Obyś miał wysoki cholesterol :-)

41. Data: 2015-11-02 10:31:35

Temat: Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To, o czym myślisz jako "cholesterol", to są te Twoje lipoproteiny,
> nie cholesterol.
NIE. Lipoproteina musi mieć w sobie część białkową.
Holesterol nie musi.

> Czyli cholesterol upakowany w paczki razem
> z białkiem ....
Raczej bywa upakowany.

>... I wtedy masz low-density lipoprotein (LDL), które transportują
> cholesterol z wątroby do innych komórek w ciele
Prawda.

> i high-density lipoprotein (HDL), który transportuje cholesterol w drugą
> stronę,
Może też, ale na pewno nie koniecznie.

> z komórek w całym ciele do wątroby. Ten cholesterol który jest
> w proteiny zapakowany jest tylko jeden i ten sam, u mnie, u Ciebie,
> u XL-ki czy w kurzych jajkach... Jeden i ten sam związek chemiczny.
NIe.

> Nie wiem co to jest "w pojęciu tablic biologicznych" :-)
> Lipidy to szersze pojęcie, po prostu.
> Do tej grupy należą tłuszcze i sterole.
> Stokrotka, nie ma się o co kłócić, bo takie są FAKTY.

> Czyli sterole (jak cholesterol), tłuszcze (jak trójglicerydy) oraz
> inne związki to wszystko są lipidy. Dokładnie tak od początku piszę.

NIE. Bo pisałeś , że lipidy to nie tłuszcze.
A według tablic biologicznyh, gdzie nie tylko, jak w encyklopedi podana jest
definicja, ale i wzory strukturalne, lipidy i tłuszcze to to samo.
Dodatkowo jak zacytowałam encyklopedię lipoproteidy są wymienione pomiędzy
tłuszczami jako najczęstsza forma tłuszczu.
Kożystasz z jednego źrudła, nie z wielu, i stąd twoje ograniczenie.

W istocie nie rozumiesz też, że bardzo mało związkuw w pszyrodzie w
organizmie
jest "czysta". Nawet glukoza to nie jeden związek, a zdaje się 3
(pierścieniowy wzorek, i dwa "lewy" i "prawy" zwykły.

Zaś co do tłuszczy to są to tak szerokie grupy, że nikt myślący nie czepia
się tak jak ty, pewnie kujonie bezmyślny, że grupa ta może mieć tysiące czy
milony struktur, każde 5 tyśięcy w lewo lub w prawo nie ma znaczenia.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

42. Data: 2015-11-02 10:40:24

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo nie kwestionowałem żadnej tezy o wątrobie, oj biedaku...
> Kwestionowałem tezę o *rozbijaniu* kurzego cholesterolu
> na czynniki pierwsze aby go ponownie syntezować jako ludzki :-)
> Ty dalej nie rozumiesz ile i gdzie bzdury nawypisywałaś?

Ty dalej nie rozumiesz, że holesterol to nie taka prosta sprawa,
tylko prymitywnie łykając propagandę antyholesterolową powtażasz slogany
ulotek.
A już w średniowieczu wiedzieli, że są rużne tłuszcze ,
że mają rużne właściwości, i są zalecane na rużne horoby.
Że na co innego jest tłuszcz z niedźwiedzia,
a na co innego tłuszcze ze świni. Czyli, że to NIE TO SAMO.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

43. Data: 2015-11-02 12:29:01

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message

> NIE. Lipoproteina musi mieć w sobie część białkową.
> Holesterol nie musi.

Nie napisałem że musi - napisałem że jest tylko jeden.
Jeśli twierdzisz że choresterol nie jest jeden, że jest ich
kilka, to znaczy że nie muślisz o cholesterolu tylko
o molekułach pokrewnych - jakich? Tylko Ty wiesz jakich...

Pewnie nam powiesz że cholesteroli jest dwa: dobry i zły :-)
I wtedy się razem znów pośmiejemy...

> Raczej bywa upakowany.

Cholesterol jest lipidem, a więc nie jest rozpuszczalny,
nie miesza się z wodą. Aby mógł podróżować z wodnistą krwią do
komórek musi być w jakiś sposób zakryta jego lipidowa "tłustość".
I stąd właśnie konieczność upakowania go w proteiny do transportu
pod podstaciami HDL i LDL.

> Prawda.

> Może też, ale na pewno nie koniecznie.

Co niekoniecznie?

> NIe.

Wyjaśnij zatem!
Ile znasz różnych cholesteroli... podaj ich wzory chemiczne :-)

> NIE. Bo pisałeś , że lipidy to nie tłuszcze.

Gdzie tak pisałem? Rodzaje lipidów to między innymi sterole i tłuszcze.
Nie każdy lipid jest tłuszczem, każdy tłuszcz jest lipidem.
Czego tu nie rozumiesz?

