Nowy jestem

1. Data: 2002-11-29 08:25:15

Temat: Nowy jestem
Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanowną Grupę!
Czytam Was od przeszło roku, ale przedstawić się nie mogę („nowa
wiadomość „przez ONET nie wchodzi...) udają się tylko odpowiedzi na posty.
Teraz ostatnia chyba próba...

Mam na imię Michał i gotuję bo lubię no i trochę , bo muszę. Głownie czytam
przepisy i dyskusje traktując je raczej jako źródło wiedzy i inspiracje
kulinarne. Jestem t. zw. „dwuetatowcem” ( po pracy: podróż, zakupy, gary
. Może
któraś z dam mnie zrozumie),więc na różne fantazje kuchenne nie zawsze
wystarcza czasu. .Ale czyta się miło i smacznie. Teraz mam problem taki:
znajoma nie ma piekarnika , a ma ochotę na produkcję ciast. Jest również „nie-
internetowa” Chcę jej wysłać trochę przepisów, ale oprócz babki gotowanej nic
nie wygoglowałem (ciasta smażone są oczywistością) Mieszka w Dehli więc to
chyba też dodatkowe utrudnienie. Będę wdzięczny za przepisy na inne gotowane
ciasta.
Pozdrawiam
Michał

1. Data: 2002-11-29 09:28:28

Temat: Re: Nowy jestem - ciasta gotowane [P]
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał:
> Mam na imię Michał i gotuję bo lubię no i trochę , bo muszę.

Witaj Michal!
Tym razem udalo Ci sie przedstawic w nowym watku :)

> Będę wdzięczny za przepisy na inne gotowane ciasta.

Sernik gotowany (przepis Doroty)

1 kg twarogu (mielonego)
0,5 kostki margaryny
3 jajka
1 szkl. cukru
herbatniki (około 4-5 paczek, takich po 10 sztuk)
(przepis na dużą tortownicę)

Wszystko (oprócz herbatników oczywiście) gotować 10 minut.
Budyń śmietankowy rozrobić z połową porcji mleka i dodać do masy.
Kłaść warstwę herbatników na przemian z gorącą warstwą masy.
Mi wychodzą 4 warstwy herbatników i 3 warstwy masy.
Na wierzch polać polewę.
Polewa:
zagotować 0,5 kostki margaryny (prawdziwej: Maryna, Kasia, żadne masło
roślinne czy też zwykłe masło, bo się nie "zsiądzie") i 2 łyżki wody, dodać
0,5 szkl cukru i łyżkę kakao.
**********
SERNIK GOTOWANY (przepis Aurory)

1 kg twarogu
25 dag tłuszczu
1,5 szkl. cukru
4 jaja
4 łyżki mączki ziemniaczanej
0,5 szkl. mleka
6 paczek herbatników lub 2 kruche spody

Tłuszcz rozpuścić w garnku, wsypać cukier, wymieszać, dodać zmielony
twaróg wymieszany z żółtkami i gotować dalej, ciągle mieszając, aż do
uzyskania jednolitej masy.
Teraz wlać wymieszaną z mlekiem mączkę ziemniaczaną - gotować jeszcze
chwilkę i dodać ubite na pianę białka - gotować dalej ciągle mieszając, aż
masa zgęstnieje.
Wylać na wyłożoną herbatnikami blaszkę i przykryć herbatnikami.
Na wierzchu rozsmarować (jak masa się już ściągnie) polewę czekoladową.
Do masy serowej można oczywiście dodać bakalie: rodzynki, orzechy
i co kto lubi w serniku.
**********
Stefanka (przepis Evy)

5-6 paczek herbatnikow
1 szkl. kaszy manny
1 l mleka 3,2%
0,5 kostki "Kasi"
2 lyzki kakao
1 szkl. cukru
1-2 cukry wanilinowe

