No więc gdzie te Wasze kary i nagrody?

381. Data: 2009-12-18 23:08:26

Temat: Re: No więc gdzie te Wasze kary i nagrody?
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> A kto Tobie powiedział, że moja córka była w tym wieku tak prymitywną
> osobą, że reagowała właściwie dopiero na ból? Wystarczył klaps. Aż nadto
> jej wystarczył. I bardzo Cię proszę, nie twórz sobie filmów na mój temat.
> Ponieważ pozostają one ciągle tylko w miernym gatunku science-fiction.
> :-/

To je nie rozumiem po co w ogóle było ją dotykać? Skoro nie zabolało, to
jak to zadziałało? Na zasadzie upokorzenia?

Stalker

382. Data: 2009-12-18 23:16:51

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 19 Dec 2009 00:08:26 +0100, Stalker napisał(a):

> To je nie rozumiem po co w ogóle było ją dotykać? Skoro nie zabolało, to
> jak to zadziałało? Na zasadzie upokorzenia?

Na zasadzie niemiłego jej gestu dezaprobaty. Nie całkiem przyjemnego, bo
głaskanie to na pewno nie było.

--

Ikselka.

383. Data: 2009-12-18 23:27:39

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> Na zasadzie niemiłego jej gestu dezaprobaty. Nie całkiem przyjemnego, bo
> głaskanie to na pewno nie było.

Sorry, ale to co piszesz, to jest takie "mieć ciastko i zjeść
ciastko"... Uderzyliśmy, ale nie uderzylismy...

Jeśli to miał być gest dezaprobaty, to nie można go było wyrazić inaczej?

Stalker

384. Data: 2009-12-18 23:42:46

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 19 Dec 2009 00:27:39 +0100, Stalker napisał(a):

> Sorry, ale to co piszesz, to jest takie "mieć ciastko i zjeść
> ciastko"... Uderzyliśmy, ale nie uderzylismy...

No właśnie, nie każde uderzenie jest bolesne, a jednak może być
nieprzyjemne z różnych powodów, takze fizycznie.
Pisałam już, że klaps dawany za byle co, czyli co chwila, przestaje
spełniac swoją rolę.
U nas tego nie było.
Podobnie nie mówimy sobie "kocham cię" 20 razy dziennie, jak to bywa w
amerykańskich filmach, gdzie słowo "kocham cię" mówi się zamiast "chcesz
kawy?" oraz zamiast "łądna pogoda", bo ich wuczą, że trzeba kochac swoje
dzieci :->.

> Jeśli to miał być gest dezaprobaty, to nie można go było wyrazić inaczej?

Wyrażamy tak, jak nam pasuje.
Ty możesz mówić dziecku "kocham cię", kiedy wierzga nogami i się tarza po
podłodze.

--

Ikselka.

385. Data: 2009-12-19 00:00:09

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> [...]
>
> Wyrażamy tak, jak nam pasuje.
> Ty możesz mówić dziecku "kocham cię", kiedy wierzga nogami i się tarza po

Przeciez Twoje dzieci nie "wierzgaly nogami" i nie "tarzaly sie po
podlodze", to po co o tym w ogole piszesz? Byly mile i madre, a Ty je
bilas. Po co?
I.

386. Data: 2009-12-19 08:29:26

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

gazebo pisze:

> zalezy komu sluzy, w moim odczuciu sluzy rodzicom, stad pewnie i dysonans

służy rodzicom - do dyscyplinowania.
służy dzieciom do poczucia granic.

źle coś?

387. Data: 2009-12-19 08:30:02

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka pisze:

> Jedna reka bijesz, a druga wspierasz? ;-)
> I.

no pewnie, równowaga w naturze to najważniejsza rzecz :)

388. Data: 2009-12-19 08:33:10

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka pisze:

> A dla mnie tak. Jak klaps, to nie wsparcie psychiczne.
> I.

a dlaczego nie?
kara fizyczna, jako prosta konsekwencja wymierzona za coś na chłodno -
gdzie tu widzisz brak możliwości wsparcia psychicznego?
może jakoś inaczej rozumiemy wsparcie?

ja np tak: kocham cię, więc będę cię karcił. jeśli nie nauczysz się, że
życie nie jest pasmem szczęścia, nie dasz sobie rady.

389. Data: 2009-12-19 08:33:52

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tren R napisał:

> służy rodzicom - do dyscyplinowania.
> służy dzieciom do poczucia granic.
>
> źle coś?

owszem, drugi wers

--
bla

390. Data: 2009-12-19 08:36:35

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tren R napisał:

> [...]
>
> ja np tak: kocham cię, więc będę cię karcił. jeśli nie nauczysz się, że
> życie nie jest pasmem szczęścia, nie dasz sobie rady.

na to chyba cebe podal pare przykladow :)

--
bla

No, ale gdzie tu mowa o klapsie?
Zapomniana noc.