jak czyścić przypalony garnek?

1. Data: 2006-09-06 12:32:25

Temat: jak czyścić przypalony garnek?
Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno pytałam o to jak sobie radzić aby powidła sie nie przypalały w
czasie gotowania, a jeśli juz sie przysmażyły do dna to jak sobie radzicie z
sczyszczeniem tej czarnej skorupy z dna garnka- garnek jest emaliowany
dodam.

Pozdrawiam

Monika

2. Data: 2006-09-06 13:08:02

Temat: Re: jak czyścić przypalony garnek?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> wrote in message

> [...]
> czasie gotowania, a jeśli juz sie przysmażyły do dna to jak sobie radzicie
> sczyszczeniem tej czarnej skorupy z dna garnka- garnek jest emaliowany

Już pisałem - najprościej zastosować sodę żrącą - zmyć wcześniej co się da,
a następnie nasypac granulek sody i nalac trochę wody gorącej i tak zostawić
do następnego dnia. Oczywiscie można kupić płyny lub żele do czyszczenia
piekarników lub grilli...

3. Data: 2006-09-06 14:04:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"marg" <m...@m...pl> wrote in message news:edmkap$g1v$1@news.onet.pl...
> Moni|<a napisał(a):
> jak sobie radzicie z
>>

> wodorotlenek sodu w żelu (granulki są raczej średnio skuteczne -
> udrażniacz do rur, wynalazki do czyszczenia przypalonych garnków etc)- ale
> po ostatniej porcji powiedeł nawet to świństwo miało problem z miom
> garnkiem .... ;)
>
> Marg

A taka prosta sprawa kupic w sklepie podkładkę blaszaną pod garnek. Kładzie
się taką na palnik i stawia garnek, redukuje się płomień i miesza raz na pół
godziny. W międzyczasie można obiad ugotować, pokochać się z mężem albo
kochankiem, czy choćby z listonoszem...

4. Data: 2006-09-06 14:04:33

Od: marg <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
>**< Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie.
Aksjomat Cole'a >**<

5. Data: 2006-09-06 14:30:52

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moni|<a napisał(a):
> [...]
> sczyszczeniem tej czarnej skorupy z dna garnka- garnek jest emaliowany

Nie radzę stosowac wodorotlenku sodu do garnka emaliowanego, polewa
zmatowieje.
Użyj kwasku, octu lub sody oczyszczonej. Powinno wystarczyć.
pozdr. Jerzy

6. Data: 2006-09-06 14:46:07

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <0...@m...pl> wrote in message

> Nie radzę stosowac wodorotlenku sodu do garnka emaliowanego, polewa
> zmatowieje.
> Użyj kwasku, octu lub sody oczyszczonej. Powinno wystarczyć.
> pozdr. Jerzy

Skoro spalony to szkliwo i tak już diabli wzięli...

7. Data: 2006-09-06 15:22:29

Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

> A taka prosta sprawa kupic w sklepie podkładkę blaszaną pod garnek.
> Kładzie się taką na palnik i stawia garnek, redukuje się płomień i miesza
> raz na pół godziny.

A tą podkładkę to w jakim sklepie trzeba szukać? W castoramie cos takiego
znajdę?

Monika

8. Data: 2006-09-06 16:08:07

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tą podkładkę to w jakim sklepie trzeba szukać? W castoramie cos takiego
> znajdę?
>
> Monika

Nigdy nie byłem w Castoramie - są inne sklepy, choćby rzemieślnicze, dawniej
były siatki z azbestem, póki go nie zakazano. Jeżeli planujesz większe
smażenie powideł itp. to można zaimprowizować - stara blachę do pieczenia
ciast napełnić piaskiem i po przepaleniu tego piachu przy otwartych oknach
stawiać na nim garnek z marmoladą, piasek można wykorzystywać wielokrotnie -
nie trzeba będzie go ponownie przepalać...

9. Data: 2006-09-06 16:18:32

Od: "piotr'ek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> garnek jest emaliowany

A weź go piz*nij za okno i za dychę kup nowy.

*piotr'ek*

10. Data: 2006-09-06 16:35:07

Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotr'ek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> garnek jest emaliowany

A weź go piz*nij za okno i za dychę kup nowy.

*piotr'ek*

W zeszłym roku tak skończyły swoja karier w mojej kuchni 3 garnki, czas sie
opanować i popracować nad odzyskiem przypalonych garów :-) podpowiada
zatroskana o swój budżet rodzina

Monika

kilka krótkich pytan: gruszki, aronia
CUKATA (CYKATA) - KANDYZOWANE OWOCE LUB NAMIASTKI
UWAGI DLA PRAKTYKOW I KOMPILATOROW
Duży wysyp grzybów sposoby zagospodarowania.
SOLARDOM - jak piec ciasto?