monitor

31. Data: 2005-01-20 09:18:38

Temat: Re: OT monitor
Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek pisze w news:csm5nj$sum$1@nemesis.news.tpi.pl

> I jeszcze jedno - może na tym komputerze było włączone wygładzanie krawędzi
> czcionek w wersji ClearType (choć przeznaczone w zamyśle dla LCD, to moim
> zdaniem właśnie na LCD daje kiepskie efekty)?

Właścicielka tego monitora jest dość rozsądna, na pewno to
sprawdziła. Kombinowała ostro, ale nie wpływało to na jakość...
nie tyle obrazu co _tekstu_.
Ale wiesz, u mnie to jest włączone, a obraz mam jak żyleta. :)

--
Pozdrowieństwa,
Daga

32. Data: 2005-01-20 10:04:29

Temat: Re: monitor
Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 19 Jan 2005 14:38:09 +0100, na pl.rec.dom, the.one napisał(a):

> Nie polecam Ci Samsungow z S w nazwie. To sa gorsze modele niz DFX i
> bedziesz raczej zawiedziony. Niby kineskop ten sam ale odswiezania takiego
> samego juz nie wyciagniesz. Ja mam jeszcze 757DFX i porownywalem go swego
> czasu z 757S (czy jakos tak). Wydaj te 100zl wiecej i bedziesz mial spokoj -
> na stronie ktora podales jest wybor wyzszych modeli.

Monitory Samsunga nie sa takie zle, ale maja jedna przeokropna wade...
zchodzi im bardzo i szybko powloka antyrefleksyjna z ekranu, to jest
zupelny koszmar, szczegolnie jak sie przeciera sztuczna naelektryzowana
szmatka...

33. Data: 2005-01-20 10:07:27

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 19 Jan 2005 15:20:10 +0100, na pl.rec.dom, Daniel Jakubowski
napisał(a):

> no wlasnie to jest glownym celem, dzieki !

No nie wiem czy masz racje, caly ten szumiacy komputer szczegolnie
wieczorem kiedy masz zamiar sie polozyc... tak swoja droga karta TV + ten z
allegro tani jakis uzywany monitor, zsumuj sobie i masz nowy telewizor 21
cali, wogole szkoda zachodu na karte TV, mialem to kiedys, okropna roznica
pomiedzy zwyklym TV a monitorem, obraz jest inny zupelnie, mnie osobiscie
denerwuje, jest jakis rozmyty, rozplaszczony, smuzy, nie pisze juz o czasie
reakcji

34. Data: 2005-01-20 10:09:00

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 19 Jan 2005 14:31:39 +0100, na pl.rec.dom, Daga napisał(a):

> Jeśli LCD, to tylko z DVI, zwłaszcza jeśli z monitora się dużo
> czyta. Polecam bardzo Samsunga SyncMaster 152T z DVI.

DVI to jest nastepny wydatek, raz ze trzeba miec karte z tym wyjsciem...
dwa kabel kosztuje okolo 100 zl (dobry kabel)

poza tym wystarczy juz miec dobrego matroxa G400 wystarczy aby cieszyc sie
niezlym obrazem

35. Data: 2005-01-20 10:22:03

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ormianin pisze w news:uf0u5rlettoq$.1omlq20xwqmff.dlg@40tude.net

> DVI to jest nastepny wydatek, raz ze trzeba miec karte z tym wyjsciem...
> dwa kabel kosztuje okolo 100 zl (dobry kabel)

Jaki wydatek? Kabel jest w komplecie z monitorem, karta jest w
kompie. A monitor, przynajmniej Samsunga, właśnie jest tani.

