Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze Obniżanie ocen za rozmowę

Grupy

Szukaj w grupach

 

Obniżanie ocen za rozmowę

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 682


« poprzedni wątek następny wątek »

371. Data: 2006-09-28 13:46:06

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmow
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message news:efgiu0$8vk$1@news.onet.pl...

>> Nixe Ty juz naprawde przesadzasz. Pani ma sie dostaosowac do potzreb i
>> wypadkow 23-30 dzieci??
>
> Pani powinna dostosowywać się do zaistniałych sytuacji.
> Jeśli na kartkówki ciągle spóźnia się ileś procent dzieci (z różnych
> przyczyn), to logicznie jest robić kartkówki później (nijak nie
> wykluczając
> kar za spóźnianie). Przecież w wielu szkołach tak to właśnie wygląda.


rozbrajasz mnie. jak to dobrze, ze ja nie uczylam sie w takiej szkole, ani
moje dziecko. nawet teraz w Poslkiej szkole jest zarzadzenie, iz jesli
dziecko sie spozni nawet 5 min, nie moze wejsc do klasy, rodzic ma czekac z
nim na lekcje nastepna. i ja to rozumiem, i nie mam NIC przeciwko temu- bo
ja sie nie spozniam do pracyi rozumiem co to punktulanosc. to nie pani ma
sie dostosowac to uczniowie maja. bo spoznienie przeszkadza, bo
dezorganizuje, bo stale dzrzi otawrte, ktos wchodzi, przeszkzda, nauczyciel
nie moze prowadzic wykladu, bo chce zrobic cos co zapalanowal o tej
konkretenej godzinie. ale to jakby zaczyna sie ukladac w jedna calosc, te
nasze dewagacje na temat synkow na basenach i dostsowaniem swiata/siebie
wgaldem siebie...

>
>> ale widac Pani woli miec z glowy takei sytuacje
>
> No cóż. Nie można zjeść ciastka i mieć ciastka.
> Pani ma problem, ale zamiast rozwiązać go ludzku, to powiększa go sobie o
> jeszcze jeden problem w postaci dylematu, co zrobić z delikwentami, którzy
> spóźniają się na pierwsze pięć minut lekcji.
> A rozwiązanie jest proste.

i ja je widze w zaproponowanym ale nie przez Ciebie. Ty proponuejsz imo
degrengolade.

> Poza tym może też robić kartkówki na początku lekcji, ale
> niezapowiedziane -
> wtedy procent dzieci spóźniających się celowo będzie dużo mniejszy.

to moze niech dzieci kombinujace jednak doja do wniosku, ze kombinowanie nie
poplaca na dluzsza mete. lepiej zyc uczciwie i byc punktulanym- bo
punktulanosc to szacunek dla innych.

>
>> osobiscie wolalabym zeby
>> klasowka zawsze byla na poczatku lekcji
>
> Osobiście wolałabym, by klasówek w ogóle nie było :)

:)

>
>> bo ja z tych co sie denerwuja, i
>> cala lekcje bym myslala o tych ostatnich 15 min nie skupiajac sie na tym
> co
>> pani mowi.
>
> Przecież klasówek i kartkówek nie robi się tylko i wyłącznie na pierwszych
> lekcjach, ale także na późniejszych. Tak czy siak zawsze może zaistnieć
> sytuacja, ze przez pół dnia będziesz denerwować się klasówką na 5.
> godzinie
> lekcyjnej.

a i owszem. ale my mowimy o tej pierwszej lekcji.


iwon(K0a

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


372. Data: 2006-09-28 13:57:01

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmow
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> napisał

> rozbrajasz mnie. jak to dobrze, ze ja nie uczylam sie w takiej szkole, ani
> moje dziecko.

W jakiej? Takiej, gdzie kartkówki pisuje się pod koniec lekcji?
Nie bardzo rozumiem, co w tym jest takiego dziwnego?

> nawet teraz w Poslkiej szkole jest zarzadzenie, iz jesli
> dziecko sie spozni nawet 5 min, nie moze wejsc do klasy, rodzic ma czekac
z
> nim na lekcje nastepna.

Wybacz, ale pierwszy raz słyszę o takim zarządzeniu.
A tym bardziej o czekaniu rodzica (???) z dzieckiem na następną lekcję.

> to nie pani ma sie dostosowac to uczniowie maja. bo spoznienie
przeszkadza, bo
> dezorganizuje, bo stale dzrzi otawrte, ktos wchodzi, przeszkzda,
nauczyciel
> nie moze prowadzic wykladu, bo chce zrobic cos co zapalanowal o tej
> konkretenej godzinie.

Dlatego właśnie piszę - gdyby kartkówka była pod koniec lekcji i w dodatku
niezapowiedziana, to procent osób celowo spóźniających się spadłby
drastycznie. Nie wiem, jak Ci to lepiej wytłumaczyć, żebyś załapała.

> > Poza tym może też robić kartkówki na początku lekcji, ale
> > niezapowiedziane - wtedy procent dzieci spóźniających się celowo będzie
dużo mniejszy.

> to moze niech dzieci kombinujace jednak doja do wniosku, ze kombinowanie
nie
> poplaca na dluzsza mete. lepiej zyc uczciwie i byc punktulanym- bo
> punktulanosc to szacunek dla innych.

To to "niech" - powiedz im to.
Ja wolałabym załatwić to sposobem i podstępem.
Właśnie poprzez zmianę zasad, o której piszę.
Nie ułatwiałabym kombinowania właśnie dzięki temu, że klasówki robiłabym pod
koniec lekcji.
Tym samym dzieciakom nie chciałoby się po prostu spóźniać, bo po co?

