Re: O winie i karze.

Data: 2013-04-09 21:59:16
Temat: Re: O winie i karze.
Od: "Chiron" <e...@o...eu>

Użytkownik "LeoTar" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
news:kk186a$6r5$1@node2.news.atman.pl...

> Więc ja kwestionuję prawo, które karze ludzi nieświadomych tego, że
> popełniają błąd. Takie prawo jest prawem nieludzkim, chociaż z drugiej
> strony dzięki represji wobec nieświadomego człowieka poszukuje on wyjścia
> z sytuacji czyli próbuje dotrzeć do przyczyny, która spowodowała, że
> niesłusznie został poddany represji. W końcu któryś z takich delikwentów
> trafi na właściwie wyjaśnienie tego DLACZEGO niesłusznie został poddany
> represji. Tylko przemocą można zmusić do wycofania nieuświadomioną
> przemoc.
> [...]

Przede wszystkim- IMO Ty zakładasz,że albo ktoś jest świadomy, albo
nieswiadomy. Skoro jest nieświadomy, to nie odpowiada za swoje czyny- czyli
nie ma w nim winy. Mam głębokie prekonanie, że to błąd. To nie zero-
jedynkowy układ. Można miec trochę świadomości, można być dosyć dobrze
uświadomionym, można być bardzo świadomy, etc. Zgadzasz się?
--
Demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

--

Chiron