pigułki anty

1. Data: 2003-07-28 11:50:32

Temat: pigułki anty
Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Cześć wszystkim!

Od ponad 2 lat biorę pigułki antykoncepcyjne i czuję się jak królik
doświadczalny.
Bo tak:
najpierw przez 1,5 roku był Cilest po którym prawie wpadłam w depresję.
Przestałam brać. Lekarka poradziła odstawić tabletki na 2 m-ce. Było w
porządku, ale, wiecie- zero komfortu psychicznego. Potem brałam Triregol.
Przytyłam. Dobre 8 kg. Poszłam znów po poradę: po 1 m-cu przerwy biorę(już mi
się kończy opakowanie) Harmonet. Jestem rozdrażniona i mam humory... Chyba
naprawdę przestanę na dobre brać te tabletki.
I w związku z tym rodzą mi się 2 pytania:
1. Dlaczego lekarze traktują kobiety eksperymentalnie? Dlaczego najpierw nie
zlecaja jakiś badań, nie robią wywiadu itp.? Czy to trudne?
2. Co w zamian? Gumka odpada! Nie cierpimy jej. Mam 26 lat i nie rodziłam...
Już boję się iść do lekarki, bo znów coś wymyśli, czego mój organizm nie
zaakceptuje. Jakimi kryteriami kierować się przy wyborze nowego lekarza?

Trochę dużo pytań mimo, że czuję się niby jestem wyedukowana (jednak wychodzi,
że nie bardzo).

Dzięki serdeczne za odpowiedzi.

Bionka

2. Data: 2003-07-28 13:27:58

Temat: Re: pigułki anty
Od: "lysy" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To tak jak moja żona tylko ona po pierwszych tabletkach powiedziała dość ,a
ja ją poparłem bo szkoda się truć :)

--
**************
Jesli czujesz sie maly, oszukany, smytny, pokonany, bezuzyteczny i w

3. Data: 2003-07-28 14:29:47

Od: "Robert Kuszyński" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jeśli nie rodziłas to powinnaś przyjmowac
tabletki o jak najmniejszym stęzeniu etinylestradiolu - 20 mcg
(chyba hormonet tyla ma)
Cilest zawiera znacznie wieksza ilość i jest przeznaczona dla
Pan, które rodziły raczej - potrzebują one wiecej estrogenu...
(być może zaobserwowałaś u siebie bolesność piersi)
mała ilośc zupełnie zapobiega ciązy, a również nie daje efektu tycia.

Co to testowania na kobietach ...
trudno czasami dobrac właściwy preparat do organizmu kobiety,
jak wiemy kobieta zmienną jest :)

Lekarze zwykle nie robia badań przed zapisaniem hormonów a to jest błąd
Co trzy ( 6) miesiace kobieta powinna wykonywać badania laboratoryjne
sprawdzajace funkcje wątroby

Pozdrawiam Robert

4. Data: 2003-07-28 19:28:59

Od: "Kasia" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

A nie myślałas czasem o spirali? Powiem Ci, że w moim przypadku się
sprawdziła i naprawdę byłam zadowolona. Można ją w każdej chwili usunąć więc
myślę, że możesz spróbować, ale decyzję pozostawiam Tobie.

Pozdrawiam
Kasia

5. Data: 2003-07-28 21:14:59

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Lekarze zwykle nie robia badań przed zapisaniem hormonów a to jest błąd

O jakich konkretnie badaniach myślisz? Chyba nie o badaniach hormonów?

6. Data: 2003-07-29 07:13:40

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@o...pl napisał(a):

> 1. Dlaczego lekarze traktują kobiety eksperymentalnie? Dlaczego najpierw
> nie zlecaja jakiś badań,

Bo nie ma badań umożliwiających określenie, jaka tabletka będzie najlepsza i
jak będzie tolerowana. Badania robi się głównie w celu określenia czy nie ma
przeciwwskazań.