> > Przecież klasówek i kartkówek nie robi się tylko i wyłącznie na
pierwszych
> > lekcjach, ale także na późniejszych. Tak czy siak zawsze może zaistnieć
> > sytuacja, ze przez pół dnia będziesz denerwować się klasówką na 5.
> > godzinie lekcyjnej.

> a i owszem. ale my mowimy o tej pierwszej lekcji.

A jaka to różnica? Zasada pozostaje ta sama.

N.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


373. Data: 2006-09-28 15:13:58

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmow
Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
news:efghp9$dkl$2@atlantis.news.tpi.pl...

>> Wyparłaś ze swojej świadomości te traumatyczne przeżycia ;-)
>
> Oj tam od razu traumatyczne. "Za moich czasów" pała była czymś normalnym.

A to tu chyba zależy od dziecka. Pamiętam że na mnie w 1 klasie podstawówki
nie zrobiła wrażenia dwója [1] a koleżanka w tej samej klasie wpadła w
histerię
gdy dostała 5-.


> Czasy, w których jedną oceną niedostateczną można dziecku zwichnąć
> psychikę na całe życie, nadeszły później :-)

Bo to wszystko przez te mamuśki ;-)

[1] opowieść mojej mamy: Chodziłam do 1 klasy. Dojeżdzałam do szkoły
autobusem szkolnym więc mama wychodziła po mnie na przystanek. No i
idzie i widzi że idę z koleżanką z klasy Luizą. Luiza płacze, szlocha a ja
skaczę w koło niej i ją pocieszam. Podchodzi do nas moja mama i się pyta
co się stało? Luiza na to że dostała 4. Mama sobie pomysłała 'skoro Luiza
dostała 4 i tak rozpacza to Sylwunia pewnie dostał 5 skoro taka radosna'
I pyta się: a ty Sylwuniu co dostałaś? Pewnie 5? A ja na to z rozbrajającym
uśmiechem: nie, dwóję!

No ale ja to wogle miałam poprawne z zachowania w 1 klasie ;-)

Sylwia


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


374. Data: 2006-09-28 17:14:30

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: "zona alberta" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora


"koliko" <j...@a...pl> wrote in message
news:451acbaf$0$17971$f69f905@mamut2.aster.pl...

> Oni im obniżyła o jeden stopień - z piątek na czwórki.
>
> Jeden punkt zaważył o takim spadku oceny?

Pisząc jeden punkt miałam na myśli jeden stopień. Punkty były w klasie
III jeszcze się nie przestawiłam :-)

A to _zupełnie_ zmienia postać rzeczy.

--
Ewa (30.4), Julka (4), Zuza (2.1)
http://julka.gourl.org , http://zuza.gourl.org

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


375. Data: 2006-09-28 19:03:54

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 13:03:47 -0500, Iwon(k)a napisał(a):

> chcesz powiedziec, ze jak sie sciaglao w szkole na klasowkach majac zeszyty
> pod lawka to moi nauczciele widzieli to tylko nic nie mowili??

Akurat w rozmowie z Kingą chodziło o coś innego. Nie o ściąganie tylko o
samo to, że zza biurka wiele rzeczy widać, o których się dzieciom wydaje,
że nie widać. W ogóle z tej drugiej strony to całkiem inaczej niż w ławce.


--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


376. Data: 2006-09-28 19:05:39

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 28 Sep 2006 08:10:38 -0500, Iwon(k)a napisał(a):

> mi chodzilo o nauczycieli w podstwowce, na mniej znaczacych egzaminch jakim
> jest matura.

Ale jakie to ma znaczenie, czy to podstawówk czy matura i tu i tu byli
tacy, którzy udawali, że nie widzą i tacy, co nie odpuścili.
--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


377. Data: 2006-09-28 19:15:43

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 28 Sep 2006 08:42:09 +0200, gazebo napisał(a):

> konsekwencja to wazna sprawa,

No i konsekwentnie może taki delikwent napisać ten sprawdzian pomimo
spóźnienia, albo w innym terminie.
--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


378. Data: 2006-09-28 19:17:24

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmow
Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 28 Sep 2006 10:42:57 +0200, Radek napisał(a):

> Nauczycielka wyjmuje sobie 10 minut z lekcji, żeby odpytać dzieciaki,
> a Ty proponujesz jej, żeby wyjęła kolejne 10 minut bo jednemu
> się "popsuł budzik"...

A co ma do wyjęcia? Przecież go posadziła z dala od innych, ma na niego
okoi może spokojnie prowadzić zajęcia.
--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


379. Data: 2006-09-28 19:19:21

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmow
Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 28 Sep 2006 10:54:22 +0200, Agnieszka napisał(a):

> Wiesz, roszczeniowość niektórych rodziców jest nieskończona... Tak z
> obserwacji :-)

noooooooooo, mieliśmy przykład w innym wątku.
A myślisz, że gdy dziecko dostanie pałę z kartkówki, której nie napisało to
mamusia nie wpadnie??
--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


380. Data: 2006-09-28 19:26:56

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmow
Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 28 Sep 2006 11:14:12 +0200, Radek napisał(a):

> A co jeśli te pozostałe 35 minut ledwo jej starcza
> na przeprowadzenie lekcji?

??
Skoro planowała kartkówkę, to i lekcję tak zaplanowała żeby te 35 minut
wystarczyło.
--
Elżbieta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 ... 30 ... 37 . [ 38 ] . 39 ... 50 ... 69


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

problemy z czytaniem
dwa tygodnie na poprawę
Wszystko jest 'głupie'
[OT & trolling] basen a wielka polityka
Superniania

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych

zobacz wszyskie »