Lipidy to ogólniejsza nazwa, zawierająca WIĘKSZĄ grupę związków
chemicznych niż tłuszcze. Tłuszcze są PODZBIOREM lipidów ale nie odwrotnie.

To tak jak owoce (lipidy) i jabłka (tłuszcze) lub gruszki (sterole).
Każdy McIntosz i Jonatan jest owocem. Nie każdy owoc jest jabłkiem.

> A według tablic biologicznyh, gdzie nie tylko, jak w encyklopedi podana
> jest definicja, ale i wzory strukturalne, lipidy i tłuszcze to to samo.

To wyrzuć te tablice bo wprowadzają Cię w błąd.

> Dodatkowo jak zacytowałam encyklopedię lipoproteidy są wymienione
> pomiędzy tłuszczami jako najczęstsza forma tłuszczu.
> Kożystasz z jednego źrudła, nie z wielu, i stąd twoje ograniczenie.

Moje ograniczenie polega na tym, że ja rozumiem czym są lipoproteiny.
One nie są ani proteinami ani lipidami - to paczka dwu związków.

> [...]
> się tak jak ty, pewnie kujonie bezmyślny, że grupa ta może mieć tysiące
> czy milony struktur, każde 5 tyśięcy w lewo lub w prawo nie ma znaczenia.

:-) Macie z XL wiele wspólnego... Też lubicie iść w zaparte, nawet jak
ktoś Wam sygnalizuje że się mylicie to przecie do przodu, bezmyślnie.

44. Data: 2015-11-02 12:29:55

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Że na co innego jest tłuszcz z niedźwiedzia,
> a na co innego tłuszcze ze świni. Czyli, że to NIE TO SAMO.

Znowu Ci się pomylił w głowie cholesterol z tłuszczami...

45. Data: 2015-11-02 12:32:46

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro liporoteida jest wymieniona jak wyżej, to należy do tłuszczy.
> Dodatkowo jest to ___najczęstsza___ forma występowania tłuszczu.

Ale nie należy do tłuszczy... Znowu mylisz lipidy z tłuszczami.
Na dodatek kombinacja lipidu i proteiny nie jest lipidem ani
tymbardziej, nie jest tłuszczem! Tłuszcze są PODZBIOREM lipidów.
Cholesterol jest lipidem a NIE JEST tłuszczem!
Tak samo jak gruszka jest owocem ale nie jest jabłkiem!

46. Data: 2015-11-02 19:08:09

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie napisałem że musi - napisałem że jest tylko jeden.
NIe jest baranie. Biorę swoje wyniki badań krwi z NFZtu, i czytam:
"Cholesterol...
Cholesterol HDL...
..."
Jak laboratorium pisze że są inne , to są inne,
oba są holesterolami, i nie sa tym samym.
Może ci idzie, że "holesterol"jest jeden bo pszez samo h, ale o tym możemy
podyskutować na polszczyźnie.

> [...]
> komórek musi być w jakiś sposób zakryta jego lipidowa "tłustość".
> I stąd właśnie konieczność upakowania go w proteiny do transportu

No widzisz sam już wymieniłeś dwa.
I każdy : HDL, i LDL, a zwłaszcza LDL bywa inny: jedna cząsteczka lepsza lub
gorsza od drugiej. One nie są takie same, a wszystkie nazywają sie LDL.
Jak jesteś zdrowy te LDL będa lepsze, a jak się źle odżywiasz, lub masz
kłopoty zdrowotne, albo podlegasz stresowi, to powstaną gorsze LDL.

> Gdzie tak pisałem? Rodzaje lipidów to między innymi sterole i tłuszcze.
> Nie każdy lipid jest tłuszczem, każdy tłuszcz jest lipidem.
> Czego tu nie rozumiesz?
Ja rozumiem, ale ty zapszeczasz nazewnictwu z jednak naukowej publikacji
jaką są tablice biologiczne. Tam jest, że lipidy to tłuszcze. Ty nie
pszyjmujesz do wiadomości, że w świecie naukowym nie wszystko jest, i nie
może być tak precyzyjne, jak byś tego oczekiwał. Ja podaję uczciwie rużne
definicje z rużnyh źrudeł. Encylkopedia stara, duża traktuje tłuszcze
podobnie jak wyżej, a zdaje się średnia oddziela tłuszcze od tłuszczowcuw
( a może odwrotnie).
A dlczego wszystko nie może być precyzyjne: weź taką sul do solenia sera.
Niby NaCl , a jak pszeczytasz skład to sie doczytasz, że i jod tam jest.
Kupujesz więc nie jodowaną, i okazuje, się, że nie jodowana też ma jod.

> To wyrzuć te tablice bo wprowadzają Cię w błąd.

