O prawdzie - warto...

1. Data: 2007-05-20 21:27:41

Temat: O prawdzie - warto...
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

...choćby tylko poczytać:

http://histmag.org/?magazyn=53&id=280

"(...)
Rozum: Prawda będzie zatem istniała, choćby nawet świat zginął.
Augustyn: Nie mogę zaprzeczyć
R.: A jeżeli zginie sama prawda? Czy nie będzie wówczas prawdziwe
twierdzenie, że prawda zginęła?
A.: Temu także nikt nie może zaprzeczyć.
R.: A przecież nie może ono być prawdziwe, jeżeli prawda nie istnieje.
A.: Już poprzednio się na to zgodziłem.
R.: A zatem prawda nie może przestać istnieć.
(...)"

--
XL wiosenna
Uwaga: to konto jest kontynuacją poprzedniego, którego profil znajdziesz

2. Data: 2007-05-20 21:46:12

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> A.: Już poprzednio się na to zgodziłem.
> R.: A zatem prawda nie może przestać istnieć.

"Cóż to jest Prawda?" ;)
To Informacja o Rzeczywistości czy Ona sama?
A może Obie Naraz w Jednym [i tymsamym]?
Jak Ojciec z Synem w Duchu [i Prawdzie]?
;P

3. Data: 2007-05-20 21:54:00

Temat: Re: O Prawdzie - warto?
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky napisał(a):
> Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> "Cóż to jest Prawda?" ;)
> To Informacja o Rzeczywistości czy Ona sama?

Ani informacja, ani rzeczywistość.
Prawda to wierne odbicie rzeczywistości w nas i uznanie tego przez nas
samych jako obowiązujące i nie podlegające naszym własnym
przekształceniom. Najbardziej odpowiada mi ta definicja (z artykułu):

"Omawiając ją, św. Tomasz dodał jeszcze kolejne dwa terminy:
,,correspondentia i ,,convenienti". Wszystko po to, aby uznać, że prawda
to zgodność intelektu i rzeczy. Tak oto powstała korespondencyjna
koncepcja prawdy. "

4. Data: 2007-05-20 22:08:51

Od: GenoFefGnoM <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka napisał:

> Prawda to wierne odbicie rzeczywistości w nas i uznanie tego przez nas
> samych jako obowiązujące i nie podlegające naszym własnym
> przekształceniom.
Jest tu pewien minus dla człowieka "... nie podlegające
przekształceniom", to grozi skostnieniem.

5. Data: 2007-05-20 22:11:19

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ani informacja, ani rzeczywistość.
> Prawda to wierne odbicie rzeczywistości w nas

A czymże jest informacja jeśli nie "wiernym odbiciem rzeczywistości"? ;)

A że Bóg jest Prawdą nie słyszałaś?
Lub: "Jam jest prawdą drogą i zyciem" ;)
Niejtórzy [nawet teolodzy] owego Boga
utożsamiają z filozoficzną Rzeczywistością ;P

> i uznanie tego przez nas
> samych jako obowiązujące i nie podlegające naszym własnym
> przekształceniom.

Uznanie prawdy [przez nas] to nie Prawda...ale jej "uznanie" ;)

> [...]
prawda
> to zgodność intelektu i rzeczy. Tak oto powstała korespondencyjna

To co ci "odpowiada" to niekoniecznie najkrótsza droga do Nieba... ;)

Idźmy spać...i tak Prawda nas wszystkich przerasta o Niebo ;)

6. Data: 2007-05-20 22:11:32

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

GenoFefGnoM napisał(a):

> Jest tu pewien minus dla człowieka "... nie podlegające
> przekształceniom", to grozi skostnieniem.

Poprawię się: "zniekształceniom" :-)

7. Data: 2007-05-20 22:24:36

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky napisał(a):

I:
> [...]
S:
> A czymże jest informacja jeśli nie "wiernym odbiciem rzeczywistości"? ;)

Napisałam "w nas" - a to już coś więcej, zwróć uwagę. Informacja
istnieje poza nami, a w nas staje się prawdą lub fałszem :P

S.
> A że Bóg jest Prawdą nie słyszałaś?
> Lub: "Jam jest prawdą drogą i zyciem" ;)
> Niejtórzy [nawet teolodzy] owego Boga
> utożsamiają z filozoficzną Rzeczywistością ;P

Dla mnie Bóg "jest, który jest". Nie rozpatruję/uznaję Jego wartości
logicznej True ani False, bom zbyt maluczka :-P

> Uznanie prawdy [przez nas] to nie Prawda...ale jej "uznanie" ;)

Inaczej to powiem: podporządkowanie temu zasad nazego życia, oparcie się
na...

> prawda

> To co ci "odpowiada" to niekoniecznie najkrótsza droga do Nieba... ;)

Aj, Sky, a kto powiedział, że musimy iśc najkrótszą?
To tak, jakby Świętymi obwoływano tylko tych, co nie znają grzechu, a
więc i pokusy ;-

> Idźmy spać...i tak Prawda nas wszystkich przerasta o Niebo ;)

"Idźcie spać, idźcie spać"
Coś Ci to przypomina?
:-)
Dobranoc - śnijmy o Prawdzie i dłuuugiej drodze do Nieba ;-)

8. Data: 2007-05-20 22:27:20

Od: GenoFefGnoM <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poprawię się: "zniekształceniom" :-)

czyli wierne i coraz wierniejsze odbijanie rzeczywistości
a czy jest coś innego oprócz rzeczywistości?
umysł zniekształca rzeczywistość, choćby iluzje wzrokowe:
http://www.iluzje.prv.pl/
człowiek patrzy na świat przez pryzmat jakiejś struktury

9. Data: 2007-05-20 22:33:33

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

GenoFefGnoM napisał(a):

> [...]
> http://www.iluzje.prv.pl/
> człowiek patrzy na świat przez pryzmat jakiejś struktury

Dlatego tak usilnie poszukuje prawdy, bo ma świadomość własnej
niedoskonałości w odbiorze rzeczywistości... To te "zniekształcenia".
Ale chyba pójdę już spać i dam spać innym, za dużo myślenia jak na jedną
kobietę ;-)

10. Data: 2007-05-20 22:43:55

Od: GenoFefGnoM <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> niedoskonałości w odbiorze rzeczywistości... To te "zniekształcenia".
> Ale chyba pójdę już spać i dam spać innym, za dużo myślenia jak na jedną
Pytania są związane z doświadczaniem, penetracją rzeczywistości albo np
książek. Coś mnie ciekawi bo spostrzegłem coś nieznanego dotąd,
niedopasowanego do tego co już wiem i chcę to włączyć do mojej struktury.

Psychologia muzyki
Dziołszki! Dajcie rzyć!
Wieczór z Bondem...
Chopy - trzymajta wasze baby w niepewności!!!
DOBRE