[OT] ewolucja, nabywanie umiejetnosci....

1. Data: 2003-09-07 16:02:40

Temat: [OT] ewolucja, nabywanie umiejetnosci....
Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie skonczylem robic kurczaka w sosie curry.
I doszedlem do wniosku ze zycie jest jednak glupio pomyslane: Kurczak
wyszedl znakomity, 10 lat temu pewnie by taki dobry nie wyszedl.
A za 10 lat bede znow lepiej gotowac niz teraz. Tylko na co mi te
umiejetnosci skoro i tak bede musial sie wyniesc na "tamten" swiat?????
Myslicie ze tam po drugiej stronie tez ludzie gotuja? :)

J.

1. Data: 2003-09-07 16:51:48

Temat: Re: [OT] ewolucja, nabywanie umiejetnosci....
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 7 Sep 2003 18:02:40 +0200, "JurekA" <j...@o...wywal.pl>
wrote:

> [...]
>umiejetnosci skoro i tak bede musial sie wyniesc na "tamten" swiat?????
>Myslicie ze tam po drugiej stronie tez ludzie gotuja? :)

jasne, inaczej by umarli z glodu

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-09-07 18:50:51

Od: "Dirk Smit" <p...@u...de> szukaj wiadomości tego autora

"JurekA" <j...@o...wywal.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> umiejetnosci skoro i tak bede musial sie wyniesc na "tamten" swiat?????
> Myslicie ze tam po drugiej stronie tez ludzie gotuja? :)

Zmarlo sie naszemu Papiezowi i jako jedyny sprawiedliwy wyladowal w Niebie.
A ze osoba wysoko postawiona, to i z Panem Bogiem przy stole razem siedzi.
Nadeszla pora posilku, aniolek zaserwowal jogurcik. Zdziwione papiezysko,
ale kubeczek wylizal i nic nie mowi. Ale po tygodniu takiej diety mocno
wkurzony. Pan Bog zas przed obiadem zarzadzil wizytacje piekla. Patrzy
Papiez i oczom nie wierzy, diably szykuja stoly do obiadu. Uginaja sie one
pod zarciem wszelakim. I pyta sie nasz dziadek jak to jest z ta wyzerka w
niebie. Cale zycie swietobliwe zyl a teraz ...
- A co ty myslisz, ze dla nas dwoch sie oplaca gotowac ? - padla odpowiedz.

DS

1. Data: 2003-09-07 20:41:45

Od: "marta" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Dirk Smit" <p...@u...de> napisal w wiadomosci
> Zmarlo sie naszemu Papiezowi

Prymitywne. m.

1. Data: 2003-09-07 21:22:06

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:bjg58l$nla$1@nemesis.news.tpi.pl,
marta <m...@w...pl> a écrit:
> Uzytkownik "Dirk Smit" <p...@u...de> napisal w wiadomosci
>
> Prymitywne. m.

Osobiscie uwazam ze papiez umrze (oby jak najpozniej, oczywiscie)
Co do reszty, to kawal mi uratowal niedzele.

Ewcia
subiektywna, tysz

--
Niesz !

1. Data: 2003-09-07 21:40:34

Od: "Another" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik marta <m...@w...pl> w artykule
news:bjg58l$nla$1@nemesis.news.tpi.pl napisał...

> Uzytkownik "Dirk Smit" <p...@u...de> napisal w wiadomosci
>
> Prymitywne. m.

Dowcip niezły, szkoda, że nie załapałaś.

1. Data: 2003-09-07 22:57:32

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

JurekA wrote:

> [...]
> umiejetnosci skoro i tak bede musial sie wyniesc na "tamten" swiat?????
> Myslicie ze tam po drugiej stronie tez ludzie gotuja? :)

Ale przeciez ta przyjemnosc, ktora posiadasz z gotowania, czy z jedzenia
Twoich dan, jest Twoja nagroda. To, ze dania przez Ciebie wykonane
sprawia komus innemu przyjemnosc, jest juz duzym krokiem do odpowiedzi
na Twoje pytanie "Tylko na co mi te umiejetnosci..."