To bardzo dobre tablice. I na pewno nie wywalę tego tylko dlatego że nie
zgadzają się z twoja definicją lipiduw, lub z definicją lipiduw w jakiejś
jednej publikacji.
Ja pszyjmuję do wiadomości, że definicje są rużne, aczkolwiek podobne.
Nawet w matematyce, tak podstawowy twur jak liczby naturalne ma 2 istotnie
rużne definicje: jedna liczy od "0" druga od "1".
Użyta definicja zależy od zastosowania, bo i właściwości tyh 2 zbioruw są
całkiem inne. W jednym ze zbioruw nie może być dzielenia ("Pomiętaj holero
nie dziel pszez zero").

> Moje ograniczenie polega na tym, że ja rozumiem czym są lipoproteiny.
> One nie są ani proteinami ani lipidami - to paczka dwu związków.

Napisałeś bzdurę, sam sobie pszeczysz.
Pisałeś wcześniej , że HDL jest lipidem i jest lipoproteiną.
A teraz piszesz, że lipoproteiny nie sa ani lipidem, ani proteiną.
Zapętliłeś się. Są jednym i drugim.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

47. Data: 2015-11-02 19:09:13

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znowu Ci się pomylił w głowie cholesterol z tłuszczami...

holesterol jest tłuszczem.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

48. Data: 2015-11-02 19:11:21

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message

> Ale nie należy do tłuszczy... Znowu mylisz lipidy z tłuszczami.

Pisałam ci byś nie poprawiał encyklopedi.

> Na dodatek kombinacja lipidu i proteiny nie jest lipidem ani
> tymbardziej, nie jest tłuszczem! Tłuszcze są PODZBIOREM lipidów.
> Cholesterol jest lipidem a NIE JEST tłuszczem!

Koniec dyskuskuji bo podważasz nawet to co sam napisałeś wcześniej.
Pisałęś , ze do lipiduw należą lipoproteiny, i to jest prawda,
ale teraz temu zapszeczasz.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

49. Data: 2015-11-02 19:38:44

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka wrote:

> Pisałam ci byś nie poprawiał encyklopedi.

specjalnie dla Ciebie zaplanowali te dyskusję w sierpniu
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Cholester
ol&action=history

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

50. Data: 2015-11-02 20:01:38

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> NIe jest baranie.

Widzę, że nawet poziom kultury masz podobny do XLki.

> [...]
> oba są holesterolami, i nie sa tym samym.
> Może ci idzie, że "holesterol"jest jeden bo pszez samo h,
> ale o tym możemy podyskutować na polszczyźnie.

Nie, nie chodzi mi ani o ortografię ani o potoczne rozumienie
cholesterolu z karteczki z wynikami badania krwi...
Na tych wynikach nie ma błędu. Podawane są steżenia
w mg/litr cholesterolu zawartego w dwu różnych typach/grupach
lipoprotein. To tak jak byś analizowała zawartość azotu w dwu różnych
grupach jonów: azotanowym i azotynowym badając jakość wody.
Nie ma tu błędu. Co nie znaczy że azotan jest azotem ani że HDL
czy LDL to cholesterol. Nie wiem za bardzo czemu to takie trudne
dla Ciebie do zrozumienia - tyle już to wałkujemy, chyba odpuszczę.

> [...]
> Jak jesteś zdrowy te LDL będa lepsze, a jak się źle odżywiasz, lub masz
> kłopoty zdrowotne, albo podlegasz stresowi, to powstaną gorsze LDL.

Sposób zapakowania cholesterolu w lipoproteinach może się różnić i stąd
pogrupwanie na HDL i LDL - nie znaczy to wcale że są dwa cholestorole.

Dokładnie tak samo jak z faktu że są azotyny i azotany nie wynika że są na
świecie dwa różne azoty :-) Dziś się azotyny i azotany nazywa azotany II i
III.

> A dlczego wszystko nie może być precyzyjne: weź taką sul do solenia sera.
> Niby NaCl , a jak pszeczytasz skład to sie doczytasz, że i jod tam jest.
> Kupujesz więc nie jodowaną, i okazuje, się, że nie jodowana też ma jod.

To jest inny temat - chodzi Ci pewnie o nieczystości w soli zawarte.
W soli niejodowanej nie ma *istotnej* zawartości jodu, śladowa może być.
Używa się jej do kiszenia, aby właśnie nie było jodu, bo jod jest trujący
dla mikroustrojów odpowiedzialnych za kiszenie. To jest jedyne sensowne
zastosowanie dla soli niejodowanej w kuchni. Reszta zastosowań, łącznie
z soleniem sera, powinna być dla Twojego zdrowia robiona solą jodowaną.

> Napisałeś bzdurę, sam sobie pszeczysz.
> Pisałeś wcześniej , że HDL jest lipidem i jest lipoproteiną.
> A teraz piszesz, że lipoproteiny nie sa ani lipidem, ani proteiną.
> Zapętliłeś się. Są jednym i drugim.

Są konglomeratem dwu cząsteczek, więc nie są ani lipidem ani proteiną.
Tak jak sałatka owocowa z gruszek i jabłek nie jest ani jabłkiem ani
gruszką.

INWAZJA!!!
Po co?
Po co?