Oczko wodne

1. Data: 2003-03-23 18:05:05

Temat: Oczko wodne
Od: "monte" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie lepsze , gotowe z formy , czy własnej roboty
Pozdrawiam, jestem tu nowy

2. Data: 2003-03-23 20:15:30

Temat: Re: Oczko wodne
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2003-03-23 21:25:41

Od: "monte" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuję i pozdrawiam wszystkich Grupowiczow

4. Data: 2003-03-23 22:00:39

Od: "Platon" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "monte" <m...@l...pl> napisał w wiadomości
> Jakie lepsze , gotowe z formy , czy własnej roboty
> Pozdrawiam, jestem tu nowy

Mam oczko zaledwie od zeszlego roku wylozone folia. Naczytalem sie duzo
katastroficznych info, ze folie nie wytrzymuja mrozow. Wyglada na to, ze
moja przezyla. Jestem zdecydowanie przeciwny plastykowym wytloczkom, chyba,
ze masz mikroskopijny ogrodek. Jak sie zdecydujesz na oczko z folii, to daj
znac. Przekaze Ci swoje doswiadczenia z budowy i zagospodarowania oczka.
Platon, miłujacy gorąco oczko wodne (bez ryb!!)

5. Data: 2003-03-24 01:29:42

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Mam oczko zaledwie od zeszlego roku wylozone folia. Naczytalem sie duzo
> katastroficznych info, ze folie nie wytrzymuja mrozow. Wyglada na to, ze
> moja przezyla.

Owszem folie ogrodnicze i budowlane, nie wytrzymuja mrozów, ale folie PCV
specjalne do oczek
mają gwarancję producenta na wpływy atmosferyczne (odporność na mróz i
promieniwanie ultra fioletowe) na okres 25 lat.

>Jestem zdecydowanie przeciwny plastykowym wytloczkom, chyba,
> ze masz mikroskopijny ogrodek.

Ja również jestem przeciwnikiem "plasikowych wanien" nie ma możliwości
dowolnego krztałtowania formy oczka. I w mikroskopijnych ogródkach można
wykorzystać folię PCV do oczek, patrz adres www niżej.

> Jak sie zdecydujesz na oczko z folii, to daj
> znac. Przekaze Ci swoje doswiadczenia z budowy i zagospodarowania oczka.
> Platon, miłujacy gorąco oczko wodne (bez ryb!!)

Paweł , miłujący Miro Jezioro z rybami, żabami i polskimi rakami błotnymi, a
wszystko to, w przyblokowym ogródku, w samym centrum Ursynowa w Warszawie !!!.
http://www.mikrojezioro.met.pl

6. Data: 2003-03-24 06:23:08

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Platon" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
> Mam oczko zaledwie od zeszlego roku wylozone folia. Naczytalem sie duzo
> katastroficznych info, ze folie nie wytrzymuja mrozow. Wyglada na to, ze
> moja przezyla.
{ciach}
Witam, jeśli można, to chciałabym coś dodać.
Mam duże oczko od trzech lat. Też bardzo się baliśmy, że folia
do oczek popęka i woda zejdzie, bo grunt piaszczysty. Nic takiego
się nie stało. Z uwagi na obecność w ogrodzie dwóch psów ( w tym
owczarka kaukaskiego)baliśmy się szczególnie o stan brzegów, bo
zwierzaki piją z oczka wodę. Jako dodatkowe wzmocnienie folii
zastosowaliśmy dość gęstą ciemnozieloną siatkę cieniującą (chyba tak
to się nazywa). Myślę, że jest to godne polecenia, bo siatka nie
tylko wzmacnia folię i czyni ją bardziej odporna na uszkodzenia
mechaniczne, a ponadto doskonale ją maskuje, podnosząc znacznie
walory dekoracyjne brzegów oczka wodnego.

Z pozdrowieniami, Maria

7. Data: 2003-03-25 06:37:17

Od: "Piotr Dziewit" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "monte" <m...@l...pl> napisał w wiadomości
> Jakie lepsze , gotowe z formy , czy własnej roboty
> Pozdrawiam, jestem tu nowy

Tak, folia zdecydowanie lepsza. Oczywiście specjalna, a nie byle jaka. Ja
też przykryłem folię dodatkowo siatką plastikową, której się używa do
kładzenia na skarpy w oczkach, żeby roślinność mogła sie gdzieś
"zaczepić".Kupa roślin w niej zakotwiczyła, a brzegi wyglądają bardziej
naturalnie, niż jak jest tam tylko goła folia.
Lód miałem w tym roku b. gruby. ponad 40 cm.Ryby ( 6 karasi) przeżyły i
teraz wyglądają już chętnie na powierzchnię.
Pozdr Piotr

8. Data: 2003-03-26 12:57:49

Od: "Johnny" <k...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy pieski nie maja checi skorzystania z kapieli w oczku?
Mam rottwailera i obawiam sie zakladac oczko z folii bo gdy wskoczy
mi do niego to z folia moze byc kiepsko. Przymierzam sie do kopania
niewielkiego stawu ale na razie zbieram info na ten temat.

Pozdrawiam
Przemek.

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> napisał w
wiadomości news:b5m82q$mi3$1@nemesis.news.tpi.pl...

9. Data: 2003-03-26 13:43:13

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Johnny" <k...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Czy pieski nie maja checi skorzystania z kapieli w oczku?
> Mam rottwailera i obawiam sie zakladac oczko z folii bo gdy wskoczy....

Nasze psy nie wykazują takiej chęci, natomiast kot pływał już 2
razy, bo ryby nijak nie dają się złapać :-)).
Psy natomiast bardzo dużo i ochoczo korzystają z wodopoju. W związku
z tym, cały obwód oczka musieliśmy obłożyć płatami piaskowca, bo
brzegi się osypywały.

Z pozdrowieniami, Maria

odpukać... :-))
Ratunku, psy!