Obraz psychopaty

1. Data: 2010-06-11 20:12:44

Temat: Obraz psychopaty
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr został skierowany do szpitala wyrokiem sądu, kiedy złamał
postanowienia zwolnienia warunkowego z więzienia. Od młodzieńczych lat
brał narkotyki i nadużywał alkoholu, po czym stawał się bardzo
wojowniczy i brał się do bójek. Obecny wyrok otrzymał za znęcanie
telefoniczne; przedtem oskarżono go o niszczenie cudzej własności i
złośliwe okaleczenie. Przyznawał się bez skrępowania do okradania
rodziny i znajomych. Stwierdzono u niego psychopatię, czyli "
aspołeczne zaburzenie osobowości ". Swego czasu modny był również
termin " socjopatia " . Bez względu na nazwę, oznakami tego zaburzenia
są oszukiwanie i zuchwałe lekceważenie innych. Stała
nieodpowiedzialność psychopaty nie rodzi u niego żadnych wyrzutów
sumienia, a jedynie obojętność na ból emocjonalny, który może sprawić
innym. Piotrowi na przykład była zupełnie obca myśl, że to, co robi,
może ranić uczucia innych. Podczas narad rodzinnych, kiedy matka
mówiła, jakie cierpienie zadaje rodzinie, Piotr był zaskoczony i
przyjmował postawę obronną, nazywając siebie " Ofiarą ". Nie potrafił
dostrzec, że wykorzystuje rodzinę i przyjaciół do swoich celów, ani
zauważyć, że sprawia im ból. Dla psychopaty inni ludzie są zawsze "
tym ", rzeczą, którą można wykorzystać i porzucić. Główny test do
wykrywania psychopatii zawiera miarę " makiawelicznego egocentryzmu"
obejmując takie punkty, jak zgadzanie się ze stwierdzeniem w rodzaju"
Zawsze dbam o swoje własne interesy, zanim zacznę się przejmować
sprawami innego faceta" . Psychopaci są najbardziej prawdopodobnymi
kandydatami na więźniów. Jeśli chodzi o empatię, psychopaci wogóle jej
nie mają: szczególną trudność sprawia im rozpoznawanie strachu lub
smutku na twarzach lub w głosach innych osób. Badania z wykorzystaniem
obrazowania mózgu, których poddano grupę psychopatycznych przestępców,
świadczą o pewnym braku w obwodzie nerwowym, którego ośrodkiem jest
ciało migdałowate, w module mózgu odgrywającym decydującą rolę w
odczytywaniu tego konkretnego zakresu emocji, oraz o brakach w
obszarze przedczołowym, który chamuje impulsy. Więzi emocjonalnie
sprawiają normalnie, że odczuwamy niepokój czy cierpienie, które
wyraża inna osoba, ale psychopaci nie reagują w ten sposób; ich
szczególnie ukształtowane osoby znieczulają ich na cały zakres emocji
o spektrum cierpienia. Okrucieństwo psychopatów okazuje się prawdziwą
"nieczułością", ponieważ są dosłownie odrętwiali w obiczu bólu, nie
mają radaru do wykrywania ludzkiego cierpienia. Większość dzieci
porusza widok innego dziecka, które jest rozłoszczone, przestraszone
albo smutne, starają się więc pomóc mu poczuć się lepiej. Początkujący
psychopata nie dostrzega jednak emocjonalnego bólu innych, nie używa
więc żadnych wewnętrznych hamulców dla swojej podłości czy
okrucieństwa. Męczenie zwierząt przez dzieci jest zwiastunem
psychopatii w wieku dojrzałym. Do innych ostrzegawczych oznak należą
zastraszanie rówieśników, wszczynanie bójek, wymuszanie stosunków
seksualnych, podpalanie i inne przestępstwa przeciwko własności i
zdrowiu. Jeśli traktujemy kogoś jak rzecz, łatwiej jest nam znęcać się
nad nim, wykorzystywać albo robić z nim jeszcze gorsze rzeczy.
Bezduszność ta osiąga szczyt u psychopatycznych przestępców, takich
jak seryjny morderca czy nałogowy prześladowca w rodzaju tych, którzy
molestują dzieci. Ich bezwzględność świadczy o tym, jak patologicznie
są zdezorientowani, kiedy chodzi o współodczuwanie cierpień ich ofiar.
Pewien siedzący w więzieniu gwałciciel powiedział nawet o przerażeniu
swoich ofiar; " Naprawdę tego nie rozumiem. Sam się kiedyś bałem i nie
było to nieprzyjemne".