>nie robią wywiadu itp.? Czy to trudne?

W ogóle? Tak wyciągają bloczek recept i srru? Bez jednego pytania?

JoP

7. Data: 2003-07-29 11:03:43

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Nie - bez przesady! Wywiad jest ale moim skromnym zdaniem książkowy i niepełny.
Bo pyt. typu kiedy ostatni okres, czy boli i gdzie i jak, jak się czuję po
pigułkach są powierzchowne. Jeszcze nie spotkałam ginekologa, który poświęciłby
mi więcej czasu niż 10 min. i gruntownie ze mną porozmawiał. Jeśli mam nawet
jakieś pytania czy obawy, to nie mam szans ich wypowiedzieć bo "następny
proszę" (niezależnie czy idę prywatnie czy "państwowo").

:P.

Bionka

8. Data: 2003-07-29 13:03:40

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@o...pl napisał(a):

> Nie - bez przesady! Wywiad jest ale moim skromnym zdaniem książkowy i
> niepełny.

A jesteś lekarzem, żeby stwierdzić, jaki jest pełny?

> [...]
> Jeśli mam nawet jakieś pytania czy obawy, to nie mam szans ich
> wypowiedzieć bo "następny proszę" (niezależnie czy idę prywatnie

Ilu ginekologów w ten sposób przetestowałaś?

Zwróciłaś komuś uwagę, że chciałaś porozmawiać, a nie dano Ci szansy?

JoP

P.S. Zostawiaj wrotkę i cytat.

9. Data: 2003-07-30 10:21:25

Temat: Re: [OT] pigułki anty
Od: Alinka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik b...@o...pl napisał:
> Cześć wszystkim!
>
> Od ponad 2 lat biorę pigułki antykoncepcyjne i czuję się jak królik
> doświadczalny.

(cut)

Witam,

Mam pytanie, troche OT, ale niekoniecznie. Od kilki lat biore specyfik o
nazwie Femoden. Ostatnio stwierdzilam, ze moznaby sprobowac przejsc na
cos innego, bardziej nowoczesnego. Wybralam Harmonet, gdyz jest lekiem
nowoczesniejszym i co wazniejsze - tanszym.

Pod koniec miesiaca wybieram sie do mojego lekarza w celu zbadania i
przepisania mi nowego leku.

Mam jednak pytanie co do momentu zmiany preparatu. Czy w momencie
przejscia na nowy lek bede musiala stosowac z partnerem dodatkowe
zabezpieczenia? Wiem, ze Harmonet posiada mniejsza dawke hormonow i do
konca nie wiem jak to bedzie z ta zmiana. Oczywiscie dowiem sie tez tego
od lekarza, ale Wasza opinia tez bedzie mile widziana.

Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam,
Alinka

10. Data: 2003-07-31 11:19:29

Od: "Sekret" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> konca nie wiem jak to bedzie z ta zmiana. Oczywiscie dowiem sie tez tego
> od lekarza, ale Wasza opinia tez bedzie mile widziana.

Mój lekarz twierdzi, że zmianę preparatu należy traktować tak jak zaczęłoby
się 'kurację' od początku. Wskazuje na to już sam fakt, ze nowe pigułki
zaczynasz brać nie po 7 - dniowej przerwie, ale w pierwszym dniu wystąpienia
krwawienia. Mnie polecał stosować dodatkowe zabezpieczenie.
A a popos kłopotów z dobraniem pigułek.
Mnie na przykład nie odpowiadają pigułki jednofazowe typu Marvelon, Mercilon
(mam plamienia więc ich działanie antykoncepcyjne jest wzmożone, bo kochać
też się wtedy nie mam ochoty;-) Doskonale za to funkcjonuję na Milvane :-)

M.

kucie serca
akupresura, refleksoterapia- gdzie kursy, szkolenia
Moczenie nocne
zapalenie?
antybiotyk a słońce