O mięsie mowa...

1. Data: 2003-08-20 01:31:23

Temat: O mięsie mowa...
Od: "Akulka" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, Czy szanowni mięsożercy są w stanie polecić mi jakąś stronkę w necie,
gdzie będzie wyjaśniona, a najlepiej pokazane jakie części ciała u zwierzą
odpowiadają nazewnictwu za ladą w mięsnym... Hehe, wiecie, czasem to
żenujące jak nie wie się co dana nazwa oznacza. Nie chodzi mi o konkretną
nazwę (choć ostatnio zachodziłam w głowę skąd bierze się legawa), chcę się
po prostu dokształcić. Kiedyś gdzieś widziałam takie obrazki w gazecie, ale
smarkula jeszcze byłam i nie przyszło mi do głowy, że takich rzeczy warto
się uczyć.
No bo na tej grupie nie ma chyba masarzy?

--
Pozdrawiam serdecznie,
Akulka

o¤°`°¤o,¸¸¸,o¤°`°¤o
Dwóch ludzi patrzyło przez te same kraty. Jeden ujrzał kałużę, a drugi
gwiazdy.

1. Data: 2003-08-20 02:09:32

Temat: Re: O mięsie mowa...
Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka wrote:
/cut/

W sieci nie widzialem jakos ale proponuje otworzyc pierwsza lepsza
'zwykla' ksiazke kucharska. Tam zazwyczaj sa takie ilustracje z
obrazkami i opisami. Warto wiedziec czym sie rozni wyglad miesa tej co
robi "muu" od tej co robi "chrum chrum", "beee", czy "mee" .... i ktora
czesc miesa na jaka potrawe sie nadaje.

J.

1. Data: 2003-08-20 02:41:53

Od: "Akulka" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W sieci nie widzialem jakos ale proponuje otworzyc pierwsza lepsza
> 'zwykla' ksiazke kucharska. Tam zazwyczaj sa takie ilustracje z
> obrazkami i opisami.

A właśnie, że nie ma. W sieci samodzielnie też szukałam.

>Warto wiedziec czym sie rozni wyglad miesa tej co
> robi "muu" od tej co robi "chrum chrum", "beee", czy "mee" .... i ktora
> czesc miesa na jaka potrawe sie nadaje.

No i właśnie stąd moje zainteresowanie daną kwestią. Bo trochę wstyd....tak
nie wiedzieć.
Dziękuję za odpowiedź. Mam nadzieję, że odpowie mi ktoś kto wie gdzie mogę
jeszcze znaleść dane informacje.

1. Data: 2003-08-20 06:56:49

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-08-20 04:41, osoba przedstawiająca się jako 'Akulka' zechciała
zauważyć:

> [...]
> nie wiedzieć.
> Dziękuję za odpowiedź. Mam nadzieję, że odpowie mi ktoś kto wie gdzie mogę

Pytaj konkretnie, o dany gatunek mięsa, bo opis bez poparcia ryciną
byłby utrudniony.

Jeżeli nic nie znajdziesz, to zeskanuję i prześlę na priva, w ciągu
2-3 dni.

R.

1. Data: 2003-08-20 07:31:31

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@N...gazeta.pl> napisała:
> Witam, Czy szanowni mięsożercy są w stanie polecić mi jakąś stronkę w necie,
> gdzie będzie wyjaśniona, a najlepiej pokazane jakie części ciała u zwierzą
> odpowiadają nazewnictwu za ladą w mięsnym...

Nieskromnie zacytuje siebie z archiwum grupy...

Rozbior tuszy wieprzowej:
http://www.foodservice.pl/elementy/skladanka1.html

Wieprzowina wystepuje w postaci elementow handlowych:
karkowka, lopatka, golonka, nogi, schab, zeberka, boczek,
szynka, biodrowka, ogon, slonina.

Wolowina wystepuje w postaci elementow handlowych:
antrykot, poledwica, rostbef, ogony, zrazowa gorna,
krzyzowa, zrazowa dolna, ligawa, lata, wolowe z lopatki bez kosci,
skrzydlo, rozbratel, szponder, mostek.

Cielecina - rozbior na czesci:
golen tylna, udziec, nerkowka, gorka, gorka (przod), golen
przednia, szyja, mostek, lopatka, lata.

Jagniecina:
http://www.netbrokers.pl/us/komentarze/jagniecina.ht

Lilla

1. Data: 2003-08-20 08:06:40

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cielecina - rozbior na czesci:
> golen tylna, udziec, nerkowka, gorka, gorka (przod), golen
> przednia, szyja, mostek, lopatka, lata.

Dla wyjaśnienia. Lilka nie używa ogonków, co czasem prowadzi do
ciekawych skojarzeń, a więc tam gdzie jest lata, po polsku winno być
łata.
odsyłam do netykiety. W polskim usenecie piszemy po polsku

pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński
Gdańsk; GG 5420750
www.marusinski.prv.pl/

1. Data: 2003-08-20 08:56:14

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@w...pl> napisał:
> odsyłam do netykiety. W polskim usenecie piszemy po polsku

Pokaz mi ten punkt netykiety, ktory wrecz nakazuje uzywanie ogonkow
i kresek.

Dla zaintrygowanych czepialstwem Kyllyana wyjasniam, ze moje
nieuzywanie polskich liter na pl.rec.kuchnia to uklon w stosunku
do grupowiczow piszacych z emigracji i majacych problem z cytowaniem
krzaczkow.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-08-20 09:33:52

Temat: Re: [OT]O mięsie mowa...
Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pokaz mi ten punkt netykiety, ktory wrecz nakazuje uzywanie ogonkow
> i kresek.

Przepisy netykiety nie mogą czegokolwiek nikomu niczego nakazać ani
zakazać. Nie mogą tego nawet paragrafy kodeksu karnego, czy Dekalog.
Chodzi mi oto, że pomijanie ogonków, często prowadzi do nieporozumień.
Jest to pozostałość jeszcze z zamierzchłych czasów DOS'a i teraz już nie
ma żadnego uzasadnienia. Zmiana sposobu kodowania zajmuje mi dosłownie
sekundy, myślę że userom zza oceanu również. I uważam, że to właśnie oni
winni się dostosować do naszych standardów.

pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński
Gdańsk; GG 5420750
www.marusinski.prv.pl/

1. Data: 2003-08-20 09:38:33

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan:

> [...]
> sekundy, myślę że userom zza oceanu również. I uważam, że to właśnie oni
> winni się dostosować do naszych standardów.

masz rację i jej nie masz. Faktycznie nie ma problemu, jeżeli używasz
programu pocztowego czy porządnego czytnika. Jak używasz portali
newsowych, to może być w tym problem.

Waldek, emigrant-ogonkowiec

1. Data: 2003-08-20 10:16:17

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:3F434199.3060605@ukbf.fu-berlin.de,
Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> a écrit:
> Kyllyan:

> masz rację i jej nie masz. Faktycznie nie ma problemu, jeżeli używasz
> programu pocztowego czy porządnego czytnika. Jak używasz portali
> newsowych, to może być w tym problem.

To nie takie proste :-(
Jezeli ustawiam sobie polskie ogonki to mi francuska klawiatura (uklad
"azerty") przestawia sie na angielska (uklad "querty") i juz niczego nie
moge napisac, ot co...

Ewcia

--
Niesz !

kto zna jakies grupy dyskusyjne traktujace o kosmetykach...?
Dynia
GARNKI DO GOTOWANIA NA PŁYCIE INDUKCYJNEJ
Wołowina
test