Oczkow wodne a rynna

1. Data: 2003-03-25 11:08:28

Temat: Oczkow wodne a rynna
Od: McZapkie <M...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wiosennie grupe!
Mam nastepujace pytanie - czy dopuszczalne jest
doprowadzenie wody z rynny do oczka wodnego?
U podnoza wzgorka na ktorym jest dom planuje
zrobic oczko wodne, a odprowadzenie wody
zrobilem w takiej kaskadzie kamiennej,
planuje sobie zrobic pompke ktora bedzie
generowac strumyczek wzdluz tej kaskady,
a w czasie deszczu czujnik bedzie ja wylaczal
i oczko wodne bedzie robic jako zbiornik
retencyjno-przelewowy, oczywiscie po droddze jakis filtr
na liscie ktore zreszta w rynnie nie zalegaja bo sa siatki
na rynnie.
Ale czy kwasne deszcze oraz betonowe loze kaskady
nie zaszkodza?

Pozdr,
MC

--
http://www.kolej.pl/~mczapkie
Anti-spam fake address, glue 'o' to k_lej

2. Data: 2003-03-26 00:57:55

Temat: Re: Oczkow wodne a rynna
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

McZapkie napisał(a) w wiadomości: ...
>Mam nastepujace pytanie - czy dopuszczalne jest
>doprowadzenie wody z rynny do oczka wodnego?

To zalezy od dachu...
Jezeli przykladowo jest to dach kryty blacha, ktora jest przybita gwozdzmi,
pod ktorymi sa olowiane podkladki, a podkladki te nie sa odizolowane w zaden
sposob od wody - takie oczko bedzie skazone olowiem.
Drugi przyklad:
Dach malowany minia jako podklad, na ktorym zaczela zluszczac sie farba -
oczko bedzie j.w.

Poza tym, to zalezy od Ciebie, czy chcesz doprowadzac wode z rynny.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2003-03-26 11:34:45

Od: McZapkie <M...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea popelnil byl nastepujacy tekst:

: To zalezy od dachu...

dachowka ceramiczna

: Poza tym, to zalezy od Ciebie, czy chcesz doprowadzac wode z rynny.

chce, bo chce miec strumyk w ogrodku a jednoczesnie
miec odprowadzenie wody, bo tak pasuje bo jest po drodze.

Pozdrawiam,
MC

4. Data: 2003-03-26 11:39:35

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chce, bo chce miec strumyk w ogrodku a jednoczesnie
> miec odprowadzenie wody, bo tak pasuje bo jest po drodze.

Ja nie jestem pewien czy będzie dobrze. Po każdym większym deszczu
gwałtowna zmiana składu wody - to może się kończyć zakwitami
glonów czy innych świństw. Uzupełnianie wodą odstaną byłoby
lepsze. Pomyśl może o "studni" w której będziesz gromadzić
deszczówkę.
Krzysztof
P.S.
Od kiedy się ogrodziłeś to niewiele z drogi widać, a szkoda

5. Data: 2003-03-26 15:38:35

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b5pdbc$mqm$1@galaxy.uci.agh.edu.pl
McZapkie<M...@k...pl> napisał(a):

> Mam nastepujace pytanie - czy dopuszczalne jest
> doprowadzenie wody z rynny do oczka wodnego?

Hejka. Łap wodę deszczową i podlewaj nią wrzosowate:-)
Pozdrawiam bezdeszczowo Ja...cki

6. Data: 2003-03-26 16:22:43

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote:
> To zalezy od dachu...

No i od wody!
Na ogół deszczówka jest ochydnie "miękka", dlatego nie nadaje się np. do
gotowania, a przy myciu, mydliny pienią się w nieskończoność...
Jeżeli oczko miałoby tylko być zasilane deszczówką to bym odradzał.
Moon

7. Data: 2003-03-26 17:09:34

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Mam nastepujace pytanie - czy dopuszczalne jest
> doprowadzenie wody z rynny do oczka wodnego?
:)
wedlug mnie mozna
dla mnie to ma byc jedno z dwu zrodel uzupelniania wody w moim stawie
:)
> i oczko wodne bedzie robic jako zbiornik
> retencyjno-przelewowy, oczywiscie po droddze jakis filtr
> na liscie ktore zreszta w rynnie nie zalegaja bo sa siatki
> na rynnie.
:)
u mnie ten filtr nie tylko liscie czy papierki powinien zatrzymac
ale rowniez piasek ze sciezek i placykow
i "metnosc" wody spywajacej z gliniastych pol
:)
> Ale czy kwasne deszcze oraz betonowe loze kaskady
> nie zaszkodza?
:)
przy kwasnych deszczach betonowe loze "zneutralizuje" je
teoretycznie
bo praktycznie nie przejmuj sie tym
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

8. Data: 2003-03-26 17:12:35

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gotowania, a przy myciu, mydliny pienią się w nieskończoność...
> Jeżeli oczko miałoby tylko być zasilane deszczówką to bym odradzał.
:)
oczywiscie wszystko rzecza skali
ale rozwaz
ze w naturalnych szbiornikach woda zasilajaca to glownie deszczowka
ale ryby i rosliny wola bardziej miekka niz twarda wode
:)

9. Data: 2003-03-26 17:43:09

Od: McZapkie <M...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof popelnil byl nastepujacy tekst:

: Ja nie jestem pewien czy b?dzie dobrze. Po ka?dym wi?kszym deszczu
: gwa?towna zmiana sk?adu wody - to mo?e si? ko?czy? zakwitami
: glon?w czy innych ?wi?stw.

eee, dlaczego, myslalem ze glony kwitna jak jest np.
za duzo nawozow itp, chyba tak zle nie ma w Krakowie
zeby deszcz byl z saletra amonowa :)

Ponadto ja chce zrobic tak, ze ta widoczna na zdjeciu
po prawej kaskada wpada do skalnego zbiorniczka przy
sciezce i tam sie rozdwaja.
W czasie bezdeszczowym bedzie sie saczyc strumyczek z pompki
i on bedzie zakrecal w szpare pod takim kamolem.
A podczas intensywnego deszczu woda bedzie szorowala
glownie prosto bo sie przeleje przez ten zbiorniczek
w bedzie sie wlewac w przedluzenie tej kaskady odprowazajace
wode precz. Tylko niewielka czesc wcisnie sie w bok w szpare.
Juz to testowalem wiaderkami :)

: Pomy?l mo?e o "studni" w kt?rej b?dziesz gromadzi?
: deszcz?wk?.

Mam taki pojemnik przy drugiej rynnie.
I problem z komarami.
W efekcie pryskam tam jakims raidem
i potem sie zastanawiam czy podlewac tym czy nie.
A w oczku to mi moze ryby zjedza larwy komarow?

: Od kiedy si? ogrodzi?e? to niewiele z drogi wida?, a szkoda

No niestety parkan byl konieczny, i jeszcze tuje posadzilem,
troche za duzo aut jezdzi jak na moj gust.
Zabawne ze w bloku na Dabiu bylo ciszej :)

Ale zapraszam do srodka :)

Pozdr,
MC

10. Data: 2003-03-26 17:45:28

Od: McZapkie <M...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

: przy kwasnych deszczach betonowe loze "zneutralizuje" je

i bede mial oczko pelne siarczynu wapnia ;-)))

fikus beniamin
Co sadzic???
Ziemia do ogrodu.
Przesadzanie drzewa