Te umiejetnosci, ktore zdobywasz przez lata kuchennych przygotowan,
sprawiaja Ci z pewnoscia wielka satysfakcje, sa sztuka dla sztuki. I to
sie liczy najbardziej, a nie to, ze umrzesz i caly dorobek Twoich
umiejetnosci zniknie jak banka mydlana. A moze zacznij spisywac to,
czego sie nauczyles, co odkryles po dziesieciu latach gotowania tej
samej potrawy, co jest dla Ciebie najwazniejsze. Ktos kiedys to
przeczyta, tak jak my czytamy ksiazki kucharskie czy zeszyty ze starych
lat, i pomysli: acha, to warte sprobowania, zobaczmy, co tez takiego ten
gosc Jurek tworzyl w tej starej Polsce.

Magdalena Bassett

1. Data: 2003-09-07 23:21:06

Od: "Lama" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przeczyta, tak jak my czytamy ksiazki kucharskie czy zeszyty ze starych
> lat, i pomysli: acha, to warte sprobowania, zobaczmy, co tez takiego ten

A najlepiej zacznij od razu, bo smaku innym śmiertelnikom narobiłeś tą ewolucją
i opowiedz, jak tego kurczaka pitrasiłeś, że taki dobry wyszedł. :--------------
-)

Lama

1. Data: 2003-09-08 04:26:09

Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:
> [...]
> wykonane sprawia komus innemu przyjemnosc, jest juz duzym krokiem do
> odpowiedzi na Twoje pytanie "Tylko na co mi te umiejetnosci..."

A tu dotknelas meritum sprawy. Tez uwazam ze najwieksza satysfakcja w
gotowaniu jest sprawienie radosci tym, ktorym gotujemy.

A co do spisywania.... nie mialem na mysli takich naszych 'ziemskich'
sposobow na niesmiertelnosc, "ze zyjemy tak dlugo jak dlugo istniejemy w
czyjejs pamieci i wspomnieniach". Raczej zastanawialem sie nad
marnowaniem ludzkiego potencjalu, ze czlowiek sie czegos cale zycie uczy
a potem te wiedze, umiejetnosci zabiera ze soba do grobu:>
Ale cos w tym, co mowisz jest. Gdyby nie moja sp babcia, ktorej sie
przypatrywalem jako dziecko codziennie w kuchni gdy gotowala - w zyciu
by mi nie przyszlo do glowy aby sie za gotowanie zabierac :)

J.

1. Data: 2003-09-08 05:22:34

Temat: kip curry - kurczak w sosie curry
Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lama wrote:
> A najlepiej zacznij od razu, bo smaku innym śmiertelnikom narobiłeś
> tą ewolucją i opowiedz, jak tego kurczaka pitrasiłeś, że taki dobry
> wyszedł. :-------------- -)

Khmm... no coz....kurczak jak kurczak.....3 zabki drobno posiekanego
czosnku, 4 spore cebule posiekane i podsmazone na masle, lyzeczka ostrej
papryki (lepszy sambal - o ile sie takowy ma), 2 lyzeczeki curry,
smietana, odrobina bulionu..... wszysko sie
na wolnym ogniu dusilo, na koniec pare kropel cytryny i tyle. No i
oczywiscie ryz: jakiejs dziwnej odmiany, wcale nie bialy ale bardzo
smakowity, sypki ...

To byla taka wariacja na temat curry.....w Holandii kurczaka w sosie
curry robi sie na wiele sposobow.

Na przyklad tak:
http://members.home.nl/hairbear/index.html?kip/ki001
0.htm

albo tak:
http://www.deonlinekeuken.com/asp/zoeken/recept-week
/recept-week-result-detail.asp?NaamRecept=Kip%20curr

albo i tak:)
http://www.recepten.net/detail.php?q=603

czy tez tak!:
http://www.smaak-makers.nl/recepten_detail.asp?recep
ten_id=49

Generalnie - danie sie przygotowuje podobnie ale roznia sie detale. Czy
to dodatek jakiejs dodatkowej przyprawy, czy konkretnych warzyw....
Najprosciej - wpasc do marketu w Holandii i zobaczyc co produkuje firma
Honig, specjalista od dan orientalnych. / http://www.honig.nl /

Eet smakelijk! :)

J.

lodowka i klasa energetyczna