Nowy artykuł na stronie

41. Data: 2002-01-25 16:40:31

Temat: Re: Nowy artykuł na stronie
Od: "Grzegorz Wasiak" <g...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A mówili o jaką witaminę B chodzi? Może o B6, bo jej niedobory występują u
ludzi
> po zawałach serca.
>
> Pomysł wzbogacania chleba w B6 jest absurdalny. Najpierw pozbawia się
zboże
> wszystkich wiatmin robiąc mąkę a później dodaje te same witaminy tylko
> sztuczne.
Mowa była ogólnie o witaminach z grupy B - niestety bez podania konkretów.
pozdr
Grzegorz

42. Data: 2002-01-25 16:43:03

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daruma" <d...@u...reply-to.invalid> napisał w wiadomości

> Nie, nie myślę. Ale co to ma do rzeczy? Mi chodzło tylko o zdolność
> rozwiającego się płodu do pobierania potrzebnych mu substancji z
> organizmu matki.

Ale te substancje płód pobiera z krwi matki przez pępowinę, a więc co matka
zje, to z krwią dostaje także płód i białko budulcowe też.

Ty piszesz o jakiejś wyimaginowanej sytaucji, w
> której kobieta w ciąży pije, pali i jeszcze na dodatek faszeruje się
> lekami.

Naprawdę myślisz, że ta sytuacja jest mało prawdopodobna?

> Skąd ci się wzięły te leki obniżające pozimo cholesterolu? Kobiety w
> ciąży przeważnie są młode i takich leków nie potrzebują.

Obawiam się, że tkwisz w nieświadomości. Już dość powszechna jest tzw. moda
na obniżanie cholesterolu we krwi i cholesterolofobia. Wynika to z
niedoinformowania społeczeństwa na temat znaczenia cholesterolu dla
organizmu.

Cholesterol z krwi komórki wykorzystują do wytwarzania wielu substancji,
takich jak:
- prowitamina D, która pod wływem światła słonecznego przekształca się
w wit. D,
- testosteron męski hormon płciowy,
- estrogen żeński hormon płciowy,
- progesteron żeński hormon płciowy (też wytwarzany u mężczyzn),
- sole kwasów żółciowych,
- inne ważne hormony steroidowe, które uczestniczą m.in. w regulacji poziomu
potasu i sodu w płynach ustrojowych.
Prawdopodobnie dieta odgrywa najważniejszą rolę w metabolizmie
cholesterolu - tak napisano na: ( www.dlaczego.pl/Cholesterol.html )

Poza tym
> wydaje mi się, że takich leków brać nie wolono w ciązy.

Masz rację, tylko czy wszystkie ciężarne to wiedzą?

> Czy wg. ciebie zaburzenia hormonalne u kobiet wynikają z braku
> cholesterolu w diecie?

Dokładnie.
U mężczyzn także - nie pocieszaj się... ; )

43. Data: 2002-01-25 18:43:37

Od: Daruma <d...@u...reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <a2s26t$2ku$1@news.onet.pl> Krystyna *Opty* napisał(a):

> Ty piszesz o jakiejś wyimaginowanej sytaucji, w

> Naprawdę myślisz, że ta sytuacja jest mało prawdopodobna?

Jest prawdopodobna, ale jest to sytuacja skrajna.

> [...]
> na obniżanie cholesterolu we krwi i cholesterolofobia. Wynika to z
> niedoinformowania społeczeństwa na temat znaczenia cholesterolu dla

I wszyscy jedzą garściami tabletkia obiniżające poziom cholesterolu
albo robią sobie bez przerwy badania krwi na poziom cholesterolu?

> Prawdopodobnie dieta odgrywa najważniejszą rolę w metabolizmie
> cholesterolu - tak napisano na: ( www.dlaczego.pl/Cholesterol.html )

Zapomniałas dodać, że organizm człowieka potrafi sam wytwarzać
cholesterol.

> Masz rację, tylko czy wszystkie ciężarne to wiedzą?

Nie wiem. Ale myślę, że większość lekarzy wie.

> Dokładnie.

No popatrz, a znam trochę kobiet, którym zaczęły się zaburzenia
hormonalne w latach 70-tych, kiedy nie było mody na beztłuszczowe
jedzenie.

