No więc gdzie te Wasze kary i nagrody?

151. Data: 2009-12-17 20:45:54

Temat: Re: No więc gdzie te Wasze kary i nagrody?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Dec 2009 21:20:20 +0100, Marchewka napisał(a):

> Co to jest "gaszenie"?

Kierowanie w jej stronę pilota i wciskanie guzika.
Nie tolerujemy takich żartów. Przy ktorymś z rzędu powtórzeniu pomimo
ostrzezeń - kara.

> A co w tej grozbie Ci sie az tak nie spodobalo, ze zbilas za to dziecko.
> Ja bym sie na Twoim miejscu starala dowiedziec, co przez to rozumie.

Ja WIEM, co rozumiało.
I mała też wiedziała. Dziwię się, ze Ty nie wiesz.
:->

> Idealna sytuacja, by obydwie dziewczynki czegos nauczyc.

No własnie były nauczone. Od malego. Tylko użytek nie zawsze właściwy z tej
nauki robiły.

> A tak w ogole, to rodzenstwo od pocz. trzeba uczyc, ze nalezy sie
> szanowac i lubic. Nie wymaga to zbyt duzego zachodu.

Zachód był bardzo duży - dotąd się kochają.

> Bez klapsow tez mozna. "Skutkiem ubocznym" jest to, ze "próby kłamstwa
> lub manipulacji" znacznie rzadziej sie pojawiaja.

U nas nie pojawily się już wcale. Efektywność się liczy.

> Byly juz nastolatkami?
> I.

Oczywiście. 10- czy 11-latka to nastolatka, co?
--

Ikselka.

152. Data: 2009-12-17 20:46:50

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Dec 2009 21:21:14 +0100, Paulinka napisał(a):

> Też to zauważyłam, ale jako że dzieci XL czytały "Dziady" w klasach od 1
> do 3 i znały na pamięć fragmenty, zaryzykowałam, że moja świadomość
> pojęcia wieku, w którym się pewne umiejętności posiada jest bardzo płynna.

Owszem. zawsze byly mądre ponad wiek. Ich inwencja w wykorzystywaniu wiedzy
była czasem zaskakujaca.
--

Ikselka.

153. Data: 2009-12-17 20:47:29

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sender pisze:

> Jak nie jesteś dumna z tego, że jesteś normalnym człowiekiem, pełnym
> błędów i szlachetnych intencji, to naprawdę szkoda mi Twoich dzieci.
> Pewnie jesteś tak przerażona skutkami swojego gniewu, że nawet do głowy
> nigdy Ci nie przyjdzie, żeby nauczyć je nie tylko postępować dobrze, ale
> także popełniać błędy i co najważniejsze, umieć pogodzić się z tym i żyć
> pogodnie.

Domorosły psychologu lubisz, jak ktoś Cię leje? Załóż sobie konto na
jakiejś stronie od BDSM.

--

Paulinka

154. Data: 2009-12-17 20:47:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Dec 2009 21:24:05 +0100, Marchewka napisał(a):

> Myslisz, ze nas XL testuje?
> I.

Aleszoczywiście. Że biłam :->
--

Ikselka.

155. Data: 2009-12-17 20:48:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Dec 2009 21:26:01 +0100, Marchewka napisał(a):

> Idac tym tropem: jak Twoja corcia natknie sie na, powiedzmy, jakiegos
> mega chama, to od razu mu wsadzi kose miedzy zebra?
> I.

Pojęcie megachama jest płynne - więc kwestia narzędzia też.
:->
--

Ikselka.

156. Data: 2009-12-17 20:49:56

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sender pisze:

> Tak, bo za cycki.
> A nie za naruszenie prywatnej przestrzeni.

Cycki to moja prywatna przestrzeń.

> Nie musiała to być morda, mógł być kopniak w krocze lub odepchnięcie,
> choć pewnie byłoby mało skuteczne.
> Ale postąpiła jak postąpiła. Trudna sytuacja i trudny wybór, jednak taki
> jaki był i taki trzeba zaakceptować.

IMO był normalny.

--

Paulinka

157. Data: 2009-12-17 20:51:53

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Owszem. zawsze byly mądre ponad wiek. Ich inwencja w wykorzystywaniu wiedzy
> była czasem zaskakujaca.

To tym bardziej za to nie należy karać, tylko doceniać, że dzieci
eksperymentują, jeśli w złym kierunku, to trzeba korygować kierunek, a
nie lać.

--

Paulinka

158. Data: 2009-12-17 20:52:10

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Kierowanie w jej stronę pilota i wciskanie guzika.
> Nie tolerujemy takich żartów. Przy ktorymś z rzędu powtórzeniu pomimo
> ostrzezeń - kara.

Jezu.
Toz to idealna okazja, by _nauczyc_ dziecko, _dlaczego_ nie toreruje sie
takich zartow. A przy okazji, czemu sie w jej glowie takie mysli w
stosunku do siostry pojawily. Bo to nie byl zart, tylko wyraz jej emocji.

> Ja WIEM, co rozumiało.
> I mała też wiedziała. Dziwię się, ze Ty nie wiesz.
> :->

Po klapsie rozmawialas o emocjach corki, czy przed?
Jak ja Ci teraz napisze, ze chetnie bym Cie skasowala, to tylko _ja_
bede wiedziala, czemu i z jakich pobudek. Ty sie jedynie mozesz tego
domyslac.

> No własnie były nauczone. Od malego. Tylko użytek nie zawsze właściwy z tej
> nauki robiły.

Sorry, gdzies musial zostac popelniony blad, skoro uzywaly tej nauki
niewlasciwie. Po to sie uczy, zeby wlasciwie wlasnie.
I.

159. Data: 2009-12-17 20:52:16

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Dec 2009 21:27:04 +0100, Paulinka napisał(a):

> Słowne umizgi to co innego, niż macanie czyiś piersi, ale Ty nie masz
> biustu, więc cóż możesz na ten temat wiedzieć.

No, chyba ze go ktoraś koelżanka w pracy za... chwyci :->
--

Ikselka.

160. Data: 2009-12-17 20:53:35

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Dec 2009 21:32:40 +0100, Marchewka napisał(a):

> Bo
> w wychowywaniu nie ma zero-jedynkowosci: albo klaps, albo nic.

A kto tak postępuje?
--

Ikselka.

No, ale gdzie tu mowa o klapsie?