Re: O przyjaźni...

From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: O przyjaźni...
Date: Thu, 30 Aug 2007 22:16:59 +0200

KAria; <fb76mg$3ik$1@news2.task.gda.pl> :

> Użytkownik "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Zarówno On jak i ja liczyliśmy potem już na coś więcej, że ta nasza przyjaźń
> przerodzi sie w miłość skoro pociagamy się fizycznie i rozumiemy. Nie stało
> się tak. Nie było miłości i przyjaźń też skończona.

NieNieNie - zrozumiałem, że "żal" pojawił się zaraz po łóżku, więc
wciąganie do usprawiedliwienia tego co było dalej jest bezsensowne.
Kiedy pojawia się żal? Wtedy, kiedy zdajesz sobie sprawę, że coś zostało
bezpowrotnie utracone, a może tylko "utracone".

> Mieliśmy do siebie żal, że się wykorzystujemy. On nie miał partnerki ani ja,
> więc napiecie wynikające z potrzeb seksualnych rosło i trzeba było dać upust
> rządzy popędu. Bylismy dla siebie atrakcyjni i pociagajacy, to prowadziło do
> zbliżenia.

Mieliście do siebie żal, że przyjaźń skończyła się na łóżku - ale czy
żal wynikał z faktycznego końca, czy z Waszych postaw względem
przyjaźni, łóżka, oczekiwań? Czy te wasze wewnętrzne uczucia, zbytnie
odkrycie się przed przyjacielem (przekroczenie granicy
intymności/doświadczenia/siły wpływu drugiej osoby na was) nie
spowodowały przyjęcia postawy "wycofanej" - badającej, obserwującej, ale
*nie_uczestniczącej* ?

Jak z waszego zbliżenia mogła wyniknąć miłość, skoro spowodowało ono
wzrost waszej nieufności względem siebie, patrzenie na drugą osobę przez
pryzmat zagrożenia niezależności własnego ego i przez pryzmat zerwania z
wizją przyjaźni i wejścia w obszar, który wiązał się zapewne dla Was
obojga z silnymi negatywnymi emocjami, związanymi z rozpadami
poprzednich związków?

Flyer
--
gg: 9708346; skype:flyer36