Re: Obywatele mają prawo bronić się przed neomarksizmem

Data: 2019-03-22 16:40:39
Temat: Re: Obywatele mają prawo bronić się przed neomarksizmem
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu piątek, 22 marca 2019 09:43:24 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:
> [...]
osobliwości

cja-google-dalej-nie-odroznia-afroamerykanow-od-gory
li/

niewolnictwo/

napsuł. Trochę tak jak w tym kawale z rabinem i kozą.

TYKULTURA-PODSTAWY-STYGMATYZACJA.html

> Karoń cały czas o Adorno i Horkheimerze, a zapomina o najważniejszym autorze
> szkoły frankfurckiej. Może tylko raz na całej jego stronie i w bardzo
> ograniczonym kontekście pada nazwisko Walter Benjamin, a przecież to właśnie
> ten ostatni marksista miał wpływ największy na Marcusego i Fromma.

PS. A w ogóle to renesans był wyłącznie na siłę wiatru, wody i zwierząt
czworonożnych i dwunożnych. Natomiast oświecenie, jak sama nazwa wskazuje,
już na naftę i PRÓND (no jeszcze wcześniej na parę). Tak więc niewolników
feudalnych opłacało się w krajach przemysłowych pozwalniać, żeby zrobić z nich
wykwalifikowaną obsługę do maszyn. Socyalizm i faszyzm to były w istocie
na początku XX w. prądy głęboko reakcyjne, które wycierały sobie gębę postępem.
Dopiero pojawienie się AI zwiastuje początek możliwości stworzenia takich
niewolników, którzy nie będą z biologicznego punktu widzenia ludźmi ani
zwierzętami, bo nie będą w ogóle istotami biologicznymi. Chyba że ludzie
sami będą chcieli przeobrazić się w cyborgów poprzez powolny transfer
świadomości z ciała białkowego do dodatków mechanicznych, zacznie mieć
potomstwo z robotami i wtedy historia zatoczy pełne koło i w kolejnej odsłonie
powróci problem dewów (bogów politeistycznych) którymi staną się w świecie
cybernetycznym nasi potomkowie plus starożytnego w formie niewolnictwa.