2. Data: 2010-06-11 20:21:34

Temat: Re: Obraz psychopaty
Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

glob pisze:
> Piotr został skierowany do szpitala wyrokiem sądu, (ciach) > Stwierdzono u niego
psychopatię, czyli "
> aspołeczne zaburzenie osobowości ". (ciach) Jeśli chodzi o empatię, psychopaci
wogóle jej
> nie mają (ciach).

Zapomnialeś dodać "zbieżność imion przypadkowa" ;)

E.

3. Data: 2010-06-11 20:26:32

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

E. napisał(a):

> Zapomniale� doda� "zbie�no�� imion przypadkowa" ;)
>
> E.
W książce o ponurej trójcy czyli narcyzm, makiawelizm, pschypatia było
peter, a więc piotr :)

4. Data: 2010-06-11 21:55:55

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

glob napisał(a):

> W książce o ponurej trójcy czyli narcyzm, makiawelizm, pschypatia było
> peter, a więc piotr :)

Ale ten peter to wcale nie musi być zbieg okolicznosci ,no jeśli
pimpuś siedzi na p3 to tacy więźniowie wracają do celi tylko na noc,
czyli w dzień pracuje i przychodzi do więzienia tylko na noc, może
miec kompa pod celą i razem z kumplem tu pisali. Na 95% procent peter
to pimpuś:)
No ale zobacz ,zaczął cenzurować grupę, pokrzywdził ludzi i odrazu na
wypominanie reagował jako osoba " ofiara" niedocierało do niego że
krzywdzi ludzi, to on czuł się napadnięty. Teraz największe zbrodnicze
systemy, w każdym gdzie ważna była ideologia a nie ludzie, zwycięsko
zajmowali władzę psychopaci ,im bardziej ida oderwana od
człowieczeństwa, tym bardziej u władzy mamy psychopatów, narcyzów,
makiawelików .Tak jak Stalin to psychopata, Fiurerek
psychopata ,Kościół psychopaci i wszelkiego rodzaju wynaturzeńcy
( najgorsi, po to są na czarno bo to smoła). Więc takie systemy
przyciągają zaburzeńców, czy też ludzi o zaburzonych relacjach
społecznych jakie nie potrafią na wsi dobrze się wykształcić , im
system bardziej nieludzki tym bardziej przyciąga zimnych ludzi , jak
kk narcystyczną ikselkę i oni wszyscy są zdezorientowani emocjonalnie,
czyli zimnymi dogmatom okaleczają ludzi przypisując sobie dobro, nie
widząc krzywdy ludzi.
A pimpuś cenzurujący, przecież pokazał dokładnie cenzurę komuszą czy
katolicką, czy tej jego nazizm wywyższania z czystej próżności. Ból to
podstawa rzeczywistości , dotyczy każdego istnienia, czyli im bardziej
ludzie uciekający od rzeczywistości w systemach, tym bardziej obojętni
na rzeczywistość się stają i współodczuwanie do innych istnień.

5. Data: 2010-06-11 22:51:15

Od: koleszka <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Cze, 22:21, "E." <e...@o...pl> wrote:

> Zapomnialeś dodać "zbieżność imion przypadkowa" ;)

Gdyby tak dopisał, byłoby to jawną prowokacją z jego strony. Wówczas
słusznie "nasz" Piotr mógłby to odebrać jako aluzje do jego osoby. A
jednak tego nie zrobił - chyba że nie czytał. ;)

Moim zdaniem z tekstu globa w żaden sposób nie wynika, że kierował te
słowa do Piotra - Pimpusia.

k.

