Obiad na smietniku

1. Data: 2003-03-15 14:33:08

Temat: Obiad na smietniku
Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zaplanowalam dzisiaj na drugie danie makaron tagliatelle z borowikami(o tej
porze roku wiadomo z suszonymi).Niewiem co zrobilam zle, bo sos grzybowy
wyszedl gorzki, zaznaczam, ze z tych samych grzybow mialam w tamtym tygodniu
pyszna zupe, a wiec to nie wina grzybow(juz myslalam,ze trujace), ani innych
skladnikow(olej orzechowy ,truflowy,smietana,pietruszka),moze ktos wie jaka
mogla byc przyczyna tej goryczki.Jesienia robilam to samo danie ze swiezych
grzybow i bylo pyszne!
pozdrawiam
Ilona

1. Data: 2003-03-15 14:41:15

Temat: Re: Obiad na smietniku
Od: "MaZi" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

oto co I.P. <i...@g...de> napisała:
> [...]
> orzechowy ,truflowy,smietana,pietruszka),moze ktos wie jaka mogla byc
> przyczyna tej goryczki.Jesienia robilam to samo danie ze swiezych

no wlasnie, przeczytaj ostatnie zdanie kilka razy ;-), IMO suszone grzyby
nadaja sie tylko do barszczu i bigosu, wszelkie makarony i nie tylko robi sie
ze _ swiezymi_ ewentualnie _mrozonymi_ grzybami!

--
Mariusz a.k.a MaZi at m...@h...pl
GG 1199353

1. Data: 2003-03-15 14:43:26

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sie
> ze _ swiezymi_ ewentualnie _mrozonymi_ grzybami!

Dzieki za odpowiedz, myslalam, ze jezeli mozna zupe z suszonych, to rowniez
sos.
Ilona

1. Data: 2003-03-15 14:57:20

Od: "MaZi" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

oto co I.P. <i...@g...de> napisała:
> Dzieki za odpowiedz, myslalam, ze jezeli mozna zupe z suszonych, to
> rowniez sos.
> Ilona

zupa a raczej barszcz to co innego, a propos mrozonych grzybow: dzis nie
moglem odmowic sobie kupienia paczki mrozonych kurek, jutro rano zrobie
jajecznice z kurkami i mam nadzieje, ze nie bedzie gorsza od tej ze swiezymi

Mariusz a.k.a MaZi at m...@h...pl
GG 1199353

1. Data: 2003-03-15 15:06:45

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:b4vdj8$lue$00$1@news.t-online.com,
I.P. <i...@g...de> a écrit:
> [...]
> orzechowy ,truflowy,smietana,pietruszka),moze ktos wie jaka mogla byc
> przyczyna tej goryczki.Jesienia robilam to samo danie ze swiezych

Sprawdz twoj olej orzechowy, on nieslychanie szybko jelczeje :-(

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-03-15 15:08:17

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sie
> ze _ swiezymi_ ewentualnie _mrozonymi_ grzybami!

Przepraszam najmocniej, ale nie moge sie zgodzic z szanownym Przedmówcą.
Wiele razy robiłam sos z suszonych grzybów. A gorycz moim zdaniem pochodzi z
lekkiego przypalenia - bo robiac sos z suszonych bardzo łatwo to zrobic i
wtedy wlasnie robią się paskudnie gorzkie! Pozdrawiam serdecznie, Agata
Nowicka

1. Data: 2003-03-15 15:18:50

Od: "MaZi" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

oto co Agata N. <a...@p...onet.pl> napisała:
> [...]
> zdaniem pochodzi z lekkiego przypalenia - bo robiac sos z suszonych
> bardzo łatwo to zrobic i wtedy wlasnie robią się paskudnie gorzkie!

no byc moze, dlatego napisalem IMO ;-)

pzdr

--
Mariusz a.k.a MaZi at m...@h...pl
GG 1199353

1. Data: 2003-03-15 15:39:53

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Sprawdz twoj olej orzechowy, on nieslychanie szybko jelczeje :-(
>
> Ewcia
>
> --
Sprawdzilam, jest ok,przechowuje w lodowce i zuzywam b. szybko, bo wlasnie
czytalam, ze on szybko jelczeje
Ilona

1. Data: 2003-03-15 15:45:31

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lekkiego przypalenia - bo robiac sos z suszonych bardzo łatwo to zrobic i
> wtedy wlasnie robią się paskudnie gorzkie! Pozdrawiam serdecznie, Agata
Chyba masz racje,byc moze patelnia byla zbyt goraca jak dla
grzybow,wystarczyl moment, nie zorientowalam sie, ale bylo moje zdziwienie
jak skosztowalam :-((
Dzieki, w przyszlosci bede ostrozniejsza i jeszcze raz sprobuje zrobic sos z
suszonych, mam dosyc duzo i musze je wykorzystac
pozdrawiam
Ilona

1. Data: 2003-03-15 16:09:36

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"I.P." <i...@g...de> wrote in message
> Witam!
> Zaplanowalam dzisiaj na drugie danie makaron tagliatelle z borowikami(o
tej
> porze roku wiadomo z suszonymi).

Masz 100% pewności, że wśród tych suszonych borowików nie zaplątał się jeden
goryczak łudząco do borowika podobny? (nietrujący tylko niejadalny z powodu
gorzkiego smaku)
Ja właściwie do każdego sosu do mięs dodaję suszone grzyby i jeszcze mi się
nie zdarzyło, żeby sos wyszedł gorzki.
Na temat olejów się nie wypowiadam, bo nie wiem - jeszcze mi żaden nie
zjełczał tak, żeby popsuć potrawę.
Anka

przechowywanie przepisów
dzien dobry i pytanie o kugiel