Wylozyc herbatnikami prostokatna forme do ciasta lub po prostu
ulozyc ich na desce do ciasta.
Mleko, margaryne, cukier, cukier wanilinowy i kakao zagotowac, mieszajac.
Nastepnie wsypywac kasze manne po trochu, ciagle mieszajac i chwile
pogotowac do momentu, az zgestnieje.
Wylac goraca mase na herbatniki i ulozyc gore z herbatnikow, lekko dociskajac.
Polac polewa czekoladowa, mozna posypac wiorkami kokosowymi lub bakaliami.
Odstawic do ostudzenia.
**********
Ciasta moga byc tez robione na zimno, np. sernik na zimno, chatka puchatka,
lodowiec.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-11-29 10:24:33

Temat: Re: Nowy jestem
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał:
> Chcę jej wysłać trochę przepisów, ale oprócz babki gotowanej nic
> nie wygoglowałem (ciasta smażone są oczywistością) Mieszka w Dehli więc to
> chyba też dodatkowe utrudnienie.

To moze byc akurat ulatwieniem ;-) Przeczytaj, co napisala kiedys Basia:

"Kiedys byly na rynku krakersy indyjskie - nie dosyc, ze neutralne,
to jeszcze o lekko korzennym smaku. Moze ktos je gdzies widzial???
Bardzo prosze o pomoc.

A dla tych, co juz znajda dobre krakersy (lub zechca ryzykowac z
biszkoptem) przepis na mase:

1 kg jablek (szare renety lub inne kwaskowate i nie za bardzo soczyste)
2 galaretki rozrobione w polowie zalecanej ilosci wody
4 zoltka
1 kostka masla
1 szklanka cukru
1 cukier wanilinowy

Zoltka, maslo i cukier trzeba dobrze utrzec, dodac do tego tezejace juz
galaretki, znowu utrzec i do gestniejacej masy powolutku dodawac
(ryzyko zwarzenia sie masy!) starte na tarce (na duzych oczkach) jablka.
Lekko wymieszac i masa gotowa.
Wystarczy tylko przelozyc nia krakersy (biszkopty) w dosc wysokiej
formie do tortow, a na wierzchu udekorowac owocami i jeszcze jedna
(zrobiona juz normalnie galaretka). Chlodzic kilka godzin w lodowce."
*********
Przy okazji jeszcze jeden przepis na ciasto z krakersami (moga byc slone):

Rafaello (albo ciasto kokosowe) na krakersach (przepis mia99)

1/2 l mleka
2 łyżki mąki ziemniaczanej,
2 łyżki mąki pszennej,
1 mały cukier wanilinowy,
1 szkl. cukru,
1 margaryna (lub maslo)
25 dag wiórek kokosowych,
1-2 paczki krakersów.

Mąkę rozmieszać w 1/2 szklanki mleka, wlać do gotujacego się mleka
z cukrami, ugotować budyń, wystudzić. Utrzeć z maragaryną i 20 dag
wiórek. Wyłożyć blachę folią aluminiową, wyłożyć połowę krakersów,
połowę masy, znów krakersy i reszta masy, posypać resztą wiórek,
"wklepać" je łyżka, zostawić na noc w lodówce.

> Będę wdzięczny za przepisy na inne gotowane ciasta.

Wrzuc w google "ciasta bez pieczenia" i znajdziesz duzo innych
przepisow.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-11-29 11:12:22

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "wklepać" je łyżka, zostawić na noc w lodówce.

> Wrzuc w google "ciasta bez pieczenia" i znajdziesz duzo innych

Stokrotne dzięki. Zaraz wszystkie przepisy rpzpoczną długą drogę do
Indii.Krakersów nie widziałem, ale będę pamiętał.
Pozdrówka Michał.

1. Data: 2002-12-04 20:05:10

Od: "Vicky S." <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stokrotne dzięki. Zaraz wszystkie przepisy rpzpoczną długą drogę do
> Indii.Krakersów nie widziałem, ale będę pamiętał.
> Pozdrówka Michał.

Tnij posty

Pozdrawiam, Vicky S
(~11.06.2003)