OT-normy zachowania

1. Data: 2004-06-11 19:26:15

Temat: OT-normy zachowania
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Pozwolcie, ze podziele sie z wami paroma myslami:

W kazdym spoleczenstwie, czy grupie ludzi w pewien sposob zwiazanych ze
soba w przeciagu jakiegos czasu, wytwarzaja sie normy zachowania i
sposobu bycia. Takie spoleczenstwa czy grupy ludzi z uplywem czasu
ustalaja, jak postepowac z tymi, ktorzy celowo z tych norm sie wychylaja
badz na skutek choroby umyslowej, czy zwyklej premedytacji. Czesto uzywa
sie odosobnienia jako sposob na zabezpieczenie reszty spoleczenstwa czy
grupy przed konsekwencjami pozanormowego zachowania. W innych grupach
ludzi, traktujacych wychylanie sie poza normy jako chorobe umyslowa,
leczy sie w celu naprawienia tego wychylenia. W jeszcze innych grupach
stosuje sie banicje.

Przelom 20 i 21 wieku powital nas Internetem, calkowicie nowym sposobem
na bycie ludzka spolecznoscia, gdzie mozliwosc pelnej anonimowosci
wyzwolila ludzi z dotychczasowych konsekwencji bycia czlonkiem grupy
ludzi.

Dzis spoleczenstwo ludzkie istniejace w wirtualnym swiecie internetu
rowniez zachowuje sie wedlug ustalonych norm, z ta roznica, ze normy te
narzucone sa systemem calkowicie ochotniczym. Brak mozliwosci
wyciagniecia tradycyjnych konsekwencji przez grupe wobec osobnikow
wychylajacych sie poza normy zachowania wytworzyl system calkowitego
ignorowania tych osobnikow, czyli system banicji.

I tak stojac u progu nowej, niezwyklej ery, ery informacji i komunikacji
nieporownywalnej w swoich konsekwencjach do jakiejkolwiek innej
dotychczas, uczymy sie od nowa, tak jak najwczesniejsze,
najprymitywniejsze spoleczenstwa, jak byc razem.

Magdalena Bassett

2. Data: 2004-06-11 20:23:41

Temat: Re: OT-normy zachowania
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Pozwolcie, ze podziele sie z wami paroma myslami:

wybaczcie, nie ta grupa - guzik mi sie omsknal.

Magdalena Bassett

3. Data: 2004-06-11 20:38:35

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett napisał:

> wybaczcie, nie ta grupa - guzik mi sie omsknal.

Nie szkodzi, tekst bardzo adekwatny do tego co wydarzyło się w przeciagu
kilku ostatnich tygodni na grupie.

Pozdrawiam
Marta

4. Data: 2004-06-11 21:42:28

Od: "Crimson" <c...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> wybaczcie, nie ta grupa - guzik mi sie omsknal.

A na jaką miał trafić ?

--
-Crimson-

5. Data: 2004-06-11 22:44:52

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Crimson wrote:

> Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> A na jaką miał trafić ?
>
> --
> -Crimson-

W kuchni od dawna trwaja wojny z trollem i tam to slalam
(pl.rec.kuchnia).
MB

6. Data: 2004-06-11 22:53:22

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W kuchni od dawna trwaja wojny z trollem i tam to slalam
> (pl.rec.kuchnia).
> MB

Na ogrodach same trolle;-)

Pozdrawia bez wyjątku boletus

7. Data: 2004-06-12 07:02:23

Od: "babba yagga" <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie szkodzi, tekst bardzo adekwatny do tego co wydarzyło się w przeciagu
> kilku ostatnich tygodni na grupie.
>
> Pozdrawiam
> Marta

Wow, a co się wydarzyło? Nie zauważyłam?

B.Y.

8. Data: 2004-06-12 07:50:01

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik babba yagga napisał:

> Wow, a co się wydarzyło? Nie zauważyłam?

Czytaj uważniej:-)

Pozdrawiam
Marta

9. Data: 2004-06-12 08:37:21

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

> W kuchni od dawna trwaja wojny z trollem i tam to slalam
> (pl.rec.kuchnia).
> MB

Zajrzałam tam wczoraj nieświadoma niczego i czym prędzej czmychnęłam do
ogrodów.

Pozdrawiam Halina

10. Data: 2004-06-12 13:09:04

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> W kuchni od dawna trwaja wojny z trollem i tam to slalam
> (pl.rec.kuchnia).
> MB
hehe
czyzby Boletusik sie tam przeniosl