Ocet z jabłek

1. Data: 2006-09-06 14:43:50

Temat: Ocet z jabłek
Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Poszatkowane obierki z jabłek 0,4kg załałam 0,5l wody przegotowanej
ciepłej i dodałam 50g cukru Jak postępować dalej ?
Przejżałam całą grupę na ten temat ale nie jestem pewna czy dobrze
zrobiłam. Czy moze o czys zapomniałam albo żle dobrałam proporcje
proszę doradżcie jeśli macie doświadczenie . iza

2. Data: 2006-09-06 14:48:18

Temat: Re: Ocet z jabłek
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<i...@w...pl> wrote in message
s.com...
[...]

Słoik przykryć ściereczką lub gazą przed octówkami i czekać - można dodać
odrobinę drożdży winnych - wytworzą alkohol, z którego bakterie wytworzą
kwas octowy.

3. Data: 2006-09-06 15:24:06

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> [...]
> odrobinę drożdży winnych - wytworzą alkohol, z którego bakterie wytworzą
Drożdże są dla mnie nieosiągalne a przed octówkami lepiej
zabezbieczę, dzięki.

4. Data: 2006-09-06 15:58:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<i...@w...pl> wrote in message
ps.com...

Panslavista napisał(a):
> [...]
> kwas octowy.
Drożdże są dla mnie nieosiągalne a przed octówkami lepiej
Nie może być zakręcone - alkohol jest utleniany - musi być dostęp powietrza.

5. Data: 2006-09-06 16:51:59

Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

> Drożdże są dla mnie nieosiągalne a przed octówkami lepiej
> zabezbieczę, dzięki.
> Nie może być zakręcone - alkohol jest utleniany - musi być dostęp
> powietrza.

Jak długo czeka sie na efekty?
Czy sa jakies wymagania odnośnie temperatury, ten słoik może stac w
kuchni/spiżarni?
Czy mozna to robic tylko z obierek czy też mogą to być jabłka bez gniazd
nasiennych?
Mam sporo jabłek i temat mnie zaciekawił

Monika

6. Data: 2006-09-06 17:14:59

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> wrote in message

> [...]
> nasiennych?
> Mam sporo jabłek i temat mnie zaciekawił

Produkcja octu na sprzedaż nie będzie opłacalna bez dużych inwestycji.
Tradycyjne metody to przepływ wina jabłkowego po strużkach dębowych lub
słomie, gdzie zachodzi utlenianie przy pomocy bakterii octowych. W zasadzie
octownie skupowały przez GS-y spady jabłek, produkowały z niego jabcoka i
ocet...

7. Data: 2006-09-06 19:00:41

Od: "yuras" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Słoik przykryć ściereczką lub gazą przed octówkami i czekać - można dodać
> odrobinę drożdży winnych - wytworzą alkohol, z którego bakterie wytworzą
> kwas octowy.

Przy udziale tlenu oczywiscie , to taka odmiana kwasnego wina z jablek ,lub
inaczej gdy wino bez rurki fermentacyjnej z dostepem tlenu sie skwasi.
juras

butternut squash
Wczorajsze grzybobranie
jak czyścić przypalony garnek?
kilka krótkich pytan: gruszki, aronia
CUKATA (CYKATA) - KANDYZOWANE OWOCE LUB NAMIASTKI