Re: [OT] Re: Lubicie takie filmy?

Data: 2010-01-25 20:44:32
Temat: Re: [OT] Re: Lubicie takie filmy?
Od: medea <e...@p...fm>

Ender pisze:

> No u mnie opcja to opcja - posiada swoją alternatywę lub jak wolisz
> równoważnik. I w swoim bilansie opcje mają swoje plusiki i minusiki.
> A u ciebie owszem, opcja była. np. wierność, ale dokonałaś wyboru i już
> ta opcja stała się warunkiem konicznym.

A, chyba że tak na to patrzysz. Ja zupełnie inaczej do tego podeszłam -
że są różne modele życia i każdy podejmuje decyzje co do tego, jaki
model wybrać. Wiele z tych modeli jest równowartościowych, każdy ma
plusy i minusy. I właściwie nikomu nie jest dane ocenić, czy wybierając
inny model, wybrałby lepiej - bo może on być dobry dla jednego, dla
drugiego okazać się np. fatalnym nieporozumieniem, ale nie dowiemy się
tego, ponieważ dane nam jest przeżyć tylko jedno życie. Tzn. niektóre
rzeczy można na drodze rozwoju do pewnego stopnia zmienić, np.
wykonywany zawód, sposób życia, o wiele trudniej zmienić podejście do
miłości i związku. Tak mi się zdaje.

> Całe twoje dotychczasowe życie, związek rodzina - wszystko co miałaś i
> masz zbudowane jest na m.in. na wierności (bo o tym akurat mówiłaś
> wcześniej, więc nawiązuje do rzeczy mi znanych o tobie). Brak wierności
> i wszytko się wali, jak domek z kart.

Po pierwsze - nie całe dotychczasowe życie. Po drugie - nie napisałam
nigdzie, że jednorazowy brak wierności od razu zburzyłby wszystko. Dla
mnie nie do przyjęcia jest zakładanie _z_góry_ braku wierności celem
zapewnienia sobie atrakcyjności (po)życia.

> może mój. Jednak różnią się budową. Mój zbudowany jest na zdrowym
> rozsądku i zasadach z nim zgodnych, a twój spajają do kupy dane słowa i
> deklaracje. Złamanie słowa lub jakieś deklaracji (np. brak wierności)
> sprawi, że twój statek się rozpadnie. Owszem, może pozbierasz kilka
> desek i parę gratów po rozpadzie i będziesz dryfować na jakiejś tam
> dratwie, ale to już nigdy nie będzie taki statek jak był.

Wiesz co? Być może nie będzie taki jak był, ale za to może dopłynę jako
rozbitek na jakąś śliczną wysepkę. ;) Poza tym jw.

PS: Czy solidność i zdrowy rozsądek to najważniejsze wartości w twoim
życiu?

Ewa