> poza tym wystarczy juz miec dobrego matroxa G400 wystarczy aby cieszyc sie
> niezlym obrazem

Obraz jak obraz... zależy, kto czego szuka. Mnie chodziło nie o
obraz ogólnie, tylko o ostrość TEKSTU. Wszystkie panele bez DVI,
jakie widziałam, a było ich sporo, nie nadawały się do pracy z
tekstem. :(
Jeśli ktoś chce tylko filmy oglądać itd., to sądzę, że mu CRT
wystarczy - piszę to bez złośliwości, sama przez lata miałam CRT
i oglądało mi się dobrze. :)

Zresztą. Niech każdy wybiera to, co mu najlepiej pasuje. Po
prostu. Tylko najpierw niech potestuje, co się da, żeby wiedział,
czego się może spodziewać. :)

36. Data: 2005-01-20 10:23:56

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ormianin pisze w news:1krc6hwbkaeqy.1mpic63378y4p$.dlg@40tude.net

> [...]
> zchodzi im bardzo i szybko powloka antyrefleksyjna z ekranu, to jest
> zupelny koszmar, szczegolnie jak sie przeciera sztuczna naelektryzowana

Bo powłokę antyrefleksyjną powinno się mieć na okularach, nie na
ekranie. :P I do niej są specjalne ściereczki - uprzedzają o tym
w sklepie i u optyka takoż. Przy używaniu innych ściereczek
będzie się ścierać. Moja przetrwała - ale ponad 8 lat wycierałam
ekran ściereczką do okularów z powłoką, kosztowała zawrotne 10zł.
:)))

37. Data: 2005-01-20 10:34:03

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 20 Jan 2005 10:17:05 +0100, na pl.rec.dom, Daga napisał(a):

> Ale czy to na pewno zależy od karty? Czyli jeśli się ma panel bez
> DVI i kartę bez wejścia DVI, też można mieć ostry obraz? Jak to
> zrobić? Jaką kartę polecasz? Bo na tamtym nieszczęsnym monitorze
> jeszcze czasem zdarza mi się pracować, niestety, chętnie
> poprawiłabym jego ostrość.

Matrox od wersji G400 po wyzsze modele

38. Data: 2005-01-20 10:51:41

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

McMac wystukał:

> Zależy _głównie_ od jakości karty.
> Na dobrej karcie, nie powinno być różnicy między analog a dvi.

W szczególnych przypadkach bywa jednak widoczna - jak np. duży obaszar
wypełniony pikselami dwóch kolorów "w szachownicę". Przy kablu analogowym
na czymś takim prawie zawsze widać coś jakby "pływanie" obrazu, na DVI
obraz jest stabilny.

Jo'Asia

--
__.-=-. -< Joanna Słupek >----------------------< http://esensja.pl/ >-
--<()> -< joasia @ hell . pl >------< http://bujold.fantastyka.net/ >-

39. Data: 2005-01-20 11:15:18

Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ormianin napisal(a):

> No nie wiem czy masz racje, caly ten szumiacy komputer szczegolnie
> wieczorem kiedy masz zamiar sie polozyc... tak swoja droga karta TV + ten z

Tak czy inaczej zakladam ze chodzilby 24/h, wiec bez roznicy

> allegro tani jakis uzywany monitor, zsumuj sobie i masz nowy telewizor 21

monitor i tak musze kupic bo kupuje kompa, a karte tv juz mam, ze starego
kompa

> [...]
> denerwuje, jest jakis rozmyty, rozplaszczony, smuzy, nie pisze juz o czasie

Dziwne, ja tez to juz przerabialem i mam zupelnie inne odczucia
Swoja droga... popytalem tych co juz ten monitor kupili, sa jak najbardziej
zadowoleni. Sam tez juz zamowilem.

Dziekuje bardzo wszystkim za pomoc :)

Daniel Jakubowski
| www.danieljakubowski.prv.pl | www.grupynews.prv.pl |

40. Data: 2005-01-20 11:40:49

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 20 Jan 2005 11:22:03 +0100, na pl.rec.dom, Daga napisał(a):

> [...]

Nie, tylko w topowych drogich modelach jest kabel DVI, a tak to tylko
zwykly analogowy

> Zresztą. Niech każdy wybiera to, co mu najlepiej pasuje. Po
> prostu. Tylko najpierw niech potestuje, co się da, żeby wiedział,
> czego się może spodziewać. :)

Nie kazdy ma mozliwosc potestowac, a takie subiektywne opisy niczego
konkretnego nie wnosza

jak usunąć farbę z gipskartonu
sklep internetowy z lampami
Lodówki Gorenje