OT - Czy odpisywac??? ( do Wszystkich, szczegolnie do lekarzy)

1. Data: 2005-07-06 16:59:26

Temat: OT - Czy odpisywac??? ( do Wszystkich, szczegolnie do lekarzy)
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dosc czesto sie zdarza, ze osoby z grupy pisza do mnie prywatnie z prosba o
opinie, czy tez porade. Nigdy z tego powodu nie robilem problemu, zawsze
odpisywalem, z niektorymi osobami prowadze prywatna korespondencje juz
bardzo dlugo.
W ciagu ostatnich paru miesiecy zaobserwowalem jednak pewna szokujaca
systematycznosc. Ktos prosi mnie o porade, po czym gdy odpowiem nie stac go
nawet na slowo "dziekuje". Wtedy mam odczucie, ze traktuje sie moja osobe
jako automat do odpowiedzi, zastepstwo ksiazki, czy tez wyszukiwarki.
Pomijam fakt, ze osoby pisace nie przedstawiaja sie, podaja tylko nick. Ja w
swoich odpowiedziach umieszczam swoje imie i nazwisko i adres strony, gdzie
mozna zweryfikowac moje kwalifikacje i uwazam, ze netykieta wymaga jednak
przedstawienia sie.

Jak zapatrujecie sie na to?? (zwlaszcza lekarze). Odpisywac? Strofowac?
Ignorowac??

pozdr.

casus

ps: ostatni przyklad z przed paru dni - na grupie bylo pytanie o mety w
ciele szklistym. Pomimo tego, ze odeslalismy autora postu do archiwum, gdzie
o tym jest wiele dostalem zapytanie na priv. Bylo mi jasne, ze autor nie
wysilil sie na przeszukanie archiwum (wiem, co kiedys pisalem). Po
wymuszeniu podania swojego imienia i nazwiska odpisalem. Do dzisiaj nie bylo
nawet maila ze slowem - "otrzymalem", nie wspominajac o podziekowaniu. Takie
sytuacje zniechecaja, nieprawdaz????

2. Data: 2005-07-06 17:52:39

Od: "Pink" <P...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> Jak zapatrujecie sie na to?? (zwlaszcza lekarze). Odpisywac? Strofowac?
> Ignorowac??

pl.soc.savoir-vivre

Pink

3. Data: 2005-07-06 18:01:25

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

>Odpisywac? Strofowac?
> Ignorowac??

Odpisywać:-)) Piszę tak, bo sama skorzystalam z Twojej uprzejmości i na priv
zmolestowalam Cię w waznej dla mnie kwestii, gdy nagle zostałam HaNkĄ W
oKuLaRaCh:-) Fakt, podpisalam sie nickiem, ale wynika to raczej z faktu, ze
przyrósl on do mnie jak imię i nazwisko - wszyscy znajomi tak do mnie mówią,
nawet mąż mówi mi HaNkA, a prawdziwego imienia używam tylko w sytuacjach
oficjalnych:-) Za Twoją porady na priv dziękuje jeszcze raz oficjalnie,
dzięki nim udalo mi sie łatwiej zrozumieć co złego dzieje sie z moimi
oczkami. Reasumując - odpisywać:-) Ja mam podobny problem, ale z
czytelnikami z grupy alt.pl.nauka.angielskiego, którzy często uderzaja na
priv z prośbami sprawdzenia zadania czy wytłumaczenia czegos. Jesli tylko
nie mam wrażenia, ze ktoś chce, zebym za niego odrobila zadanie do szkoły
zawsze slużę pomocą:-)

HaNkuLaRNiCa:-))

4. Data: 2005-07-06 18:06:43

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pl.soc.savoir-vivre
>
> --
> Pozdrawiam
> Pink

niekoniecznie - tu nie chodzi o kwestie dobrych manier czy wychowania.
Wczytaj sie dokladnie w tekst. Dotyczy czytajacych i piszacych na te grupe.

pozdr.

casus

5. Data: 2005-07-06 18:10:39

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

casus (<dah2lk$6cc$1@inews.gazeta.pl>) wrote:

> [...]

O to Ty jeszcze mało przeżyłeś widać - ja z pozycji byłego ircopa,
jednej z polskich sieci mogę powiedzieć, że dziękuje mówi 1/3
pytających, niektórzy rządają wręcz odpowiedzi, inni skomlą, że po co
siedzimy jak i tak nie pomagamy (zada taki pytanie i jak po 1 minucie
nie będzie odpowiedzi to już krucjate zaczyna)... :-)

A wszystko jest na stronie internetowej, którą pisałem przez miesiąc z
paroma znajomymi... wystarczy przeczytać, nawet jest zbudowana tak, aby
łatwo na niej było coś odnaleźć...