> U mężczyzn także - nie pocieszaj się... ; )

Nie mam zaburzeń hormonalnych. :-)

Daruma

--
Tomasz "Daruma" Góral http://www.ihar.edu.pl/~tgoral http://www.vege.pl
mailto:d...@p...fm PGPkeyID 0x4068441B GG:2392306 ICQ:4389322

44. Data: 2002-01-27 00:43:13

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W artykule <a2pbdm$8vu$1@news.onet.pl> Krystyna *Opty* napisał(a):
>
> [ciach]
> Po co cały ten wykład?

> Chcesz powiedzieć, że dieta optymalna umożliwia zachodzenie mutacji
> wstecznych i tym samym leczy z chorób będących skutkiem defektów
> genetcznych?

Nie mogę tak twierdzić, przecież nie mam na to dowodów. Optymalne dzieci
dopiero się rodzą z optymalnie żywiących się rodziców. Poza tym zawsze ktoś
będzie mógł powiedzieć, że zmniejszona ilość występowania u nich wad jest
przypadkowa. Podobnie jak dzisiaj ewidentne ustępowanie chorób tzw.
nieuleczalnych na ż.o.jest zadziwiająco zwyczajnie nie przyjmowane do
wiadomości przez innych. Kierują się prostą zasadą: "to zakrawa na cud, a
więc trzeba to odrzucić, bo cudów ne ma".

Na takie obserwacje trzeba dużo, dużo czasu. Niemniej mogę napisać tak:

1. Powyższy mój tekst o mutacjach wstecznych jest cytatem z Encyklopedii
Zdrowia.
2. Trudno zauważyć wady genetyczne u zwierząt żyjących w stanie dzikim
(lubię oglądać filmy przyrodnicze, wiele od zwierząt można się nauczyć).
3. Za to bardzo dużo i coraz więcej wad genetycznych występuje u człowieka
i zwierząt przez niego karmionych. Trudno nie dostrzec związku między
dietą a wadami, trzeba tylko na to chcieć zwrócić uwagę.

45. Data: 2002-01-27 13:42:51

Od: "Iza" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> 2. Trudno zauważyć wady genetyczne u zwierząt żyjących w stanie dzikim
> (lubię oglądać filmy przyrodnicze, wiele od zwierząt można się
nauczyć).

[Może jednak bardziej dlatego, że osobniki słabe w przyrodzie (czyli
niedotosowane do danych warunków) są eliminowane przez dobór naturalny. Ta
zasada nie stosuję sie do ludzi - materiał uszkodzony jest przekazywany
dalej, bo człowiek coraz lepiej uczy się radzić sobie z przejawami defektów
również genetycznych. W ten prosty sposób nasza populacja staje się coraz
bardziej chora i musimy szukać ciągle nowych sposobów, by radzić sobie z
tym. Błądzimy trochę po omacku, często szkodząc próbując sobie pomoc -
bardzo trudno dojrzeć granicę między tymi dwoma elementami.

A mutacje w przyrodzie występują i muszą występować, bo inaczej nie
istniałaby ewolucja, która jest niczym innym jak grą przypadkowych zmian w
połączeniu z warunkami środowiska.

Pozdrawiam, Iza]

46. Data: 2002-01-27 15:46:51

Od: Daruma <d...@u...reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <a2vih8$2qa$1@news.onet.pl> Krystyna *Opty* napisał(a):

> Nie mogę tak twierdzić, przecież nie mam na to dowodów. Optymalne dzieci
> dopiero się rodzą z optymalnie żywiących się rodziców.

Ale jednak tak twierdzisz z niezachwianą pewnością.

> 2. Trudno zauważyć wady genetyczne u zwierząt żyjących w stanie dzikim
> (lubię oglądać filmy przyrodnicze, wiele od zwierząt można się nauczyć).

Bo w naturze działa coś takiego jak selekcja natyralna. Osobniki z
wadami genetycznymi nie mają żadnych szans na przeżycie. Dodatkowo
większość mutacji to mutacje letalne czyli takie, które powodują, że
organizm nie jest w stanie przeżyć.

