bambus

1. Data: 2003-03-23 13:28:45

Temat: bambus
Od: "winnie" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakupiłam w Ikei bambuska (taki kijek w wodzie z małymi pędami na końcu) ,
pełno ich ostatnio wszędzie, i chciałabym się dowiedzieć jak go najlepiej
hodować. Czy trzymać w wodzie, czymś odżywiać itp?

Z góry dziekuję za sugestie
Winnie

2. Data: 2003-03-23 14:33:18

Temat: Re: bambus
Od: Elfka <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

winnie wrote:
> [...]
> pełno ich ostatnio wszędzie, i chciałabym się dowiedzieć jak go najlepiej
> hodować. Czy trzymać w wodzie, czymś odżywiać itp?

Moj rosl w ziemi, a w podstawce mial kamyki.
I oczywiscie mial non stop bagienko w doniczce i wode w podstawce.
Czyli ogolnie bardzo mokro.
A do jedzenia dostawal normalna dawke zwyklego plynnego nawozu do roslin
doniczkowych. I rosl bardzo ladnie w wzglednym cieniu.
Pozdrawiam
Elfka

| Elfy sa wsrod nas |

3. Data: 2003-03-23 17:38:37

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

winnie napisał(a) w wiadomości: ...
>Zakupiłam w Ikei bambuska [...]

Nie bylbym taki pewien, czy to faktycznie bambus. Przeczytaj sobie w
archiwum grupy dosc niedawny watek o "bambusie", ktory okazal sie byc
prawdopodobnie dracena.
Niska cena (jesli byla) przemawialaby tez za dracena.
Zrob zdjecie i przeslij do internetu (jesli masz taka mozliwosc i zalezy Ci
na rozwiazaniu zagadki tej rosliny).
Poszukaj zdjec bambusow w internecie, a przekonasz sie co masz (szukaj
najlepiej na anglojezycznych stronach; uzywaj hasel: "bamboo", "Bambusa
sp.", "Phyllostachys sp." a powinnas znalesc typowe bambusy.

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2003-03-23 17:58:23

Temat: Odp: bambus
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:b5kre6>

> Nie bylbym taki pewien, czy to faktycznie bambus.

Dlaczego tak od razu odzierasz ją za złudzeń???
Pozdrawiam ;-)
Janusz

5. Data: 2003-03-23 18:04:24

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzialam w sklepie ten "bambus" - wedlug mnie to dracena.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

6. Data: 2003-03-23 18:28:56

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a) w wiadomości: ...
>Dlaczego tak od razu odzierasz j? za złudzeń???

Robie to (tylko :) dla dobra owego niby-bambusa. Jesli bedzie wiadomo co to,
bedzie tez wiadomo, jak sie o taka rosline troszczyc. (no moze troche
przesadzilem - wiedza odnosnie przynaleznosci gatunkowej nie zawsze idzie w
parze z wiedza o wymagania danego gatunku; moze to przyjdzie z czasem)

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2003-03-23 18:56:32

Od: "Zazula" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jesli ten bambus wyglada podobnie jak moj to czesto jest sprzedawany jako
bambus szczescia [takiego wlasnie kupilam w Holandii]. Jednak gdzies
wyczytalam, chyba na niemieckiej stronie ze to rodzaj juki. Myslac, ze mam
bambusa, zapewnialam mu duza wigoc w efekcie jeden osobnik polegl [mialam
3]. Teraz dwa pozostale rosna w ziemi dla juk i dracen. Od dwoch lat rosna
chociaz w zolwim tempie.
Rok temu przywiozlam ponownie bambusa z Holandii, majac juz pewnosc ze to
bambus. Niedawno ponownie rozczarowalam sie bo to taka trawka ktora ostatnio
padla [sadze ze i tak dobrze sie trzymala od lipca] Na dole strony jest
fotka takiej roslinki http://www.ogrodnik.pl/doniczkowe/doniczkowe_14_06.a
sp
Tak wiec nie wiem czy w tym roku wroce z Holandii z kolejna wersja bambusa,
tak czy owak obie rosliny tez sa ladne.
Pozdrawiam,
Zazula

8. Data: 2003-03-23 21:10:33

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Rosliny, ktore opisalas mozna u nas kupic.
Jak juz jezdzisz do Holandii, masz mozliwosc kupic prawdziwe bambusy,
znoszace nasz klimat w gruncie, a nie byle roslinki doniczkowe. Sa bowiem
takie, ktore niestety w Polsce sa niedostepne (o ile wiem), a poradza sobie
z nasza zima, nawet taka jak ostatnia.

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2003-03-23 22:17:32

Od: "samaki" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik winnie <w...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b5kcdc$er7$...@n...onet.pl...
> [...]
> pełno ich ostatnio wszędzie, i chciałabym się dowiedzieć jak go najlepiej
> hodować. Czy trzymać w wodzie, czymś odżywiać itp?

w poznanskiej IKEA juz zaczeli pisac ze to dracena o nazwie "lucky bamboo".
to mile ze przestali wprowadzac ludzi w blad.

wiosenne pozdrowienia
samaki

10. Data: 2003-03-24 11:42:13

Temat: Re: Odp: bambus
Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <b5lbt6$4cs$1@nemesis.news.tpi.pl>, samaki wrote:

> [...]
>
> w poznanskiej IKEA juz zaczeli pisac ze to dracena o nazwie "lucky bamboo".
> to mile ze przestali wprowadzac ludzi w blad.

Tu jes sobie można pooglądać:
http://www.emilysplants.com/Navigation_Pages/Lucky_B
amboo.htm

Renata