Numerki na mące

1. Data: 2003-04-16 20:34:33

Temat: Numerki na mące
Od: "Andrzej K. Brandt" <a...@k...wesolego.spammera.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

co właściwie znaczą numerki na mące pszennej - 400, 500? Chodzi o drobność
zmielenia? Jak to się przekłada na jakość potraw - o ile w ogóle jakoś. Nie
zauważyłem tego nigdzie w przepisach a na opakowaniach mąki zawsze jest taka
informacja.

Pozdrawiam,
Andy

1. Data: 2003-04-16 21:28:18

Temat: Re: Numerki na mące
Od: Peyton <p...@t...pl.POTRZEBNA.pozyczka.500.tys.zl.0601.49.19.98.04> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej K. Brandt" <a...@k...wesolego.spammera.pl> wrote in

> [...]
> drobność zmielenia? Jak to się przekłada na jakość potraw - o ile w
> ogóle jakoś. Nie zauważyłem tego nigdzie w przepisach a na opakowaniach

im nizszy numer, tym maka bardziej oczyszczona i drobniej zmielona. tym
latwiej z niej cos zrobic. i tym nizsza ma ona wartosc jako pokarm.

peyton

1. Data: 2003-04-17 01:02:34

[...]
==================

vide: TV POlsat; Domowa kawiarenka 12.04.20003 r. g. 16:30
program przez wielu/e odsadzony od czci i wiary :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-04-17 06:24:45

Od: Peyton <p...@t...pl.POTRZEBNA.pozyczka.500.tys.zl.0601.49.19.98.04> szukaj wiadomości tego autora

b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) wrote in

> vide: TV POlsat; Domowa kawiarenka 12.04.20003 r. g. 16:30

to za 18000 lat. nie wiem, czy dozyje :-)

peyton

1. Data: 2003-04-17 21:29:44

Od: "Tenpa Dhargye" <T...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej K. Brandt" <a...@k...wesolego.spammera.pl> napisał w
wiadomości news:b7keno$als$1@korweta.task.gda.pl...
> [...]
Nie
> zauważyłem tego nigdzie w przepisach a na opakowaniach mąki zawsze jest

Liczba mówi o popiołowości mąki, tzn ile mg popiołu pozostaje po spaleniu
100 gram mąki. Im niższy numer tym mąka bardziej oczyszczona. Mąki o
niskiej zawartości popiołu stosuje się w cukiernictwie, te o wyższej na
pieczywo razowe.

Rafał
GG #95230
===================
Nie jemy po to, aby żyć.
Żyjemy po to, aby jeść.

1. Data: 2003-04-18 22:18:24

Od: "Andrzej K. Brandt" <a...@k...wesolego.spammera.pl> szukaj wiadomości tego autora

Peyton wrote:

> im nizszy numer, tym maka bardziej oczyszczona i drobniej zmielona. tym
> latwiej z niej cos zrobic. i tym nizsza ma ona wartosc jako pokarm.

Czyli jaka jest "lepsza"? 450 czy 550?

Andy

1. Data: 2003-04-19 08:55:52

Od: Peyton <p...@t...pl.POTRZEBNA.pozyczka.500.tys.zl.0601.49.19.98.04> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli jaka jest "lepsza"? 450 czy 550?

to juz zalezy od definicji slowa "lepsza" :-)

my stosujemy nieomal wylacznie maki razowe, czyli o najwyzszych numerach.

p.

1. Data: 2003-04-19 19:35:37

Od: "Małgosia" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy dobrze rozumiem? To znaczy, że do ciast np. drożdżowe, biszkopt powinna
być mąka o niskiej cyferce?Dzięki.
Małgosia

1. Data: 2003-04-21 20:28:21

Od: "Andrzej K. Brandt" <a...@k...wesolego.spammera.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tenpa Dhargye wrote:
> Nie
> taka
>
> Liczba mówi o popiołowości mąki, tzn ile mg popiołu pozostaje po spaleniu
> 100 gram mąki. Im niższy numer tym mąka bardziej oczyszczona.

Rany! Nigdy bym nie wpadł, że mąka ma popiołowość. Napewno nie żartujesz???
Ciekawe, to jest na każdej torebce z mąką a mało kto wie, co to właściwie znaczy.

Andy

1. Data: 2003-04-21 20:29:06

Od: "Andrzej K. Brandt" <a...@k...wesolego.spammera.pl> szukaj wiadomości tego autora

Peyton wrote:

> to juz zalezy od definicji slowa "lepsza" :-)

No to pewnie zależy od wypieku. My robiliśmy na 550 i ciasto pod mazurki i
ciasto drożdżowe i wyszło świetnie.

Andy

jak nalezy sie przedstawiac?
Gdzie spizarnie z tamtych lat