Napisz sobie jakiś dokument/strone, która opisuje najważniejsze aspekty
kontaktu z Tobą - wiele ludzi ostatnio tak robi. Potem egzekwuj
bezlitośnie te punkty w niej, a sytuacja winna się poprawić - ruszą zady
niektórzy (albo głowę).

Pozdrawiam.

--
/bin/echo 'Successor of #linux@PolNet () http://www.ircnet.pl'
/bin/echo 'JID: a...@c...pl'

6. Data: 2005-07-07 07:20:57

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 6 Jul 2005 18:59:26 +0200, casus wrote:

[...]
> Jak zapatrujecie sie na to?? (zwlaszcza lekarze). Odpisywac? Strofowac?
> Ignorowac??

Trudne pytanie. Rzadko mi się to zdarza (zostać zapytanym znaczy), ale z
reguły odpisuję. I z reguły mam jakiś feedback.

Myślę ze wszystko zależy od konkretnego przypadku:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

7. Data: 2005-07-07 12:34:36

Od: Dilbercik <D...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

to ja podziekuje awansem :-)
moze kiedys zadam jakies pytanie :-)

Michal

ps. dobrze ze na grupach sa ludzie co sie znaja na tym co pisza a nie
tylko setki takich co im sie wydaje ze wiedza...

8. Data: 2005-07-07 15:44:35

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Dilbercik" <D...@t...com> napisal w wiadomosci

podepne sie pod ciebie, ale pisze do casusa:

w niektorych dziedzinach tez dostaje pytania, odpisuje zawsze, choc daje
sobie prawo, ze jak uznam, ze cos subiektywnie nie tak, to nie odpisuje. nie
oczekuje podziekowan, choc jak sa, to sa bardzo mile, szczegolnie, jak udalo
sie pomoc.

> to ja podziekuje awansem :-)
> moze kiedys zadam jakies pytanie :-)

to ja tez:)

a jesli chodzi o nick - mysle, ze w necie jest dozwolone poslugiwanie sie
nickiem, a nie imieniem i nazwiskiem. nie jest to w zlym tonie. czym sie dla
ciebie rozni to, ze ktos ci powie, ze jest "zdzisiek3", a "zdzislaw
trzeci" - dane nie do zweryfikowania.

> ps. dobrze ze na grupach sa ludzie co sie znaja na tym co pisza a nie
> tylko setki takich co im sie wydaje ze wiedza...

e tam. mozna wylowic perly. doswiadczenie tez duzo daje, mozna zweryfikowac
to, co mowia lekarze i inni cierpiacy na to samo, szczegolnie, gdy sie bylo
u 5 lekarzy i sie uslyszalo 5 diagnoz:(

9. Data: 2005-07-07 15:51:20

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-07-07 17:44:35 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *taora* skreślił te oto słowa:

> [...]
> nickiem, a nie imieniem i nazwiskiem. nie jest to w zlym tonie. czym sie dla
> ciebie rozni to, ze ktos ci powie, ze jest "zdzisiek3", a "zdzislaw

A ja odnoszę wrażenie, że jak się już kogoś kłopocze prywatnie, i oczekuje
że poświęci nam swój czas to najnormalniej w świecie wypada się przestawić
z imienia i nazwiska.
Jak się zwracasz o pomoc do kogoś na priv to znaczy, ze mu ufasz, a jak mu
ufasz to nie widze powodu, by ukrywac swoją prawdziwą tożsamość.

I rozumiem rozgoryczenie casusa tym, ze po tym jak już zrobi co ma zrobić
to nawet dziękuję nie zobaczy.
Wystarczy zacząc traktowac kontakty via mail jak kontakty face-to-face, i
wtedy oczywistym sie staje, że po wyświadczeniu przysługi wyraża się
podziękowanie za to.

--
Lia, staroświecka

10. Data: 2005-07-07 17:02:51

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

taora <t...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> nickiem, a nie imieniem i nazwiskiem. nie jest to w zlym tonie. czym sie dla
> ciebie rozni to, ze ktos ci powie, ze jest "zdzisiek3", a "zdzislaw

Przy zwracaniu się do kogoś na priva przedstawienie się nickiem jest takim
samym buractwem jak nieprzedstawienie się, kiedy się do kogoś dzwoni.

JoP

wada czynnościowa serca
spokrewnione małżeństwo i dzieci - genetyka
Znieczulenie szczeny :)
Co dokladnie pylilo w ciagu minionego tygodnia (od ok.29 VI) ?
Czy ktoś może mi polecić jakieś jednodniowe soczewki?