6. Data: 2010-06-11 23:26:18

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

koleszka napisał(a):

> [...]
> jednak tego nie zrobił - chyba że nie czytał. ;)
>
> Moim zdaniem z tekstu globa w żaden sposób nie wynika, że kierował te

Naiwniak, ale trochę masz rację ,pimpuś jest tu również mało znaczący
w stosunku do problemu, on o pimpusia jedynie zatrąca.

7. Data: 2010-06-11 23:38:33

Od: koleszka <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Cze, 01:26, glob <r...@g...com> wrote:

> Naiwniak, ale trochę  masz rację ,pimpuś jest tu również mało znaczący
> w stosunku do problemu, on o pimpusia jedynie zatrąca.

A jednak? O Ty... A ja prawie uwierzyłem, że to naprawdę zbieg
okoliczności z tymi imionami. ;)

k.

8. Data: 2010-06-11 23:52:27

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

koleszka napisał(a):

> A jednak? O Ty... A ja prawie uwierzyłem, że to naprawdę zbieg
> okoliczności z tymi imionami. ;)
>
> k.

No bo z imionami to zbieg okoliczności, ale tamat ciekawy moim
zdaniem , a że zatrąca o pimpusia to już nie moja wina. Ale pewne
zachowania Pimpusia stają się zrozumiałe, nawet uważam że pimpuś jest
potrzebny grupie........jako świnka laboratoryjna:)

9. Data: 2010-06-12 00:04:31

Od: koleszka <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Cze, 01:52, glob <r...@g...com> wrote:

> [...]
> zachowania Pimpusia stają się zrozumiałe, nawet uważam że pimpuś jest
> potrzebny grupie........jako świnka laboratoryjna:)

Nosz... To słusznie Cię nie posądzałem o jawną i perfidną prowokację,
z wyraźnym wskazanie imienia osoby do której ją kierujesz. :)

Co do samej psychopatii, nie żebym opowiadał się po czyjejś stronie
(obecnie znów Sendera, z tego co doczytałem) - nie chcę być stronniczy
po prostu. Tak dla jasności - nic do nikogo tutaj nie mam.;) Uważam
jednak, że samo pisanie tu na grupę to zdecydowanie za mało żeby komuś
przypisywać czy nawet sugerować cechy takiego kalibru jak psychopatia
na przykład. Bez względu na to co kto pisze i jak pisze tu tworzy się
często pozy, przeprowadza prowokacje, obserwacje i tym podobne
historie. Trudno więc kogokolwiek tu oceniać bo nie sposób odróżnić
prawdę od fałszu.

k.

10. Data: 2010-06-12 00:29:02

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

koleszka napisał(a):

> [...]
> często pozy, przeprowadza prowokacje, obserwacje i tym podobne
> historie. Trudno więc kogokolwiek tu oceniać bo nie sposób odróżnić

Za bardzo wszystko analizujesz, do tych analiz dokładasz kolejny worek
i nie potrafisz dokonać syntezy zjawisk......wszystko ci się rozłazi,
następnie racjonalizujesz tą wadę jako otwartość na innych i ich
niegenerealizowanie.
Normalnie umysł funkcjonuje miedzy analizą i syntezą, najpierw
analizuje następnie sumuje, wyciąga wnioski i ma pewien skład
wiedzowy,który zawsze może poddać dalszej analizie, gdy dowie się
czegoś nowego, masz przechył w analizie.....to może być spowodowane
wieloma rzeczami.........ale widzisz coś już o tobie wiem, coś da się
zaobaczyć, po tym co piszsz.:)

SYLINKOWI
Tyle zalet w jednym człowieku?
Z porannej Prasy