Odkurzacz

1. Data: 2003-08-28 11:15:46

Temat: Odkurzacz
Od: "Onet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie. Chcę kupić odkurzacz piorący Philipsa lub Electroluxa.
Słyszałem jednak, że ich skuteczność nie jest najlepsza, tzn. że i tak
lepiej jest wyprać np. dywan szczotką z maczaną w wodzie z płynem. Bardzo
proszę o opinie na ten temat lub porady, jak prać takim odkurzaczem, aby to
było skuteczne.
POzdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Maciej

1. Data: 2003-08-29 11:51:09

Temat: Re: Odkurzacz
Od: "Janus" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Onet <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> Mam pytanie. Chcę kupić odkurzacz piorący Philipsa lub Electroluxa.
..
Ciach

Witam
To czy kupisz Philipsa czy Elektroluksa to moim skromnym zdaniem wszystko
jedno - kwestia wygody obsługii, ceny, wyglądu etc. Wszystkie odkurzacze do
prania ekstrakcyjnego działają na tej samej zasadzie. Aby dobrze prać takim
odkurzaczem trzeba:
1. wiedzieć co się pierze (materiał)
2. dobrać odpowiednią chemię (niekoniecznie tą zalecaną przez producenta
odkurzacza czy dostepną w najbliższym sklepie)
3. odpowiednio użyć odkurzacza, środków chemicznych i wody.

Zakładam że punkty 1 i 2 nie wymagają wyjaśnień (no chyba że...)
Co do punktu 3 to należy:
Bardzo dokładnie odkurzyć na sucho czyszczoną powierzchnię.
Jeżeli są to usunąć przy pomocy specjalnego odplamiacza widoczne plamy.
Jeżeli są to usunąć przy pomocy spesjalnego środka gumy do żucia.
Sporządzić roztwór środka piorącego.
Nanieść go na czyszczoną powierzchnię przy pomocy spryskiwacza lub pompki
wbudowanej w odkurzacz.
Odczekać 10 -15 minut.
Czystą, najlepiej ciepłą wodą nalaną do zbiornika odkurzacza
dokładnie "odkurzyć" całą powierzchnię, najlepiej 2x.
Jeżeli powierzchnia czysczona ma "długie włosy" to należy przy pomocy
szczotki zaczesać je w jednym kierunku.
Zostawić do wyschnięcia - nie łazić :)

Nie wszystkie wykładziny i dywany nadają się do takiego prania - patrz
zalecenia producenta.
Bardzo należy uważać z wykładzinami montowanymi na "sztwno" na ramkach lub
klejonymi - potrafią się odkształcać podczas schnięcia.
Wypróbować na niewidocznym miejscu środek którego się będzie używało do
prania.
Nie należy wierzyć że po praniu 25 letni dywan będzie wyglądał jak nowy :))
Czasami szczotka do prania dywanów jest niezbędna - ale ręcznie nigdy nie
zbierzesz całego brudu. Przy dużych zabrudzeniach połączenie szczotkowania i
prania ekstrakcyjnego jest najlepszą metodą - ale lepiej to zrobić maszynowo -
sa takowe sprzęta - ale to raczej maszyny profesjonalne. Nie należy
szczotkować wełnianych dywanów - nie lubią tego.

Taa...
Temat rzeka
Jeśli masz jakieś wątpliwości to pisz

Pozdrawiam
Janus

1. Data: 2003-08-29 19:46:15

Od: "Edyta i Darek" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cześć
na temat odkurzania to ja terz mogę się wypowiedzieć bo właśnie 2 dni temu
mąż mój prał wykładzinę bardzo brudną i co ci powiem to się odprała chociaż
nie wieżyłam w to !!!Otóż wodę do odkurzacza wlewa się tylko zimną a nie jak
kolega pisał ciepłą no i faktycznie spryskać najpierw wodą z płynem którą
wcześniej rozrobiłeś i zamontowałeś w odkurzaczu i po chwili odkurzać ale
szczatkę przesuwaj bardzo powoli to wtedy lepiej wciągnie brud a jak jest
bardzo brudny to kilka razy w tym miejscu -Apropo firmy to był to philips i
muszę dodać że naprawdę super pierze-Pozdrawiam-Edyta

http://www.gazeta.pl/usenet/

1. Data: 2003-08-31 19:41:33

Od: "Lesio5" <I...@w...peel> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta i Darek" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> na temat odkurzania to ja terz

> nie wieżyłam w to !!!

Ratunku !!!!!!!!!!!!!!! Nacisnijcie f7 przed wyslaniem posta !!!!!!!!

--
Leszek Grelak vel Lesio5
http://fun.from.hell.pl/2003-01-03/prezent-Kr-dla-Wy

1. Data: 2003-09-01 14:26:50

Od: "Onet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję wszystkim za informacje. Dziś pędzę do sklepu i może już
kupię.
Pozdrawiam
Maciek

jak się sprawują lodówki Elektroluxa?