanio czytalem, ze trzeba poprawic swoje stosunki z otoczeniem (swiatem),
a poczucie wartosci samo sobie wzrosnie bez patrzenia - bo jest ono jeno
epifenomenem.

Pozdrawiam.
JP

1. Data: 2001-01-24 10:58:47

Od: p...@v...iem.pw.edu.pl (Papik) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 24 Jan 2001 07:53:56 +0100, Mister Twister napisał:
>Jak sobie z tym radzić?

Hmm nie wiem.. chyba sobie nie radze i od czasu do czasu mam dola.. i tyle..
musze po prostu z tym jakos zyc.. :)

Pawel -PAPIK- Pomorski
E-MAIL : p...@i...net
WWW: * http://www.ee.pw.edu.pl/~pomorskp *
UIN: 48215626, GG: 70701

*
Jesli spamuje, to tylko w alkoholowym zamroczeniu (2 piwa i sie glowa kiwa).

1. Data: 2001-01-24 23:25:46

Od: "Pepenix" <P...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmm nie wiem.. chyba sobie nie radze i od czasu do czasu mam dola.. i
tyle..
> musze po prostu z tym jakos zyc.. :)

Też miałem z tym kłopoty. I odkryłem że najelpiej jest dotrzeć do przyczyn.
W miom wypadku przy dążeniu do perfekcjonizmu objawiało się to porównywaniem
do innych (zazwyczaj lepszych, piękniejszych, mądrzejszych) a radą konkretną
było stopniowe podnoszenie swoich cech w tych miejscach które nie podobały
mi się i powodowały oniżenie samooceny + zdanie sobie sprawy, że jest to
walka z wairakami(zawsze znajdzie sie lepszy) - tak wiec nalezy sie
porównywac tylko i wyłacznie do siebie z przed kilku lat czy miesięcy a
odrazu będzie lepiej (przez ten czas poznawania zycia gwarantuję ze się
więcej nauczysz nawet przez negatywne przezycia). Wnisek: z biegiem czasu
człowiek może stawać się lepszy.

Pepenix.

1. Data: 2001-01-25 07:15:30

Od: "Mister Twister" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Pepenix" <P...@r...pl> wrote in message
> [...]
> odrazu będzie lepiej (przez ten czas poznawania zycia gwarantuję ze się
> więcej nauczysz nawet przez negatywne przezycia). Wnisek: z biegiem czasu

Niedawno ktoś na grupie pisał, że ten sam dowcip kogoś może być zabawny a
innego nie. Podobnie jest z poczuciem wartości. Jedni ją mają a inni nie.

1. Data: 2001-01-25 11:20:48

Temat: Odp: Niskie poczucie własnej wartości
Od: "DeStroyer" <z...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pepenix <P...@r...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:94npe3$g4m$...@n...tpi.pl...

> więcej nauczysz nawet przez negatywne przezycia). Wnisek: z biegiem czasu
> człowiek może stawać się lepszy.

Z biegiem czasu czlowiek nie tyle staje sie lepszy, ile coraz wiecej
rzeczy zaczyna tracic znaczenie ;)

JGrabowski

--
Moja poczta jest zawsze ze mną - e-mail przez WWW - http://rubikon.pl

1. Data: 2001-01-25 12:00:00

Od: p...@v...iem.pw.edu.pl (Papik) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 25 Jan 2001 00:25:46 +0100, Pepenix napisał:
[...]
>Też miałem z tym kłopoty. I odkryłem że najelpiej jest dotrzeć do przyczyn.

Cofnalem (ee dobrze napisalem ?) sie pamiecia w przeszlosc i doszedlem do
3ego egzaminu z elektrotechniki... to bylo przeszlo 3 lata temu...
Chyba wtedy stracilem wiare we wlasne sily.. dlaczego ?
Proste.. do kazdego egzaminu uczylem sie solidnie, bardziej niz do innych,
ktore pozaliczalem w tamtym okresie... dawalem z tego przedmiotu kumplom
korepetycje, spiewajaco znalem przedmiot..
I co ? I na kazdym egzaminie bylem walkowany do 1szej wpadki.. raz to byla
kropka, raz bledny wzor.. ale jak ponad 1h trzeba wysilac pamiec i
umyslowo pracowac pod presja, to prawie kazdy popelni kiedys, jakis blad...

