Obyś miał wysoki cholesterol :-)

31. Data: 2015-11-01 15:36:50

Temat: Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message
news:n157a8$hbm$1@usenet.news.interia.pl...

> Holesterol to grupa związkuw, kture są tłuszczami.
> Tłuszcze są szersza grupą.
> Nawet laik wie, że mamy holesterol dobry i zły,
> czyli sa rużne związki zwane holesterolem.

Tylko laik może mieć faktycznie takie, blade, pojęcie... :-)

Tymczasem prawda jest taka, że cholesterol należy do steroli.
Sterole to grupa wielu związków a cholesterol jest JEDEN!
Trójglicerydy to tłuszcze, tłuszcze są faktycznie grupą związków.
Zarówno sterole (z cholesterolem) jak i tłuszcze (z trójglicerydami,
np. z masełka) wszystkie razem należą do większej grupy: LIPIDY.

Że też się Wam chce w kółko błędy powtarzać zamiast sięgnąć do
jakiejś mądrej ksiażki i sprawdzić swoją wiedzę, choćby encyklopedii.

32. Data: 2015-11-01 15:51:07

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A już Twoje stwierdzenie że tłuszcz może być białkiem jest żałosne.

Jak zwykle podeprę się encyklopedią:"
TŁUSZCZE....
; w niewilkich ilościach występują we wszystkich komórkach [na poczatku
akapitu były wymienione organizmy zwierzęce, pewnie zwierżat dotyczy słowo
wszystkie]...bądź jako t. wolne, bądź (najczęściej) w postaci połączeń z
innymi lipidami i białkami (lipoproteidy).
..."

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

33. Data: 2015-11-01 16:00:33

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko laik może mieć faktycznie takie, blade, pojęcie... :-)
>
> Tymczasem prawda jest taka, że cholesterol należy do steroli.
Prawda.
> Sterole to grupa wielu związków a cholesterol jest JEDEN!
NIE.
> Trójglicerydy to tłuszcze,
Prawda.
> tłuszcze są faktycznie grupą związków.
Prawda.
> Zarówno sterole (z cholesterolem) jak i tłuszcze (z trójglicerydami,
> np. z masełka) wszystkie razem należą do większej grupy: LIPIDY.
Lipidy i tłuszcze w pojęciu tablic biologicznych to to samo.
Natomiast według encylkopedi lipidy to tłuszczowce, czyli wszystko co
zawiera "długołańcuchowe kwasy tłuszczowe".

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

34. Data: 2015-11-01 16:58:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 1 Nov 2015 08:36:50 -0600, Pszemol napisał(a):

> [...]
>
> Że też się Wam chce w kółko błędy powtarzać zamiast sięgnąć do
> jakiejś mądrej ksiażki i sprawdzić swoją wiedzę, choćby encyklopedii.

...jako i Ty sam zrobiłeś. Brawo!
--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

35. Data: 2015-11-01 22:09:01

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> ...jako i Ty sam zrobiłeś. Brawo!

Zawsze tak robię gdy mam wątpliwości... zamiast, jak Ty, pleść
na upartego wierutne bzdury i jeszcze bez ambicji do błędu
się nigdy nie przyznać i nie poprawić...

36. Data: 2015-11-01 22:10:52

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wszystkie]...bądź jako t. wolne, bądź (najczęściej) w postaci połączeń z
> innymi lipidami i białkami (lipoproteidy).

Pomieszałaś "tłuszcze występują w połączeniu z białkami"
i wyszło Ci "tłuszcze mogą być białkiem" - kariery nie rozbiłabyś
w żadnym zawodzie który wymaga precyzji i uwagi na detale.

37. Data: 2015-11-01 22:21:36

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Prawda.
> NIE.

To, o czym myślisz jako "cholesterol", to są te Twoje lipoproteiny,
nie cholesterol. Czyli cholesterol upakowany w paczki razem
z białkiem aby dało się go mieszać i transportować z wodnistą
krwią. I wtedy masz low-density lipoprotein (LDL), które transportują
cholesterol z wątroby do innych komórek w ciele i high-density
lipoprotein (HDL), który transportuje cholesterol w drugą stronę,
z komórek w całym ciele do wątroby. Ten cholesterol który jest
w proteiny zapakowany jest tylko jeden i ten sam, u mnie, u Ciebie,
u XL-ki czy w kurzych jajkach... Jeden i ten sam związek chemiczny.

> Prawda.
> Prawda.
> Lipidy i tłuszcze w pojęciu tablic biologicznych to to samo.

Nie wiem co to jest "w pojęciu tablic biologicznych" :-)
Lipidy to szersze pojęcie, po prostu.
Do tej grupy należą tłuszcze i sterole.
Stokrotka, nie ma się o co kłócić, bo takie są FAKTY.

> Natomiast według encylkopedi lipidy to tłuszczowce, czyli wszystko co
> zawiera "długołańcuchowe kwasy tłuszczowe".

Czyli sterole (jak cholesterol), tłuszcze (jak trójglicerydy) oraz
inne związki to wszystko są lipidy. Dokładnie tak od początku piszę.

38. Data: 2015-11-01 23:29:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 1 Nov 2015 15:09:01 -0600, Pszemol napisał(a):

> Zawsze tak robię gdy mam wątpliwości... zamiast, jak Ty, pleść
> na upartego wierutne bzdury i jeszcze bez ambicji do błędu
> się nigdy nie przyznać i nie poprawić...

Niby CO? Poprawiłam _Ciebie_ - bo nie wyczytałeś w guglu, że to _wątroba_
jest organem metabolizującym cholesterol. I skończ już z tym wykręcaniem,
bo Ci o ceramice przypomnę i wielu wielu innych rzeczach.

39. Data: 2015-11-02 03:24:03

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Niby CO? Poprawiłam _Ciebie_ - bo nie wyczytałeś w guglu,
> że to _wątroba_ jest organem metabolizującym cholesterol.

Bo nie kwestionowałem żadnej tezy o wątrobie, oj biedaku...
Kwestionowałem tezę o *rozbijaniu* kurzego cholesterolu
na czynniki pierwsze aby go ponownie syntezować jako ludzki :-)
Ty dalej nie rozumiesz ile i gdzie bzdury nawypisywałaś?

> I skończ już z tym wykręcaniem,
> bo Ci o ceramice przypomnę i wielu wielu innych rzeczach.

O jakiej znowu ceramice, słonko?? :-)
Może przypomnij mi o neutralizowaniu pH cukrem, co?

40. Data: 2015-11-02 10:01:44

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pomieszałaś "tłuszcze występują w połączeniu z białkami"
> i wyszło Ci "tłuszcze mogą być białkiem" - kariery nie rozbiłabyś
> w żadnym zawodzie który wymaga precyzji i uwagi na detale.

Skoro liporoteida jest wymieniona jak wyżej, to należy do tłuszczy.
Dodatkowo jest to ___najczęstsza___ forma występowania tłuszczu.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

INWAZJA!!!
Po co?