Nowy i nowy trawnik

51. Data: 2008-11-05 14:34:50

Temat: Re: Nowy i nowy trawnik
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ges5i6$ou1$1@mx1.internetia.pl Jagoda
<b...@g...pl> napisał(a):

> Broniłam "kwiatków" i "warzyw" rękami i nogami przez kilka lat :-)).
> Zawsze wiosną był zapał i mnóstwo roboty ale wystarczyło przez
> tydzień nie pielić lub nie podlać i wszystko marniało a bez oprysków
> było zżerane przez robale. Doskonale natomiast czuł się
> podagrycznik, skrzyp i powój którym wypowiadałam wiosną wojnę a one
> w końcu lata tę wojnę wygrywały . W końcu zgodziłam się na trawnik i
> ogród wypoczynkowy prawie bezobsługowy.

Hejka. Ja w brew większości forumowiczek zawsze byłem zwolennikiem
trawnika i rekreacji na działce. Od ciężkiej roboty to konie zdychają. ;-)
Pozdrawiam racjonalnie Ja...cki
PS Jagodo, kiedy premiera strasznego dworu? :-)

52. Data: 2008-11-05 19:47:05

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jagoda pisze:
(...)

> Zawsze wiosną był zapał i mnóstwo roboty ale wystarczyło przez tydzień nie
> pielić lub nie podlać i wszystko marniało a bez oprysków było zżerane przez
> robale. Doskonale natomiast czuł się podagrycznik, (...)

A'propo podagrycznika, to gdy posadziłam podagrycznika wariegata,
(którego dostałam od Basi Kulesz na spotkaniu kilka lat temu)
koło ogrodzenia działki, po zewnętrzej stonie, to ktoś mi go wykopał i
porwał do swojej, pewnie, działki.
A w tym roku widziałam w Warszawie zarośnięte podagrycznikiem wariegata,
całe pola od budynku do chodnika. Najwyrazniej roślina ozdobna. :-)

Pozdrawiam Krycha.
P.S. Ma być premiera strasznego dworu? To ja jestem chętna. :-)

53. Data: 2008-11-06 08:17:51

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <i...@g...com> napisał w wiadomości

> PS Jagodo, kiedy premiera strasznego dworu? :-)

Premiera była w maju :-))
Tu jest dokumentacja : http://picasaweb.google.pl/wolski.r/WolaJagodowa
Dlaczego Ciebie nie było ?
Pozdrówki - Jagoda

54. Data: 2008-11-06 08:36:58

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> A w tym roku widziałam w Warszawie zarośnięte podagrycznikiem wariegata,
> całe pola od budynku do chodnika. Najwyrazniej roślina ozdobna. :-)

Po założeniu trawnika skrzyp i ten dziki podagrycznik zginął, koszony
systematycznie.
Wariegatę posadziłam ale ta nie rozłazi się w tak niekontrolowany sposób i
wolniej rośnie.
Przy najbliższej okazji możesz sobie wykopać kłącza.

> Pozdrawiam Krycha.
> P.S. Ma być premiera strasznego dworu? To ja jestem chętna. :-)

Premiera jest co roku w maju /czerwcu :-))). Termin jak zwykle będzie
ogłoszony na grupie .
Serdecznie zapraszam. Przyjeżdzaj z Białą Damą.
Pozdrawiam - Jagoda

55. Data: 2008-11-06 12:16:04

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jagoda napisał:
(...)
> Wariegatę posadziłam ale ta nie rozłazi się w tak niekontrolowany sposób i
> wolniej rośnie.

Bo on zdecydowanie potrzebuje wilgoci. Mój od Ciebie ładnie się
rozrasta, ale jeżeli w upał nie podleję najmarniej co dwa dni,
zaczyna więdnąć.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

56. Data: 2008-11-06 15:03:25

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:geu9rr$vsh$1@mx1.internetia.pl Jagoda
<b...@g...pl> napisał(a):

> Premiera była w maju :-))

Hejka. To remont zakończony? Portrety przodków wiszą na ścianach?

> Dlaczego Ciebie niebyło ?

Czasami jest mi trudno wydostać się z tego mojego dalekiego wschodu. ;-)
Pozdrawiam integracyjnie Ja...cki

57. Data: 2008-11-06 19:28:52

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Premiera jest co roku w maju /czerwcu :-))). Termin jak zwykle będzie
> ogłoszony na grupie .
> Serdecznie zapraszam. Przyjeżdzaj z Białą Damą.
> Pozdrawiam - Jagoda

Biała Dama jest trochę kapryśna jak panny w jej wieku, ale może uda mi
się ja namówić.

Pozdrawiam Krycha.

58. Data: 2008-11-07 16:19:29

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. To remont zakończony? Portrety przodków wiszą na ścianach?

> Czasami jest mi trudno wydostać się z tego mojego dalekiego wschodu.
> ;-)
> Pozdrawiam integracyjnie Ja...cki

Nie tak prędko . Do końca to jeszcze trochę :-(.
Kolejny etap zakończony i już można robić następną premierę :-).
Ty masz spore zaległości bo nie zwiedzałeś jeszcze piwnic.
Musisz to nadrobić :-))
Pozdrawiam - Jagoda

59. Data: 2008-11-07 18:29:29

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gf1q5u$b9p$1@mx1.internetia.pl Jagoda
<b...@g...pl> napisał(a):

> Ty masz spore zaległości bo nie zwiedzałeś jeszcze piwnic.
> Musisz to nadrobić :-))

Hejka. Postaram się. :-) Piwnice niewątpliwie pozytywnie mi się kojarzą.
:-D
Pozdrawiam imaginacyjnie Ja...cki

60. Data: 2008-11-07 21:51:05

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jagoda napisał:

> W końcu zgodziłam się na trawnik

> Zamiast warzyw teraz mam tylko zioła i też nie żałuję.

A jakie zioła ?
Podagrycznik można potraktować jako chwast, ziele lecznicze lub warzywo
liściowe. Datura- roślina ozdobna lub lecznicza.Jeżówka, krwawnik,
wiązówka też. Czosnek bulwiasty na ciekawy szczypiorek i roślina
ozdobna. Szałwia lekarska i muszkatołowa, lawenda, ogórecznik to zioła i
rośliny ozdobne. Turówka wonna to i trawa i przyprawa również do mięsa
ale rozłazi się kłączami jak najgorszy chwast. A marzanka, rozchodnik
okazały, kamasja ? To tylko przykłady. Jak się ziółko za bardzo
rozrośnie to staje się chwastem.

Pozdrawiam chwastożernie, Barbara

Prośba o identyfikację... czterolistna koniczynka ;-)
canna - paciorecznik - do rozdania
Sadzonki jeżyn
żółknące sosny :(
jak to zywoplot [?]