> 3. Za to bardzo dużo i coraz więcej wad genetycznych występuje u człowieka
> i zwierząt przez niego karmionych. Trudno nie dostrzec związku między
> dietą a wadami, trzeba tylko na to chcieć zwrócić uwagę.

U ludzi wynika to z dobrze rozwiniętej medycyny pozwalającej na
przeżycie ludziom nawet z powaznymi wadami genetycznymi. No i też z
coraz większego skażenia środowiska.
U zwierzat hodowlanych wynika to z tego, że są one _hodowane_ w celu
rozwinęcia jakiejś jednej cechy np. ilości wytwarzanego mleka. W
takiej hodowli pomija się lub traci inne cechy jak np. odpornośc na
choroby. Poza tym w celu zachowania czystości rasy zwierzęta rozmnaża
się w bliskim pokrewieństwie. Prowdzi to jak wiadomo chocby z historii
do osłabienia kolejnych pokoleń na skutek ujawnienia się wad genetycznych.

Daruma

47. Data: 2002-01-27 19:01:03

Temat: Odp: Nowy artykuł na stronie
Od: "Fifek" <f...@k...ichpw.zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś o tym wiem, bo sam pracuję w pewnym instytucie naukowym (nie przytoczę
nazwy, bo nie będę pod pracodawcą dołków kopał) i wiem, jak wyglądają prace
naukowe, nowe wdrożenia i pomysły. Dyro mówi: "musimy opracować projekt X,
badania nad Y itp., bo dostaniemy kasę z KBN; zlecimy to TEMU zakładowi, bo
oni się w tym specjalizują". Zakład opracowuje badania na podstawie starych
prac - przepisywanie, zmienianie tekstu, kompilowanie treści z kilku innych
wcześniejszych prac, bo co nowego się wymyśli, skoro to już jet tam gdzieś
opisane, jakieś nowe doświadczenia się zrobi-jak nie wyjdą, to się wyniki
zmyśli, naciągnie. I jest super! Na końcu podane pięknie "na talerzu", pod
inną nazwą, do tego kilka artykułów w pismach branżowych i naukowych (za
które też jest kasa), wyjazdy na sympozja (darmowe żarcie i picie), postery
na konferencjach, referaty itp. Wypuściło się kolejną bzdurę i ile za to
przyjemności, a czy to się komuś przyda....? Kasa jest i to jest
najważniejsze. Opatrzone to jest naszym znakiem i nikt się nie ma prawa
doczepić, bo tylko MY i dwóch innych się na tym zna i nikt nam nie
podskoczy, bo MY to autorytety w tej dziedzinie. Stosy rosną, a nauka
stoi....

--
Pozdrowionka
Fifek (Rafał z Zabrza)

48. Data: 2002-01-27 19:03:05

Od: "Fifek" <f...@k...ichpw.zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak tak, u nas recenzenci przeważnie sprawdzają interpunkcję i ortografię...

49. Data: 2002-01-28 16:19:26

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W artykule <a2s26t$2ku$1@news.onet.pl> Krystyna *Opty* napisał(a):
>
> I wszyscy jedzą garściami tabletkia obiniżające poziom cholesterolu
> albo robią sobie bez przerwy badania krwi na poziom cholesterolu?

Przecież nie mówię, że wszyscy jedzą takie tabletki, ale do badań
cholesterolu masowo się zachęca i wszędzie się trąbi o obniżaniu jego
poziomu (dietą "odpowiednią" również). I w powszechnej opinii społeczeństwa
rysuje się obraz, że trzeba obniżać poziom ogólny cholesterolu - a to
wielkie i szkodliwe nieporozumienie.

> Zapomniałas dodać, że organizm człowieka potrafi sam wytwarzać
> cholesterol.

Pewnie, że potrafi, potrafi robić baaardzo, baardzo dużo różnych rzeczy.
Rzecz w tym, żeby mu pewnych czynności oszczędzić, na korzyść lepszych ,
wartościowszych dla organizmu.
Jeden człowiek jest w stanie tylko kopać rowy, inny jest zdolny pracować
umysłowo, szkoda więc zdolności intelektualisty do tego, by kopał rowy.
Lepiej więc dostarczyć w pożywieniu gotowy cholesterol, a wątroba niech
sobie ewentualnie proporcje B:T:W wyrównuje wg potrzeb w danej chwili i u
danego człowieka. Ona jest jedyną specjalistka od wytwarzania żółci, więc
niech robi to, co lubi. Ale nie zmuszajmy jej do "kopania rowów" (sama nie
wierzę, że ktoś to zrozumie ; ) )

> Nie wiem. Ale myślę, że większość lekarzy wie.

