Obliczanie kosztów czynszu

1. Data: 2011-01-03 08:56:47

Temat: Obliczanie kosztów czynszu
Od: Kapsel <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taki problem, że szukam sobie mieszkania do kupienia, i nie do końca
ogarniam kwestię czynszu (o ile w to właściwe słowo?).

W niektórych ogłoszeniach podawana jest m.in. wysokość wspomnianego
czynszu, przykładowo:

"czynsz: 470zl (z zal. na wodę, CO, fundusz remontowy)"

Mieszkając w tym samym mieście w (jak uważam) podobnej jakości dzielnicy, w
mieszkaniu o podobnej powierzchni, płacę obecnie czynsz znacząco niższy,
tyle że zawiera on nieco inne elementy :) (CO, woda, prąd), do tego stała
kwota komornego (znów nie wiem czy dobre słowo ;), dla wynajmującego (w tym
zawiera się już fundusz remontowy i inne opłaty stałe).

Zastanawiam się teraz jak to działa? Czy taka różnica w cenie bierze się z
tego, że:
- czynsz liczony jest za większą niż 1 liczbę osób,
- obecni mieszkańcy są rozrzutni i stąd wysokie opłaty (CO, woda)
- fundusz remontowy jest drogi (nie mam pojęcia ile to może wynosić?)
- cokolwiek innego o czym nie wiem ;]

Ogółem mam taką ciężką myśl, że kupowanie mieszkania na kredyt jest dużo
trudniejsze niż zakładałem, bo przy takich kosztach eksploatacyjnych to
razem wychodzą już znaczące kwoty :| Ale może czegoś nie wiem, nie
rozumiem?

--
Kapsel
http://kapselek.net

2. Data: 2011-01-03 10:08:11

Temat: Re: Obliczanie kosztów czynszu
Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przykład z życia:
Dwa niemal identyczne mieszkania z podobnego rocznika, tu i tam na 1 osobę itp. w
dwóch różnych wspólnotach mieszkaniowych zaliczki
miesięczne niemal jak 2:1
I jeszcze do tego użytkowanie wieczyste jak 10:1

Generalnie największe pozycje w budżecie to:
a) ochrona (budynek, garaż, osiedle);
b) wynagrodzenie zarządcy/zarządu/administratora;
c) CO;
d) sprzątanie.

-----

3. Data: 2011-01-03 12:14:59

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kapsel <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
>- obecni mieszkańcy są rozrzutni i stąd wysokie opłaty (CO, woda)
>- fundusz remontowy jest drogi (nie mam pojęcia ile to może wynosić?)

Wszystko zalezy, czy to jest wpolnota mieszkaniowa czy moze spoldzielnia.
Podam Ci na przykladzie mojej krewnej, ktora mieszka w mieszkaniu 50m.kw.
we wpolnocie mieszkaniowej.

Czynsz to obecnie 230zl (wiem, bo place jej rachunki) W tym czynszu jest:
- oplata dla administratora (czyli jego wynagrodzenie liczone od metra kw)
- CO- ryczaltowe, stawka ustalana raz do roku, raz w roku doplaty lub zwroty
- wywoz smieci (na 1 osobe)
- biezace zuzycie wody
- oplata za prad wspolny (np. klatka schodowa)
- fundusz remontowy - cena ustalana na zebraniach mieszkancow raz do roku

Do tego dochodzi osobno gaz, prad i telefon, ale to jakby jest poza
tematem.

Czynsz zwieksza sie gdy:
- zuzyje sie wiecej wody
- domelduja sie kolejne osoby
- wspolnota mieszkaniowa podejmie w drodze uchwaly podwyzszenie wynagrodzenia
dla zarzadcy, skladek na fundusz itp.

Tak wiec jak mozna wywnioskowac z powyzszego, czynsze moga znaczaco sie roznic
w kazdym z przypadkow i tak naprawde sam nie zgadniesz, co akurat na to wplywa

4. Data: 2011-01-03 12:35:51

Od: "Jan Kowal" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przesmiewca" <p...@v...com.pl> napisał w wiadomości
> Wszystko zalezy, czy to jest wpolnota mieszkaniowa czy moze spoldzielnia.
> Podam Ci na przykladzie mojej krewnej, ktora mieszka w mieszkaniu 50m.kw.
> we wpolnocie mieszkaniowej.

