masala

1. Data: 2004-01-21 15:38:06

Temat: masala
Od: "pinia" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam ponownie
cułuski wyszły cudeńko,a po całuskach napiłabym się masali no właśnie w
skład wchodzą : imbir , chyba mleko i dalej nie wiem. pomożecie po raz
ko,lejny?

1. Data: 2004-01-21 18:23:12

Temat: Re: masala
Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"pinia" <e...@w...pl> wrote in message
> witam ponownie
> cułuski wyszły cudeńko,a po całuskach napiłabym się masali no właśnie w
> skład wchodzą : imbir , chyba mleko i dalej nie wiem. pomożecie po raz
> ko,lejny?

moze kardamon?
imbir,kardamon i troche cukru .
a pewna jestes ,ze sie to nazywa masala?
bo masala to przyprawa składajaca sie z paru składnikow (roznych przypraw)
ja sie dodoje do warzyw,dalu itd
a to chyba mleko z przyprawami ;)

pozdrawiam arielka

1. Data: 2004-01-21 19:47:30

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> a to chyba mleko z przyprawami ;)
Idąc tym tropem znalazłam przepis na "mleko masala":

1 litr mleka
4 ziarna kardamonu
10 rodzynków
2 łyżeczki miodu
6 łyżeczek cukru
1/4 łyżeczki szafranu lub kesari (?)
1 daktyl
10 nerkowców (posiekanych)
4 migdały (posiekane)

Zagotować mleko, dodać pozostałe składniki i wymieszać.

Źródło:
http://www.indiatastes.com/categories/390.html

Hania

1. Data: 2004-01-21 22:11:41

Od: "Izabela Sowula" <i...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

pinia <e...@w...pl> napisał(a):

> witam ponownie
> cułuski wyszły cudeńko,a po całuskach napiłabym się masali no właśnie w
> skład wchodzą : imbir , chyba mleko i dalej nie wiem. pomożecie po raz
> ko,lejny?

Masala chai - czyli herbata masala to miesznka przypraw korzennych zagotowana
z woda i do tego przed piciem do smaku dodaje sie cieplego mleka.
Przykladowa proporcja:
1 szklanka wody
1,5 lyzeczki cukru
1 zielony kardamon
2 ziarna pieprzu
1 gozdzik
3 lyzeczki sypkiej herbaty
0.5 szklanki cieplego mleka.
Zagotuj wode z cukrem w malym naczyniu, gdy zawrze dodaj pzyprawy i herbate,
odstaw na bok na 2-3 minuty.

Precedz herbate do filizanki, uzupelnij mlekiem do smaku.
Oprocz powyzszych przypraw korzennych dodac mozna rowniez:
cynamon, imbir, czarny kardamon, anyz, ziele angielskie, wanilia. miod
zamiast cukru

Inny przepis:
na 4 filizanki potrzeba:
10 pokruszonych ziaren kardamonu
5 gozdzikow
2 male kawalki kory cynamonowca
5 cm obranego swiezego cynamonu
1 laska cynamonu
3 szklanki wody
Polaczyc przyprawy korzenne z woda, zagotowac, zmniejszyc ogien, trzymac
prawie wrzacy napar na ogniu przez 15 min.
Dodac 4 torebki herbaty, 1/3 szklanki miodu ( ilosc miodu wg. uznania)
Bring to a boil, then reduce heat and simmer for about 15 minutes.
Wylaczyc ogien, zostawic herbate w naczyniu przez kolejnye 3 minuty.
Przecedzic, podgrzac 1.5 szklanki pelnotlustego mleka i dodac go do herbaty.
Podawac od razu

Iza

1. Data: 2004-01-21 22:52:50

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

pinia wrote:
> witam ponownie
> cułuski wyszły cudeńko,a po całuskach napiłabym się masali

jak to napilabys sie masali ? przeciez masala to mieszanka (np. przypraw)

wiku

1. Data: 2004-01-22 01:28:25

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Masala chai - czyli herbata masala to miesznka przypraw korzennych
zagotowana
> z woda i do tego przed piciem do smaku dodaje sie cieplego mleka.
Może to jest właśnie ten napój, którym kiedyś poczęstowała mnie znajoma
Hinduska? Świetne to było, ale straciłam z nią kontakt i nie udało mi się
zdobyć przepisu. Muszę to wypróbować!

Hania

1. Data: 2004-01-22 01:39:54

Temat: Re: masala - korekcja - usunelam linijke po angielsku
Od: "Izabela Sowula" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

bo by popsula przepis X8-)
Izabela Sowula <i...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> Wylaczyc ogien, zostawic herbate w naczyniu przez kolejnye 3 minuty.
> Przecedzic, podgrzac 1.5 szklanki pelnotlustego mleka i dodac go do herbaty.

ps - usunelam nastepujaca linijke -

1. Data: 2004-01-22 01:41:41

Temat: [OT]Re: masala
Od: "Izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanna Burdon <h...@n...com> napisał(a):

> [...]
> Może to jest właśnie ten napój, którym kiedyś poczęstowała mnie znajoma
> Hinduska? Świetne to było, ale straciłam z nią kontakt i nie udało mi się

Witam nocnych markow :-)

Iza

1. Data: 2004-01-22 01:50:53

Temat: Re: [OT]Re: masala
Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Witam nocnych markow :-)
Witam, witam. Niektórzy tak mają. :-)

Zaintrygowała mnie w tej drugiej wersji ilość cynamonu:

2 małe kawałki kory cynamonowca
5 cm obranego swieżego cynamonu
1 laska cynamonu

Czym się różni laska cynamonu od kory cynamonowca? Czy świeży cynamon można
gdzieś dostać i w jakiej postaci?

Hania

1. Data: 2004-01-22 15:37:38

Od: "pinia" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

piłam to w barze vege i było to właśnie pod taką nazwą : )

> jak to napilabys sie masali ? przeciez masala to mieszanka (np. przypraw)
>
> wiku

Pomocy!
aaa
proszony obiad po wegetariańsku