Odczyn osteosklerotyczny

1. Data: 2009-06-02 07:27:34

Temat: Odczyn osteosklerotyczny
Od: "D" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czy może ktoś mi poradzić.
Mam od 2 lat problemy ze stawami i dolną częscia kręgosłupa.
Robiłe kilka badań. We krwi niewiele stwierdzono, natomiast wykonałem dwa
badania RTG.
W badaniu RTG stawu biodrowego twierdzono odczyn osteosklerotyczny na
krawędziach panewek stawu biodrowego.
W Internecie znajduja się tylko artykuły, które wskazują, że te zmiany są
wynikiem działania nowotworu w organizmie.
Czekam na wizytę u specjalisty, ale mam jakiś niepokój wewnętrzny.
Czy ten odczyn osteosklerotyczny może być wynikiem stanu zapalnego lub
jakiegos zwyrodnienia?

2. Data: 2009-06-02 16:24:02

Temat: Re: Odczyn osteosklerotyczny
Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu masz przypadek, gdzie wcale to nie jest spowodowane przez raka i
podane jest tam, co to może być w ogólności.

http://www.termedia.pl/magazine.php?magazine_id=8&ar
ticle_id=1118&magazine_subpage=FULL_TEXT

Zarejestruj się tam, zaloguj i poczytaj.

Niewielki cytat:
"W różnicowaniu należy wziąć pod uwagę: w postaci wczesnej u niemowląt
odczyny zagęszczające kości występujące u zdrowych noworodków, a u
małych dzieci pycnodysostosis. U starszych dzieci i dorosłych należy
wykluczyć zatrucie metalami ciężkimi (ołowiem), fluorem, fosforem,
witaminą D, niedomogę tarczycy, kiłę wrodzoną. Należy także wykluczyć
inne zespoły przebiegające z uogólnioną osteosklerozą: chorobę
Camurati-Engelmann, osteopathia striata, hyperostosis generalisata cum
pachydermia, hyperostosis corticalis generalisata (morbus van
Buchem)."

Zanim pójdziesz w stronę raka, spróbuj z lekarzem przebadać te
możliwości - najlepiej wydrukuj i pokaż ten artykuł. A może okaże się,
że u Ciebie ten odczyn to jest na tyle mały, że nic nie znaczy. Grunt
to nie tracić głowy i postępować rozsądnie.

3. Data: 2009-06-02 16:28:48

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robiłe kilka badań. We krwi niewiele stwierdzono,
E, co to jest kilka badań. Dlatego też nic nie stwierdzono.

4. Data: 2009-06-03 10:52:15

Od: "D" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za link do artykułu i za info.

Pozdrawiam

p.googlegroups.com...

5. Data: 2009-06-04 11:17:57

Od: "aga" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czekam na wizytę u specjalisty, ale mam jakiś niepokój wewnętrzny.
> Czy ten odczyn osteosklerotyczny może być wynikiem stanu zapalnego lub

RTG za duzo nie daje, najlepiej zrobic tomografie 3D.
Ja mialam to samo na jednej z panewek i juz tego nie mam, gdyz posiadam od
pol roku endoproteze. Bylo to wynikiem zmian zwyrodnieniowych.

Nieprawidlowy stolec
woda z kranu
rak pecherza
zaproszenie na wykład /stwardnienie rozsiane/
hormony