Ale lekarze płci męskiej nie są w ciąży ;)

> No popatrz, a znam trochę kobiet, którym zaczęły się zaburzenia
> hormonalne w latach 70-tych, kiedy nie było mody na beztłuszczowe
> jedzenie.

Ale i dostatku w wielu domach nie było, a moda której podstawą jest chleb,
kartofle i inne ziarna jest przecież zalecaną zasadą.

> Nie mam zaburzeń hormonalnych. :-)

Gratuluję : )
Dobrze jest tak się odżywiać, by te zaburzenia nie występowały nawet w
późniejszym wieku, a co najwyżej wygasały równomiernie i stopniowo, ale nie
przedwcześnie, czyli na starość. Tak kiedyś bywało. Zdarzały się dzieci u
starszych kobiet, a dziś już coraz młodsze przekwitają. To jest objaw
stałych niedoborów właśnie cholesterolu we krwi. A jednocześnie tego
odłożonego cholesterolu np.na brzuchu, czy w wewnętrznych komórkach ścian
tętnic, organizm nie ma warunków do spalania. I trzeba do tego spalania
organizm zmuszać, albo dużym i systematycznym wysiłkiem fizycznym, albo
głodem.

50. Data: 2002-01-29 08:26:09

Od: Daruma <d...@u...reply-to.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <a33toi$kt2$1@news.onet.pl> Krystyna *Opty* napisał(a):

> Pewnie, że potrafi, potrafi robić baaardzo, baardzo dużo różnych rzeczy.
> Rzecz w tym, żeby mu pewnych czynności oszczędzić, na korzyść lepszych ,
> wartościowszych dla organizmu.

A według mnie produkcja własnego cholesterolu jest bardzo wartościowa
dla mojego organizmu. Wolę mieć swój własny cholesterol w ilościach
takich jakie mi są akurat potrzebne a nie wykorzystywać np. świński
cholesterol.

> [...]
> niech robi to, co lubi. Ale nie zmuszajmy jej do "kopania rowów" (sama nie

Masz rację. Nic z tego nie rozumiem. :-)
Nie wiedziałem, że wątroba "lubi" tylko wytwarzać żółć, a inne
czynności wykonuje z wyraźną niechęcią.

> Ale lekarze płci męskiej nie są w ciąży ;)

No i co z tego? To, że jest się w ciąży nie oznacza, że wie się jakie
są skutki uboczne leków.

> Ale i dostatku w wielu domach nie było, a moda której podstawą jest chleb,
> kartofle i inne ziarna jest przecież zalecaną zasadą.

Eeee tam. Za Gierka nie było dostatku? A pasztetowa, zwyczajna i
słonina zawsze były tanie.
A o co ci chodzi z tą modą? Była taka 30 lat temu?

> Zdarzały się dzieci u starszych kobiet,

Teraz też się zdarzają. Ale rzadziej bo kobiety mają wieksze
możliwości uniknięcia ciąży niz kiedyś. Rodzą np. dwoje dzieci i na
tym koniec. Mają dzięki temu szansę zajęcia się ich wychowaniem no i
własnym życiem.

> a dziś już coraz młodsze przekwitają. To jest objaw
> stałych niedoborów właśnie cholesterolu we krwi.

?????????????? Skąd takie informacje?

> [...]
> tętnic, organizm nie ma warunków do spalania. I trzeba do tego spalania
> organizm zmuszać, albo dużym i systematycznym wysiłkiem fizycznym, albo

No to jest go za mało czy za dużo? Zdecyduj się.
Sugerujesz, że kiedyś kobiety były szczupłe bo cały cholesterol
zużywały na produkcję hormonów i do późnej starości rodziły dzici
jedno za drugim?
Taki będzie nowy wspaniały świat optymalnych?

Daruma

--

Wegetarianizm contra Zywienie Optymalne
Wazne Ogłoszenie!