Zależy też od miejscowości.

5. Data: 2011-01-03 13:40:31

Od: Kapsel <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 3 Jan 2011 11:08:11 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

> Generalnie największe pozycje w budżecie to:
> a) ochrona (budynek, garaż, osiedle);
> b) wynagrodzenie zarządcy/zarządu/administratora;
> c) CO;
> d) sprzątanie.

Punktów b i d nie brałem wcześniej pod uwagę, a faktycznie mogą też wpłynąć
na wysokość sumarycznych kosztów... dzięki.

--
Kapsel
http://kapselek.net

6. Data: 2011-01-03 13:44:14

Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Jan 2011, Kapsel wrote:

> Mam taki problem, że szukam sobie mieszkania do kupienia, i nie do końca
> ogarniam kwestię czynszu (o ile w to właściwe słowo?).

...niewłaściwe :)

> kwota komornego (znów nie wiem czy dobre słowo ;)

To jest właśnie czynsz, definicja w Kodeksie Cywilnym.
Czynsz to opłata *za wynajem*, za "oddanie do użytkowania"
(a nie pokrycie kosztów tego użytkowania!), czyli to co
wpływa do kieszeni właściciela (a nie wodociągów, śmieciarzy
itede)

Ale dość powszechnym jest przekręcanie znaczenia, niestety
(bo komu by się chciało mówić i pisać "opłaty eksploatacyjne" :D)

pzdr, Gotfryd

7. Data: 2011-01-03 13:44:54

Od: Kapsel <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 03 Jan 2011 13:14:59 +0100, Przesmiewca napisał(a):

> Wszystko zalezy, czy to jest wpolnota mieszkaniowa czy moze spoldzielnia.
> Podam Ci na przykladzie mojej krewnej, ktora mieszka w mieszkaniu 50m.kw.
> we wpolnocie mieszkaniowej.

Widzę w takim razie muszę jeszcze doczytać, czym się różni spółdzielnia od
wspólnoty.

Ogółem uważam, że temat jest ciekawy, bo ludzie biorą kredyty hipoteczne na
30 lat, a jakoś poza wysokością samej raty nie widziałem żadnych dyskusji
nt. wysokości czynszów. A czynsze przecież na przestrzeni lat też mogą się
zmienić i chyba istnieje możliwość, że z jakichś powodów (albo i
przekrętów) czynsz stanie się boleśnie wysoki... a znów mając na głowie
kredyt, ciężko nagle szybko się przeprowadzić i jeszcze dobrze sprzedać
stare mieszkanie, gdzie koszty utrzymania będą wysokie :|

Wygląda, że jednym z pierwszych pytań jakie należy zadawać przy rozważaniu
zakupu nieruchomości, będzie wysokość kosztów utrzymania.

--
Kapsel
http://kapselek.net

8. Data: 2011-01-03 15:30:56

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>

> Wygląda, że jednym z pierwszych pytań jakie należy zadawać przy rozważaniu
> zakupu nieruchomości, będzie wysokość kosztów utrzymania.

Eureka!

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

9. Data: 2011-01-03 15:47:52

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przesmiewca" napisał w wiadomości grup
com...

> Tak wiec jak mozna wywnioskowac z powyzszego, czynsze moga znaczaco sie
> roznic
w kazdym z przypadkow i tak naprawde sam nie zgadniesz, co akurat na to
wplywa

Akurat we wspólnocie to nie jest kwestia zgadywania tylko banalnego
sprawdzenia w radzie wspólnoty - wszystko jest jawne.

Feah

10. Data: 2011-01-03 16:58:16

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> napisał(a):

>Akurat we wspólnocie to nie jest kwestia zgadywania tylko banalnego
>sprawdzenia w radzie wspólnoty - wszystko jest jawne.

Jasne, ze jawne, ale nei zgadniesz pytajac na grupie.

Długa kołdra i do tego poszwa
Mlynek do zlewozmywaka dwukomorowego.
mam do sprzedania mnóstwo świetnego AGD :)))
Discount Wholesale Affliction Jeans Armani Jeans Christian Audigier Jeans True Religion Jeans and so on <free shipping paypal payment> (http://www.24hour-buy.c om/ )
Jakiego kleju użyć?