Wczoraj policzylem, ktory raz bede podchodzil do tego egzaminu... nie
uwierzycie.. doliczylem sie ponad 24 podejsc.. (miedzy sesjami + w sesji + 3
lata)...
Wiecie jak sie teraz czuje ? Nie mam odwagi patrzec w zeszyt i szukac
rzeczy, ktorych nie umiem... Z gory wiem jaki bedzie wynik egzaminu...

Mysl o najblizszym spedza mi sen z oczu, wszystkie egzaminy jakie mialem do
tej pory zaliczylem (no nie na same 5tki,ale wpis mam)...
Nie uwazam,sie za :bystrzache" ...
Ehh..
Na jednym z egzaminow profesor powiedzial: wiem,ze pan umie na 100%
material,ale ja wymagam na 110%... :/
No coz... czasy sie zmieniaja.. nie mam sil/wiary na zaliczenie tego
egzaminu u tego wykladowcy,ale ucze sie po 12h z przerwami i pojde.. dam mu
szanse ;)

1. Data: 2001-01-26 21:51:09

Od: "Mirek Z..." <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak sobie z tym radzić?

"Dajcie mi punkt podparcia a poruszę całą ziemię" powiedział kiedyś jakiś
bardzo mądry człowiek (niestety nazwiska jak zwykle nie pamiętam). Tak samo
jest i z niskim poczuciem własnej wartości. Musisz znaleźć punkt podparcia.
Kogoś na kim zawsze możesz się oprzeć, kogoś kto będzie umiał Cię docenić za
to kim jesteś, za to co robisz ect. Jak znaleźć taką osobę (czyt.
przyjaciela)? No cóż... pierwsza zasada Murphy'ego dot. przyrody, a
mianowicie "w przyrodzie nie ma nic za darmo"! Musi to być osoba, dla której
możesz coś zrobić, którą będziesz mógł także docenić za to, jaką jest.
Zobaczysz, że bardzo szybko to się zwróci.
Ale to nie wszystko... musisz także umieć przyjąć czasem nawet ostre słowa
krytyki i musisz nauczyć się nimi nie przejmować a starać się poprawić.

Nie twierdzę, że jest to wcale łatwe... Ja takiej osoby szukałem przez ponad
sześć lat!!! Lecz trwało to tak długo, bo szczerze mówiąc powiem Ci, że
wiedziałem, że muszę się zmienić i to nie tylko zmienić wewnętrznie ale
także zewnętrznie. Być może szukałem odpowiedzi na pytania "Jak?"... być
może szukałem osoby, której będę potrafił zaufać bez granic... Szczerze Ci
powiem, że taką osobę poznałem przez całkowity przypadek. Teraz jest dla
mnie najwspanialszą przyjaciółką na świecie. Mogę mówić o niej tylko i
wyłącznie dobrze. I ma się to też w drugą stronę. No więc nigdy nie wiesz,
kiedy może Cię to spotkać.

Ale na sam początek mogę Ci dać radę, jaką dała mi moja kochana starsza
siostra... najważniejsze to się nie przejmować!

--
Pozdrówka
Mirek Z...

1. Data: 2001-01-26 21:52:36

Od: "Mirek Z..." <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JP" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
(swiatem),
> a poczucie wartosci samo sobie wzrosnie bez patrzenia - bo jest ono jeno

Nieprawda. Na wzrost poczucia własnej wartości trzeba sobie ciężko
zapracować, jeśli dopuściło się do jego upadku.

--
Pozdrówka
Mirek Z...

1. Data: 2001-01-26 21:57:54

Od: "Mirek Z..." <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pepenix" <P...@r...pl> napisał w wiadomości
> Też miałem z tym kłopoty. I odkryłem że najelpiej jest dotrzeć do
przyczyn.
> [...]
> Wnisek: z biegiem czasu
> człowiek może stawać się lepszy.

Tak... może, jeśli chce.
Gdybym miał siebie teraz porównać do siebie sprzed choćby dwóch lat... Kiedy
tak patrzę w przeszłość, mówię sobie "Chciałbym być kiedyś taki jaki jestem
teraz..." Wielu błędów bym nie popełnił, wiele sytuacji mógłbym
wykorzystać... Niestety, życie jest brutalne, ale nie należy się tym
przejmować... i tyle.

--
Pozdrówka
Mirek Z...

Czesc czy ktos moze mi pomoc?
?
Pytanie: jestem czy nie jestem ?
Co zrobic ze zbyt wczesna dojrzaloscia ?
Nie pytalam, nie rozmawialam...