Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
From: Paulinka <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: [OT] Niedaleko pada jabłko terroru od drzewa idealizmu.
Date: Fri, 19 Mar 2010 16:16:45 +0100
Organization: ATMAN
Lines: 59
Message-ID: <ho054u$pnr$1@node2.news.atman.pl>
References: <hn2bsv$vn6$1@news.onet.pl> <hnr09r$ndi$1@news.onet.pl>
<hnre3c$g40$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hnrhpi$lpn$1@news.onet.pl>
<hnrjpf$jj6$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hnrjgr$r07$1@news.onet.pl>
<hnrl4h$nar$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hnrldp$iq$1@news.onet.pl>
<hnso7p$e4g$1@news.onet.pl> <hnspa4$hig$1@news.onet.pl>
<hnsq6b$jv1$1@news.onet.pl> <hnt795$5gd$1@node1.news.atman.pl>
<hntr1s$2i5$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hnu8kv$cui$1@node2.news.atman.pl>
<hnua89$dao$3@nemesis.news.neostrada.pl>
<hnubis$d9e$1@node2.news.atman.pl>
<hnvfla$j04$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hnvh1n$idk$1@node2.news.atman.pl>
<hnvi5e$50f$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hnvio2$ip8$1@node2.news.atman.pl>
<hnvk48$5vg$2@nemesis.news.neostrada.pl>
<hnvk6r$ivm$1@node2.news.atman.pl>
<hnvl1b$1om$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hnvm7n$4kn$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hnvme5$3th$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<ho0359$l3l$2@node2.news.atman.pl>
<ho03pp$65p$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3.finemedia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1269012446 26363 188.122.20.27 (19 Mar 2010 15:27:26
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 19 Mar 2010 15:27:26 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <ho03pp$65p$1@atlantis.news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:524439
Ukryj nagłówki
medea pisze:
> Paulinka pisze:
>
>> Ja nie Qra, ale znalazłam. Nazywa się toto 'Diagnoza przedszkolaka'.
>> Wg opisu diagnoza ma na celu pomóc rodzicom w poznaniu gotowości
>> swojego dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej, aby mogli je w
>> osiągnięciu tej gotowości wspomagać.
>> Diagnoza składa się z 13 punktów. Są pytania o umiejętności społeczne,
>> czynności samoobsługowe, rozwój mowy, czynności intelektualne, które
>> dzieci stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie, pytania o zdrowie i
>> sprawność fizyczną, bezpieczeństwo własne i innych, wychowanie przez
>> sztukę, rozwój umysłowy poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie
>> zainteresowań technicznych, edukacja matematyczna, gotowość do nauki
>> pisania i czytania, pytania o rodzinę, obywatela, patriotę.
>>
>> Diagnoza ma skalę ocen od 1 do 5 : gdzie 1 - niski poziom, 5 - wysoki
>> poziom.
>> Na koniec jest opinia opisowa wychowawcy.
>
> Dzięki. Faktycznie coś takiego panie robiły koło półrocza, ale to nie
> były testy - opis był na podstawie obserwacji nauczycielek, z tego co
> wiem. Maja niemal w każdym punkcie miała najwyższą ocenę (rozwój słuchu
> fonematycznego, czyli głoskowanie, sylabizowanie; samodzielność w
> codziennych czynnościach; zabawy w grupie itd).
U nas to samo. Jako problemy pani wskazała słabo rozwiniętą prawą rękę.
Ćwiczymy zatem szlaczki.
> Jedyne co u niej nieco
> gorzej wypada, to wyobraźnia przestrzenna. Pani mówiła, że ona nie
> podejmuje z własnej inicjatywy zabaw wymagających tego typu wyobraźni,
> ale jak musi, to jakoś sobie radzi. Np. nie za bardzo lubi budowanie z
> klocków, układanie figur z patyczków itd. I ja też to obserwuję w domu,
> jak nie bawię się z nią klockami, to ona sama za to się nie weźmie.
> Za to dzisiaj pani mi powiedziała (sama z siebie podeszła do mnie, żeby
> ją pochwalić), że Maja ma rzadko spotykaną w tym wieku umiejętność
> skupiania uwagi i dokładność w wykonywaniu zadań. Oceniła ją pod tym
> względem jako poziom końca pierwszej klasy lub nawet początek drugiej.
Ja miałam dylemat, czy posłać go do 1 klasy czy zostawić w przedszkolu.
Chyba dobrze zrobiłam, że został w przedszkolu. I tak czyta, pisze,
liczy a dodatkowo ma jeszcze rok, żeby się pobawić.
> Ja nie przywiązuję zbytniej wago do takich ocen nauczycielek ani
> "testów". Oczywiście cieszą mnie one, ale nie popadam w przesadny
> zachwyt ani odwrotnie. Wydaje mi się, że wiem, z czym ewentualnie Maja
> może mieć problem, a z czym sobie doskonale radzi.
Ja też. Tym bardziej, że pani w opisówce zrobiła orta ;)
> No to tyle, bo już wyjeżdżam.
> Miłego weekendowego psp-owania. ;)
Dzięki.
Oj coś czuję, ze będziesz miała niezłe zaległości ;)
--
Paulinka
|