Relacja z Karwiny

1. Data: 2004-06-11 16:19:24

Temat: Relacja z Karwiny
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Małe, acz starannie dobrane grono progrodników, pod przewodnictwem Miry, w
składzie państwo Wilkowie, Ewa "T.W." i niżej podpisana odbyli krótką, acz
pouczającą i "zyskowną" z ogrodowego punktu widzenia wyprawę do Karwiny
Czeskiej. Zgodnie z tegoroczną tradycją lało w drodze do, lało w drodze z,
ale nie padało w trakcie zwiedzania i kupowania, co stanowi niewątpliwy
postęp:-) Ogród botaniczny godzien obejrzenia - poza samymi konstrukcjami
skalniaków, stawów, przepiękne rośliny. Z gigantów w oko rzuciła się
akuratnie kwitnąca szkarłatka amerykańska oraz pnąca hortensja o średnicy
pnia ok. 10 cm, obsypana kwiatami, bardzo dekoracyjnymi i pachnącymi! Świek
'Pusch' większy niż w znanym ogrodzie w Swędowie:-) Przepiękne czosnki,
bodziszki, paprocie, rozmaite skalnice, mydlnice, kokorycze, poprzycinane
starannie krzewy. Kilka ciekawych irysów. Niezwykłe trzemieliny. Żadnych
wrzosowatych poza hebe w dużych ilościach. W kilku miejscach ścieżki z
okrąglaków drewnianych - piekielnie śliskie, niegodne polecenia.
Sprzedaż roślin na miejscu - krzewy w cenach niebotycznie wyśrubowanych, ale
niektóre ciekawe, choćby kaliny, np. 'Compactum' z resztkami po
kwiatostanach:-) Ciekawe bluszcze 'Needle Point' i 'Arbori Compact', dla
miłośników iglaków m.in. Sequoiadendron i rozmaite cedry;-) Hortensje
bukietowe 'Kyushu' na pniu szczepione.
Sporo skalniaków rozmaitych, bardzo różne trawy, ogólnie sadzonki
przyzwoite.

Co, którzy nie byli - niech żałują!

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2004-06-11 18:23:20

Temat: Re: Relacja z Karwiny
Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisała w wiadomości: ...
> [...]
>starannie krzewy. Kilka ciekawych irysów. Niezwykłe trzemieliny. Żadnych
>wrzosowatych poza hebe w dużych ilościach. >>Co, którzy nie byli - niech

Zaluja, zaluja. A irysy jakie, brodkowe czy syberyjskie? Kokorycze nabylas
jakies?
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

3. Data: 2004-06-11 19:13:20

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]

Zaluja, zaluja.

Myślałam o południowcach:-)

| A irysy jakie, brodkowe czy syberyjskie? Kokorycze nabylas
| jakies?

Irysy pseudoacorus białe i kremowe oraz versicolor. Kokoryczy w sprzedaży
nie było:-(
Były lawendy angustifolia o jakichś dość nietypowych ząbkowanych liściach.

I chciałabym dodać - na użytek tych, którzy nie doceniają pożytków z łaciny
płynących - że ogrodnik z ogrodnikiem mową Rzymian się doskonale dogadają:-)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-06-11 20:32:05

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz napisał:

> Zaluja, zaluja.
>
> Myślałam o południowcach:-)

Jedna osoba z frakcji południowej siedziała dzisiaj przywiązana do
biurka i kwiczała z żalu:-(

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2004-06-11 20:32:24

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co, którzy nie byli - niech żałują!
>
> Pozdrawiam, Basia.

Żałują , skręca ich z zazdrości i ogólnie czują się zdołowani niemożnością
uczestniczenia w wycieczce.
Pocieszają się posiadaniem jednego z bluszczy i tym , że nareszcie wiedzą co
nabyli trzy lata temu ;-)

Pozdrawiam nieco pocieszona
Teresa

6. Data: 2004-06-12 05:08:34

Od: "Ania Onet" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jedna osoba z frakcji południowej siedziała dzisiaj przywiązana do
> biurka i kwiczała z żalu:-(

siedziałam przy biurku 10,11 i bedę dziś i 13 :((

nawet nie myślę o wyjazdach, tylko patrzę przez okno i cieszę się że deszcz
leje i mi ogródek podlewa :)

pozdr deszczowo
Ania

7. Data: 2004-06-12 06:56:09

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in

> Co, którzy nie byli - niech żałują!

Oj, zaluja.. nawet nie wiesz, jak bardzo..
Pozdrowienia - Ewa Sz. zalujaca do glabu :-)

8. Data: 2004-06-12 14:29:06

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Ania Onet" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> nawet nie myślę o wyjazdach, tylko patrzę przez okno i cieszę się że deszcz
> leje i mi ogródek podlewa :)

A ja patrze przez okno i mysle "dosyc tego deszczu na razie".

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2004-06-12 14:42:21

Od: "Agapant" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Faktycznie..Może to jest miłe dla oka...Znam "nasze, łódzkie" miejsca...Ogród
botaniczny, arboretum w Rogowie, Palmiarnię...Wszystko zależy, co kto lubi...Ja
wolę egzotykę jadalną i śmieszą mnie autorytety, jak chociażby "prof" (celowo w
nawiasie)Augustyn Mika. Ma dużą wiedzę, bo wiele widział, ale wiele gaf robi w
swoich knigach. A zatem..W Karwinie czy gdziekolwiek indziej...Kupujmy,
eksperymentujmy, hodujmy i wyciągajmy wnioski z obserwacji.I szukajmy nowości,
bo stare napewno "jare", ale jednak posiadanie w ogrodzie czegoś, o
czym "autorytety" piszą,że "się nie da" burzy dogmaty i przysparza nam
satysfakcji. A wiadomo,że dogmaty oparte są o teorię..Oby jej jak najmniej!

10. Data: 2004-06-12 18:31:56

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisała w wiadomości: ...

>Myślałam o południowcach:-)

Wiedzialam, ze o nich. ale mi tez szkoda, ogrody czeskie znam tylko ze zdjec
lub TV, dla mnie to tez jest co najmniej trzydniowa wyprawa, wiec nie predko
je zobacze na zywo.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

zaraza ziemniaczana
Forum miłośników pelargonii?